العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 23-12-2010, 09:01 PM
cyber007 cyber007 غير متواجد حالياً

cyber007 is on a distinguished road
افتراضي جبت لانوس 2011 بقالى يومين وعندى اسأله كتير

السلام عليكم
انا الحمد لله اشتريت اول عربيه زيرو فى حياتى لانوس 2011 بس من اول ساعتين جه فى دماغى شويه اساله كتيييير
اول حاجه سؤال غريب شويه بس من اول ما قعدت على الكرسى ودورت العربية ، هوا انا غلطت انى جبت لانوس وكانت الفيرنا احسن ؟؟؟؟
تانى حاجه العربية يادوب عامله 5 كيلو المفروض يبقى صوتها عالى بس انا حاسس ان صوتها عالى اوى وخشن وكأن الموتور قاعد جوا الصالون !!!
وانا بدورها امبارح سمعت صوت زنه جايه من فرش الباب اليمين بتروح لما اشده لجوا من المقبض دا ممكن يكون ايه وهيا زيروووووووووووو لسه
الكراسى مش مريحه وظهر الكرسى الشمال بحس وانا قاعد عليه انى ظهرى مايل شمال وهوا اساسا صد نفسى اول ما شفت موبيكا وصنع فى مصر عليه فكرنى على طول بكراسى النيسان اللى كنت مستحقرها ، مش ممكن الكراسى دى تتغير بكراسى عاديه بس مش مصرى ؟؟
كمان سؤال هل المكنه المفروض عليها غطا فبر والكبوت عليه فرش من جوا ؟
هيا LS بالمناسبه
اكيد لما اقعد فيها ساعتين كمان هطلع 500 سؤال بما ان كل اللى فات دا لما سقتها نص ساعه والا ساعه بس لحد ما ارخصها
قديم 23-12-2010, 09:35 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: جبت لانوس 2011 بقالى يومين وعندى اسأله كتير

يا باشا هى دى مصر انت فى ايدن امينة وربنا معالك بس فعلا الانوس احلا من الفيرنا بس المفروض كنت تستلم العربية كويس جدا جدا

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 24-12-2010, 06:05 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cyber007 مشاهدة المشاركة

هوا انا غلطت انى جبت لانوس وكانت الفيرنا احسن ؟؟؟؟
لن يفيد هذا التفكير دلوقتى

تانى حاجه العربية يادوب عامله 5 كيلو المفروض يبقى صوتها عالى بس انا حاسس ان صوتها عالى اوى وخشن وكأن الموتور قاعد جوا الصالون !!!
و الله اعلم دى طبيعية فى اللانوس من زمان و احتمال حيقل بعد فترة التليين

وانا بدورها امبارح سمعت صوت زنه جايه من فرش الباب اليمين بتروح لما اشده لجوا من المقبض دا ممكن يكون ايه وهيا زيروووووووووووو لسه
و الله اعلم عيب تقفيل و الصوت بسبب اهتزاز الباب و احتكاكه بكاوتش العزل مسببا الصوت ده

كمان سؤال هل المكنه المفروض عليها غطا فبر والكبوت عليه فرش من جوا ؟
هيا LS بالمناسبه
اللانوس الماتور معليهوش غطاء فبر اما الفرش لو المقصود بال LS انها الكاملة فانا متاكد ان الدايو كانت كده و النص كماليات كانت من غير

و بما ان العربية جديدة ممكن تروحلهم التوكيل فى اى وقت و يستحسن عند صيانة الالف و المفروض يلاشوا المشاكل

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 24-12-2010, 06:47 PM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

معليش انا هجاوب على اول سؤال
فعلا حضرتك غلط انك جبت لانوس مش فيرنا
انا معاى نيو اكسنت مش تحيز للفرنا والله
انا فعلا بكره الانوس و صوت التسقيف البغيض بتاع المحرك والله على كل الغيارات بسمعه
بس العفشه مريحه جدا و جميله
ومعلش تانى مره بس حضرتك اللى سئلت
قديم 25-12-2010, 08:48 PM
cyber007 cyber007 غير متواجد حالياً

cyber007 is on a distinguished road

الف شكر يا جماعه على الردود
MOTOR HEAD مفيش زعل ولا حاجه ياباشا كلها وجهات نظر وانا كنت عارف ان الفيرنا اريح منها بس جبت الدايو لانى حسيت انها اجمد من الفيرنا فى موضوع الاستحمال
انا الحمد لله رخصت النهارده وركبت نمر وشطبت فلوس ومعدش معايا اجيب دواسات ولا اكمل بنزين بس فى اخر اللحظات اشتريت ليدات النور الصغير ونور ابيض للفوجات هوا كورى 100 وات دا محتاج تركيب كتاوت ؟؟؟؟؟