العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 04-09-2010, 11:12 AM
adham_domas adham_domas غير متواجد حالياً

adham_domas is on a distinguished road
افتراضي رد: FIAT 132 2000

لو سمحت انا من الاسكندرية و عندى مشكلة فى 132 المساعدين الامامى عايز اعرف عاملين كام او فى حدود كام و عايز اعرف فى حد يقدر تجبلى 131 فى حدود 19000 بس الحالة تكون جيدة
قديم 15-09-2010, 08:40 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

استاذ ادهم المساعدين الامامى ل132 من200 سوق اوربية
بولندى 225
المانى مايلى اصلى من دار الفيات برشدى الترام
تلاقى هناك ا.حسن بلغة انك معرفتى =325
اما بخصوص 131 ب19 الف انا لا اؤيد فكرة شراء موديلات قديمة فى 2010 لانه من الصعب ان تجدالبودى السليم والميكانيكا
اما البودى او الميكانيكا والا لما قام صاحبها ببيعها
نظرية الاحتمالية

قديم 16-09-2010, 04:35 AM
الحسان الحسان غير متواجد حالياً

الحسان is on a distinguished road

انا عندى فيات ارجنتا مو 1984 بحالتها دواخلها سليمه 100 في100 وغيرراشه خوارج الا للنظاقه فقط وحاله الموتور 80 في الميه والموتور 200 +تكيف وباور وسنترال لوك بس اطلب الاشارات الاماميه الجانبيه وشكرا
قديم 16-09-2010, 05:08 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

انا لما كنت فى ابتدائى كنت مشترك مه ابونيه والراجل كان معاه فيات 2000 فضى وكنت معجب بيها وخصوصا انها كانت ازاز كهرباء وواسعة ومريحة وكمان كنت بحب صوت موتورها اوى ...

وبعد كام سنه قابلت الراجل وعرفت انه باعها وبصراحه زعلت لان كان ليا معاها زكريات ....

بس بصراحة من انضف القديم بس مشكلتها قطع الغيار ...
قديم 16-09-2010, 04:31 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحسان مشاهدة المشاركة

انا عندى فيات ارجنتا مو 1984 بحالتها دواخلها سليمه 100 في100 وغيرراشه خوارج الا للنظاقه فقط وحاله الموتور 80 في الميه والموتور 200 +تكيف وباور وسنترال لوك بس اطلب الاشارات الاماميه الجانبيه وشكرا
للاسف لااشارات بتاعها بقت نادره جدا انصحك تنزل تشوفها عند الكيلاني لو مش موجوده انزل بص عليها في عزبه شلبي و الوكاله و اوعي تركب اشارات شاهين لان بيبقي شكلها وحش اوي علي الارجنتا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

انا لما كنت فى ابتدائى كنت مشترك مع ابونيه والراجل كان معاه فيات 2000 فضى وكنت معجب بيها وخصوصا انها كانت ازاز كهرباء وواسعة ومريحة وكمان كنت بحب صوت موتورها اوى ...

وبعد كام سنه قابلت الراجل وعرفت انه باعها وبصراحه زعلت لان كان ليا معاها زكريات ....

بس بصراحة من انضف القديم بس مشكلتها قطع الغيار ...
اهلا بيك استاذ حسام
ال 132 كانت عربيه تحفه في وقتها و لحد اواخر التسعينات كمان و تلاقي منها نضيف كتير لكن للاس فقله قطع غيارها اصبحت مشكله مستعصيه

حـازم خـضـر

الكلمات الدليلية
fiat, fiat 132, فيات, فيات 132