العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 05-12-2010, 09:46 PM
الصورة الرمزية Maged_Samy
Maged_Samy Maged_Samy غير متواجد حالياً
من انا؟: محاسب
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

Maged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to all
افتراضي رد: الشبووووووووووووووووووووو ووووووووووووره

انا عندى فوطة صفراء لازم تكون موجوده علطول جنب فرامل اليد وبمسح بيها الزجاج من جوه وانا سايق فى حالات الشبورة والامطار والتى يتكون فيها بخار الماء على الزجاج من الداخل .
قديم 05-12-2010, 10:44 PM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute

يا جماعة الموضوع سهل و بسيط الشبوره مش قلق جوه العربية خالص واقفل الازاز كمان و العملية بيس
بس الكلام ده للى معاهم عربيات حديثة شويه عشان اللى معاه 28 يستحمل الشبوره و غباوتها
كل اللى هتعمله هتشغل سخان الازاز الخلفى وده مفيش منه مشكلة تيجى للازاز اللى قدام تشغل مروحة التكيف على 1 او 2 على حسب عدد الافراد اللى فى العربية (من غير باور) وتحرك الزرار اللى بيتحكم فى خروج الهوا علىاخر حاجة على اليمين وبكده هيجى على الازاز هوا ساقع من بره مباشرة عليه وهيفضل جاف من غير شبوره خالص
وربنا يسترها معانا كلنا
قديم 06-12-2010, 01:41 PM
hesham mansour hesham mansour غير متواجد حالياً

hesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhemeda مشاهدة المشاركة

انا رايي تشغل المروحه بس في اتجاه الازاز من غير تكييف يعني الهوا يطلع من الفتحات اللي تحت الازاز علي طول

هجربها برضه ان شاء الله
شكرا يا باشا و ربنا يستر

Uploaded with ImageShack.us
قديم 06-12-2010, 01:43 PM
hesham mansour hesham mansour غير متواجد حالياً

hesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond repute

انا عندى فوطة صفراء لازم تكون موجوده علطول جنب فرامل اليد وبمسح بيها الزجاج من جوه وانا سايق فى حالات الشبورة والامطار والتى يتكون فيها بخار الماء على الزجاج من الداخل .
ماجد باشا :شكرا بس أنا بسأل هل في حل تاني غير ده
لان ده الحل التقليدي اللي أنا عارفه

يا جماعة الموضوع سهل و بسيط الشبوره مش قلق جوه العربية خالص واقفل الازاز كمان و العملية بيس
بس الكلام ده للى معاهم عربيات حديثة شويه عشان اللى معاه 28 يستحمل الشبوره و غباوتها
كل اللى هتعمله هتشغل سخان الازاز الخلفى وده مفيش منه مشكلة تيجى للازاز اللى قدام تشغل مروحة التكيف على 1 او 2 على حسب عدد الافراد اللى فى العربية (من غير باور) وتحرك الزرار اللى بيتحكم فى خروج الهوا علىاخر حاجة على اليمين وبكده هيجى على الازاز هوا ساقع من بره مباشرة عليه وهيفضل جاف من غير شبوره خالص
وربنا يسترها معانا كلنا
ياريت يا باشا و ربنا يسهل

Uploaded with ImageShack.us
قديم 12-01-2011, 02:24 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

فعلا اخونا explorer قال اقرب حل للصح
بس فى حاجة كلكم نسيتوها وانا شخصيا جربت الكلام ده
وهو توجيه الهواء السخن بتاع التكييف من الفتحات اللى تحت الزجاج مباشرة بس يبقى التكييف السخن شغال على 1 فقط او 2 بالكتير والهوا السخن هيفتت بخار المياه المترسب على الزجاج لانها نفس فكرة عمل السيشوار (دفع هواء ساخن بقوة لتجفيف الشعر )
وانا شخصيا جربتها ونفعت وساعتها رميت الفوطة اللى جنبى فى الشنطة بعد م نزلت

انتقل الى رحمة الله .. ونسأل الله له الرحمة والغفران