العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 04-05-2011, 04:09 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى
أشرف صبرى أشرف صبرى غير متواجد حالياً
من انا؟: حلمى الأكبر مجاورة النبى فى الجنه بدون حساب
التخصص العملى: ضابط مهندس

أشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud of
افتراضي رد: سؤالين ارجو الرد عليهم قبل بكره الصبح

على رأى الاستاذ احمد على ان الاستاذ احمد فاروق دايماً بينقذ اللى ف اللجنه
عموماً انا جبت الدرجات م الكونترول
الاستاذ احمد فاروق الاول
و مش هاقول مين التانى عشان محدش يزعل بس الاستاذ احمد على اخد جايزة الاب الروحى
قديم 04-05-2011, 04:14 AM
مصطفى محمد منصور مصطفى محمد منصور غير متواجد حالياً

مصطفى محمد منصور will become famous soon enough

اولا انا بشكر كل اخوة المنتدى اللي شاركو فى الموضوع ده تاني حاجة انت ممكن تعمل صيانة الاف عادي سواء توكيل او برة عند اي حد مفيش مشكلة انت بتدفع فلوس فى الحالتين وعادي اعملها لما تيجي ان شاء الله بالسلامة
تاني حاجة مع احترامي لكل الاخوة الديفندر طبعا بيحمي لكن الحامي هو ربنا بس الديفندر بقلل قوة الصدمة على العربية يعني مثلا لو عربية ريحت عليك او انت ريحت على اللي ادامك مش هتيجي فى الاكصطام وممكن تجيب اكصدام وبتركبله جلد او فليين لون العربية ودي طبعا وجهات نظر واختلاف الراي لا يفسد للود قضية مع احترامي لكل اخواني فى المنتدى
لكن فى حاجة على الديفندر دايما بسمع انه لازم يتعملو ترخيص وبيتثب على الرخصة زي الفميه والزينون لكن ممكن تركبه عادي يعني محدش بيدقق اوي فى الحاجات دي وشكرا واسف على الاطالة
قديم 04-05-2011, 04:45 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى

أشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى محمد منصور مشاهدة المشاركة

اولا انا بشكر كل اخوة المنتدى اللي شاركو فى الموضوع ده تاني حاجة انت ممكن تعمل صيانة الاف عادي سواء توكيل او برة عند اي حد مفيش مشكلة انت بتدفع فلوس فى الحالتين وعادي اعملها لما تيجي ان شاء الله بالسلامة
تاني حاجة مع احترامي لكل الاخوة الديفندر طبعا بيحمي لكن الحامي هو ربنا بس الديفندر بقلل قوة الصدمة على العربية يعني مثلا لو عربية ريحت عليك او انت ريحت على اللي ادامك مش هتيجي فى الاكصطام وممكن تجيب اكصدام وبتركبله جلد او فليين لون العربية

ودي طبعا وجهات نظر واختلاف الراي لا يفسد للود قضية مع احترامي لكل اخواني فى المنتدى
لكن فى حاجة على الديفندر دايما بسمع انه لازم يتعملو ترخيص وبيتثب على الرخصة زي الفميه والزينون لكن ممكن تركبه عادي يعني محدش بيدقق اوي فى الحاجات دي وشكرا واسف على الاطالة
شكراً حبيبى على اهتمامك بالرد
قديم 04-05-2011, 04:50 AM
الصورة الرمزية aly zafer
aly zafer aly zafer غير متواجد حالياً
هواياتي: قراءة

aly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أشرف صبرى مشاهدة المشاركة

على رأى الاستاذ احمد على ان الاستاذ احمد فاروق دايماً بينقذ اللى ف اللجنه
عموماً انا جبت الدرجات م الكونترول
الاستاذ احمد فاروق الاول
و مش هاقول مين التانى عشان محدش يزعل بس الاستاذ احمد على اخد جايزة الاب الروحى
ما تستعجلش يا استاذ اشرف ورجع النتيجة للكنترول تانى (اجابة السؤال الثانى اللى حتخلينى الاول بأذن الله.....لا تركب ديفندرات لانها تثبت وتلحم على اساس السيارة ولا قدر الله اى خبطة جامدة حتأثر على اساسات وشاسية السيارة وحتكون الخسارة اكبر من مجرد خبطات فى اكصدام والحامى هو الله)

كن فى الدنيا كاعابر سبيل _ واترك ورائك كل اثر جميل _ فمانحن فى الدنيا الا ضيوف _ وما على الضيف الا الرحيل.
قديم 04-05-2011, 05:12 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly zafer مشاهدة المشاركة

ما تستعجلش يا استاذ اشرف ورجع النتيجة للكنترول تانى (اجابة السؤال الثانى اللى حتخلينى الاول بأذن الله.....لا تركب ديفندرات لانها تثبت وتلحم على اساس السيارة ولا قدر الله اى خبطة جامدة حتأثر على اساسات وشاسية السيارة وحتكون الخسارة اكبر من مجرد خبطات فى اكصدام والحامى هو الله)
شكلك كده بتحسن مجموعك و عايز طب او هندسه
طيب ينفع اعمل صيانة الالف و انا 550 كيلو مثلاً؟؟؟؟