العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

مشاهدة نتائج الإستطلاع: اسئل مجرب
تعاملى مع التامين 2 100.00%
تعاملى مع التوكيل 1 50.00%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 2. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 18-03-2010, 10:16 PM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute
افتراضي حظك معايآ كده يآشركه مصر للتآمين

حظك معايا كده يا شركه مصر للتآمين
والحمد لله أنا مش غلطان ولاكن هى اقدار ولابد نحمد ربنا عليها ان كانت ضراء فهى من وجهه الله الكريم اكبر واعظم سرآء

مع انى كنت مآمن قبل كده فى شركه تأمين التعاون ومرت السنه الاولى بدون أى خدوش حتى فى السياره وعدت مع شركه التعاون كده وبخير السنه إلى أمنت معاهم ؟
إلا ان ده حظ مصر للتأمين معايا كده السنه الى مأمن معاهم وأكيد بعد كده هيعطونى ألكرت الاحمر ومش هيأمنوا لى تانى
واحد ذى حلاتى هيعتبرونى أستاز حوادث وأكيد هكون عليهم بخصاره بس انا مش بمزاجى اخبط سيارتى ولا حتى أضحى بنفسى
وألغريب الحادث الاول كنت تحت ترلا وكآن فى آخر شهر28 / 8 / 2009
ولحضراتكم أللينك للموضوع الاول

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=14062

وكذالك ألحادث ألتانى إلى خبطانى برده ترلا يوم 15/3 /2010
بمعنى حادثين فى خلال سبع شهور وانا نهايه تآمينى فى 22 /7/2010

وده أللينك للموضوع ألثآنى

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=22184

فيه حاجه سمعت عنها أليوم ان الحآدث ألتانى له نسبه تحمل على ألعميل فعلاً ألكلام ده صحيح ؟
ولو قدر الله بالثآلثه نسبه ألتحمل فيها بتكون كآم ؟
وربنا يكفيكم جميعاً شر ألطريق
وإن شاء الله هصور ألعربيه وهنزلها فى الموضوع
ألمهم الحمد لله لاكن هما ممكن يأمنو لى تانى ولا هيقولو بلاش من هذاً ألعميل إلى حوآدثه لمآ أمن عندنآ كتير

التعديل الأخير تم بواسطة ابراهيم داود ; 18-03-2010 الساعة 10:24 PM
قديم 19-03-2010, 05:24 AM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حظك معايآ كده يآشركه مصر للتآمين

22 مشاهده ومفيش رد واحد على العبد الفقير الى الله
انا مقتنع انهم هيأمنوا لى تانى لانى مليش ذنب والشركه اكيد مشتركين فيها عملوا اكثر منى من حوادث فى عام واحد

قديم 19-03-2010, 06:24 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

والله يا ابراهيم باشا صعب الواحد يقول حاجة لان انت حاطط الموضوع كاستفتاء ومحدش يقدر يحكم فى الموضوع الا الشركة نفسها

بالنسبة لموضوع التحمل ده فهو بيحصل فعلاً فى انظمة شركات كتير فى مصر او بره مصر بس مش كل الشركات واللى يفيدك اكتر الشركة نفسها برضو

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 19-03-2010, 07:38 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم داود مشاهدة المشاركة

22 مشاهده ومفيش رد واحد على العبد الفقير الى الله
انا مقتنع انهم هيأمنوا لى تانى لانى مليش ذنب والشركه اكيد مشتركين فيها عملوا اكثر منى من حوادث فى عام واحد

ما فيش رد علشان مافيش معلومات ! يعنى ال 22 واحد مش كلهم عندهم عربيات !

واللى عندهم 90% منهم مش مأمنين ! واللى مأمنين مش كلهم تبع مصر للتأمين !

واللى تبع مصر للتأمين زى حضرتك كده مأمنين و مش عارفين كل التفاصيل !

ده التفسير ببساطه !

سؤالى أنا بأه ! انت مستنى ايه علشان تعرف ؟ استفتاء من الناس و تسأل و يردوا

عليك لغاية ما تقتنع والموضوع يتقادم و تروح الشركه يقولوا لك اتأخرت ؟؟؟ المفروض

تانى يوم الحادثه على طول تتصل بالتأمين وتسألهم وتعرف كل حاجه بالتفصيل وانت اللى

تييجى تحكى لنا ! معلش أنا صريح ومباشر ! من غير زعل ! عايزك تنجز !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1106

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 19-03-2010, 10:49 AM
corsair
Guest

الف سلامه عليك وربنا يسترها عليك يا استاذ ابراهيم وبالنسبة لموضوع التجديد ده يخص الشركة نفسها ومعتقدش انها هتقولك لا لانهم في شركة التامين مش بيراقبوا الواحد وهوه ماشي ويقولك ده وش حوادث وده ربنا ساترها معاه وبعدين تقريبا نسبة التحمل بتزيد 10 % في كل حادثة بحيث لا تتعدي نسبة التحمل فيما بعد ال 25% مهما كانت عدد الحوادث وربنا يسترها عليك وعلينا

الكلمات الدليلية
مجرب