العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 10-08-2011, 01:12 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مساعدة فى عربية عاملة حادثة يا اخوان

هات بابين استيراد بلون العربية و ركبهم و ريح دماغك - سمكرة يبقى معجون و العربية متعايبة و حتدفع اكتر كمان

اوعى تصلح - فك و ركب - السمكري ياخد في البابين فك و تركيب 50 جنيه
قديم 10-08-2011, 01:58 AM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

الف شكر ليكم والله انا كلمت واحد صحبى شغال فى الاستيردا سئلتوه عالبابين قالى اجبهملك من بورسعيد والواحد يعمل 250 الى 300 تقريبا من غير الحشو بتاعه وانا كده كده الحشو بتاع البابين مش بايظ شغال لو حد يعرف حد اسئل عنده يكون سعره كويس برضوا يا ريت يقولى ولا انزل عزبة شلبى اسئل ايه رائيكم والف شكر بجد ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم والله انا بقالى يومين مبنمش كويس من ساعة الحادثة دى ونفسيتى تعبانة جدا + بدفع تمن غلطة واحد خبط فيا
على اى حال الحمد لله ومنتظر الاراء

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 10-08-2011, 04:50 AM
spare parts spare parts غير متواجد حالياً

spare parts has a spectacular aura aboutspare parts has a spectacular aura aboutspare parts has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة snoop مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

بدون مقدمات امبارح عملت حادثة ...عربية الفرامل بتاعتها هربانة دخلت فيا وبوظت البابين بتوع السواق والورانى فعايز اعملهم سمكرة ودوكو وسئلت عالاسعار حيتكلف 1000 جنية الاتنين تقريبا
وسئلت عالبابين كاملين اشتريهم استيراد لاقيت الواحد عامل 300 تقريبا يعنى البابين بدون الفرش الداخلى =600
العربية سوزوكى سويفت حد يفدنى اشترى البابين وارشهم بنفس لون العربية ولا استمر فى سوال السمكرية وبتوع الدوكو لاحسن سعر يا ريت لو حد يعرف بوهيجى او سمكرى عنده ضمير واسعاره كويسة يقولى وشكرا
الف سلامه عليك الاول من الحادث و كويس انها فى الصاج
بالنسبه للتصليح او التغيير لو لقيت ابواب استيراد نفس اللون طبعا يكون احسن لانك لو اشتريت لون تانى لازم ترش دواخل الابواب نفس لون العربيه و ده للاسف هايقلل فى ثمن السياره عند البيع و هو ده عرف السوق المصرى
لو مش لاقى نفس اللون صلحهم احسن بس انا شايف ان 1000 جنيه كتير عليهم شويه و طبعا انا مش شايف العربيه و مش عارف حالتها ايه اذا مستحيل اعرف هل التصليح هايرجع العربيه كويسه ولا لازم تغير الابواب و نصيحه منى اذهب ل كذا سمكرى و شوف شغلهم و انت اكيد هاتستريح لواحد فى الاخر تعمل العربيه عنده و على فكره لو اشتريت ابواب استيراد نفس اللون و محتاجين دوكو من الخارج مش مشكله اهم حاجه دواخل نفس اللون و حالتها كويسه .
قديم 10-08-2011, 12:46 PM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spare parts مشاهدة المشاركة

الف سلامه عليك الاول من الحادث و كويس انها فى الصاج
بالنسبه للتصليح او التغيير لو لقيت ابواب استيراد نفس اللون طبعا يكون احسن لانك لو اشتريت لون تانى لازم ترش دواخل الابواب نفس لون العربيه و ده للاسف هايقلل فى ثمن السياره عند البيع و هو ده عرف السوق المصرى
لو مش لاقى نفس اللون صلحهم احسن بس انا شايف ان 1000 جنيه كتير عليهم شويه و طبعا انا مش شايف العربيه و مش عارف حالتها ايه اذا مستحيل اعرف هل التصليح هايرجع العربيه كويسه ولا لازم تغير الابواب و نصيحه منى اذهب ل كذا سمكرى و شوف شغلهم و انت اكيد هاتستريح لواحد فى الاخر تعمل العربيه عنده و على فكره لو اشتريت ابواب استيراد نفس اللون و محتاجين دوكو من الخارج مش مشكله اهم حاجه دواخل نفس اللون و حالتها كويسه .
الف شكر لرد حضرتك الله يسلمك المشكلة ايلى مزعلنى انها مش غلطتى دى غلطة ايلى خبطنى علشان عربيتة فراملها هربانة عموما انا لسة بسئل وربنا يسهل انا برضوا خايف اغير الابواب الاقيهم باينين فى العربية انهم مش بتوعها وتبقا العربية خردة وحسئل عند كذا سمكرى واشوف الاخبار يا ريت لو حد يعرف يا جماعة سمكرى كويس وبتاع دوكو يقولى وشكرا ليكم

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 10-08-2011, 05:25 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

اعتقد الابواب الاستيراد افضل .. ورش دواخلهم مفهوش مشكلة لان العربية مش حديثة يعنى ..

وبعدين مهما كان باب سليم احسن من باب معمول فيه سمكره ...

بس معلش علشان نبقى بنتكلم كلام دقيق .. يا ريت تصورلنا الخبطة علشان نقدر نحدد ايه الاحسن بشكل ادق ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ