العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 02-11-2010, 02:00 PM
aboadhm aboadhm غير متواجد حالياً

aboadhm is on a distinguished road
افتراضي رد: Mp3 Car

السلام عليكم
انا آسف لدخولى بسؤال لكنى محتار ومش عارف اجابه بخصوص ام بى ثرى كار انا جبت واحد وكانت الولاعه شغاله واشتغل ولكن اجى اشغله بعد فتره يكون منور يعنى واصل كهرباء لكن مافيش صوت قعدت احركه يمين وشمال وفى الاخر طفى خالص والولاعه مش شغاله انا مش عارف بصراحه ايه الى حصل وياترى الولاعه كده باظت واغيرها منين ولا الفيوز ضرب واعرف ازاى يالايت ياجماعه حد يرد عليه .السياره 128
ولكم جزيل الشكر
قديم 03-11-2010, 02:04 PM
aboadhm aboadhm غير متواجد حالياً

aboadhm is on a distinguished road

استكمالا لسؤالى انا روحت امبارح للكهربائى عشان موضوع الولاعه طلع الفيوز وحطه تانى اشتغلت وطبعا اشتغل ام بى ثرى بس برضه لسه بيعلق فى التشغي يعنى ساعات يشتغل وساعات لا وبالذات لما ادور العربيه بيفصل وميشتغلش مع انه بيكون منور بصراحه ياريت حد يفيدنى فى الموضوع ده بعد اذنكم
قديم 01-05-2011, 10:59 PM
zezoasd zezoasd غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

zezoasd will become famous soon enough

MP3 MODULATOR انا جبته ب25 جنيه هو كويس بس بيفصل بعد المطبات واول ما العربيه تسخن يوش ويفصل ولازم تطلعه وتحطه تاني وتاعبني قوي روحت شلته وبحط الموبايل علي الشريط الي ب10 جنيه بس البطاريه بتاعت الموبيل كده بالسلامه ومش عارف الحل ايه؟؟؟
قديم 03-05-2011, 11:02 PM
الصورة الرمزية مهند النجار
مهند النجار مهند النجار غير متواجد حالياً
من انا؟: مسافر
التخصص العملى: طالب 3 ثانوي
هواياتي: cars swimming football

مهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond repute

الحل تغير الكاسيت وتجيب زي اللي عندي بيشغل فلاشة وميموري موبايل و كمان راديو fm

و زي العسل ب 100

رمضان كريم
قديم 07-07-2011, 12:34 PM
samirsaid1 samirsaid1 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

samirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

الشريط بيقعد حسب أستخدام حضرتك ليه, تمنه جملة مايكملش 5 جنيه وصينى, وزى أى حاجة من النوعية دى بيحتاج أستخدام "رقيق" وغير قاسى, بس لبساطة تصميمه هيعيش كتير.

فيه أنواع وكواليتى كتير بتختلف حسب الأسعار, يعنى فيه شرايط زى ده, بتشغل ميمورى وفلاشة وفيها ذاكرة داخلية 256 ميجا, ووو, وأمريكى والثمن طبعا بنفس المميزات.

وفيه حاجات تانية بتتباع فى فى راديو شاك زى اللى مع حضرتك أو مختلفة فى اللون, بس المواد المصنوعة منها نضيفة جدا وبتستحمل كل حاجة, ونقلها للصوت أحسن بكتير من اللى مع حضرتك, بس السعر هيبقى فى حدود 100 جنيه.

وللأسف بما ان الصين بتقلد كل حاجة بكواليتى زبالة مافيش غير المحلات الكبيرة أوى زى راديو شاك وغيره هى اللى بتجيب كواليتى عالى, لأن حضرتك لورحت محل تشوف الشريط ده ولقيته ب 50 مثلا ورحت محل تانى لقيته ب 10, 99.5% هتشترى اللى ب10 رغم أن نوعيته سيئة, وده خلى التجار يبطلوا يجيبوا حاجات نضيفة.

قصد حضرتك ان فية شريط زى الشريط العادى بيبقى داخلة كارت ميمورى

لو كدة تبقى فكرة حلوة

بس دة بيشتغل ازاى وتقلب منه الاغانى ازاى

دة لو أنا فهمت الموضوع صح

وشكرا

التعديل الأخير تم بواسطة samirsaid1 ; 07-07-2011 الساعة 01:27 PM