العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 25-10-2012, 06:10 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال بخصوص توكيل الانجلون وغبور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة icdl_man مشاهدة المشاركة

انا سمعت ان ما فيش انجلون تانى فى مصر و اللى اشتراها اخذ صابونه كبيرة

ربنا مش حيسامحهم

ههههههههههههههههههه احلي واجمل صابونه فالدنيا
طيب ما هو مافيش تويوتا عيون نزلت بعد 99 ولا اكسيل بعد98 ولا نوبيرا بعد 2008 ولا تويوتا كرولا2007 بعد ال2007 ولا ولا ولا اعدلك كمان ؟؟؟؟؟؟؟
ولا هو المفروض الانجلون تنزل طول العمر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نزل موديل 3سنين من 2009-2012 وباع من 15 - 20 دفعه x عدد200 سياره يعني اكتر من 3000 سياره حلو قوي كده
وطبعا ماينفعش تنزل الاميجراند مع الانجلون لان الاتنين واحد الاختلاف فالشكل وبس والسعر متقارب مع اختلاف التصنيع الاصلي للانجلون مقارنه بالتقفيل المحلي للاميجراند ........
وده قرار الشركه الام جيلي مش اي حد في مصر .ماينفعش غبور ينزل النترا الشكل القديم والشكل الجديد بنفس السعر صح ولا ايه ؟؟؟؟؟

اما بالنسبه لموضوع السياره انجلون وصيانتها وضمانها فهي مستمره مع ابو غالي لمده 25 عام .
وبرضه ممكن تعمل صيانه الانجلون في غبور ولاكن علي حسابك الشخصي امام الضمان مع ابو غالي مستمر

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128
قديم 25-10-2012, 08:05 PM
icdl_man icdl_man غير متواجد حالياً

icdl_man is a jewel in the roughicdl_man is a jewel in the roughicdl_man is a jewel in the rough

عارف انا مستنى بس اللجنة الفنية للسيارة تكشف اللى فى العربية و يطلع ان كل كلامى صحو بعدين انا دايماً مستغرب دفاعك المستميت عنها و برغم انى شايف منها المر من الشركة إلا انه غير المسموح اعبر عن همى يا ترى هو ده ليهانا بأدفع أقساط فى عربية مصدية و غياراتها مش بتيجى صح و التكييف لو شغلته العربية موتورها يسخن على الأخر و سقفها و قع و الشكمان كان متاكلياراجل دى مش صابونه الصابونه لها قيمة و ربنا لا يسامحهم على شقاى اللى اترمى على الأرض
قديم 26-10-2012, 01:36 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

عارف انا مستنى بس اللجنة الفنية للسيارة تكشف اللى فى العربية و يطلع ان كل كلامى صحو بعدين انا دايماً مستغرب دفاعك المستميت عنها و برغم انى شايف منها المر من الشركة إلا انه غير المسموح اعبر عن همى يا ترى هو ده ليهانا بأدفع أقساط فى عربية مصدية و غياراتها مش بتيجى صح و التكييف لو شغلته العربية موتورها يسخن على الأخر و سقفها و قع و الشكمان كان متاكلياراجل دى مش صابونه الصابونه لها قيمة و ربنا لا يسامحهم على شقاى اللى اترمى على الأرض

برضه مش عايز ارجع اقولك انت الغلطان لانك استلمت العربيه بالشكل دي . الله يقويك ويصبرك وان شاء الله ربنا حيعوضك خير بس بجد انت الوحيد اللي بيشتكي من العربيه ومشاكلك كلها فرديه ماقابلتش حد خالص من ملاك العربيه وانا فعلا شوفت عربيتك من 10 ايام فالتوكيل واتفرجت عليها فعلا العربيه غير اللي مع اي حد وضعها غريب انا مش بدافع عن التوكيل كلهم حراميه انا بدافع عن العربيه اللي ملهاش ذنب في قله الضمير وبكره تشوف اميجراند حتعمل ايه فالسوق بس ربنا يهدي غبور
وربنا يصبرك ويقويك وللحق ما فيش في ابو غالي كله غير البشمهندس شادي وبس

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128
قديم 26-10-2012, 06:54 PM
icdl_man icdl_man غير متواجد حالياً

icdl_man is a jewel in the roughicdl_man is a jewel in the roughicdl_man is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai 2005 مشاهدة المشاركة

برضه مش عايز ارجع اقولك انت الغلطان لانك استلمت العربيه بالشكل دي . الله يقويك ويصبرك وان شاء الله ربنا حيعوضك خير بس بجد انت الوحيد اللي بيشتكي من العربيه ومشاكلك كلها فرديه ماقابلتش حد خالص من ملاك العربيه وانا فعلا شوفت عربيتك من 10 ايام فالتوكيل واتفرجت عليها فعلا العربيه غير اللي مع اي حد وضعها غريب انا مش بدافع عن التوكيل كلهم حراميه انا بدافع عن العربيه اللي ملهاش ذنب في قله الضمير وبكره تشوف اميجراند حتعمل ايه فالسوق بس ربنا يهدي غبور

وربنا يصبرك ويقويك وللحق ما فيش في ابو غالي كله غير البشمهندس شادي وبس
شكراً على الإعتراف بالحق
و شكراً على إهتمامك
و بالنسبة للمهندس شادى فهو راجل محترم و لكنى سافرت القاهرة مرتين على الفاضى و طبعاً دقعت دم قلبى
و طبعاً ليهم حساب خاص معاى بعد تقرير اللجنة و ثبات حقى
و ربنا يقدرنى و أرد لهم المعاملة الحسنة