العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 13-08-2012, 04:13 AM
mous6fa mous6fa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Human Resources

mous6fa is on a distinguished road
افتراضي مشكلة فى ابيزا 94 ومحتاج لحضراتكم ضرورى

السلام عليكم ... أنا عضو جديد فى رابطة الأبيزا والحمدلله ربنا وفقني ف ابيزا 94 والحالة العامة للعربية كويسة جدا وربنا يبارك فيها ... بس أنا عندي مشكلتين فيها وقولت أخد رأيكم الأول عشان مش عاوز أتبهدل مع الصنايعية اللى بتحب تفتي وخلاص ... أول مشكلة إنى لما جربت العربية وأنا بشتريها كانت سرعتى بيها عادية ومش شديت بيها ولا حاجة ... مجرد تجربة لصوت الموتور وإستجابته وحالة العفشة وكان كل شىء زي الفل ... النهاردة بقى طلعت بيها ع الطريق وأتضايقت جداااااااا ... لاحظت ان فى صوت عالى اوووي من الموتور بيظهر بعد الـ 100 كيلو وبيفضل مستمر وكإن فى خشونة أو حاجة بتعمل إحتكاك جامد اوووي ف الموتور من جوه ... صوت شبيه بصوت العربيات الدفع الخلفى لما بيكون عمود الكردان فيه مشكلة ... العربية سحبها كويس جدااا وكانت عاوزة تشد مفيش مشكلة - بس الصوت خوفنى جداااا وقررت أنزل بالسرعة وبلاش مغامرة لحد ما اشوف سبب المشكلة. تاني مشكلة بقى لاحظت ان مروحة الريداتير بتشتغل كتير اوووي طول مانا ماشي ومؤشر الحرارة شوية يكون عند النص وشوية يرجع تاني عند التلت ... بس المروحة بتفصل عادي وترجع تشتغل .. هل الموضوع ده طبيعي طالما العربية مش بتعدى النص ولا الكلام ده مش طبيعي ؟؟ وشكرا جزيلا لتعاونكم معايا ....
قديم 14-08-2012, 02:22 AM
كمال.... كمال.... غير متواجد حالياً
هواياتي: السفارى-الصيد

كمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to behold
افتراضي رد: مشكلة فى ابيزا 94 ومحتاج لحضراتكم ضرورى

الصوت دة من
بلى العجل الامامى او الخلفى
اوطرمبة الباور
او طرمبة الزيت