العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 11-01-2014, 01:09 PM
mpeko10 mpeko10 غير متواجد حالياً

mpeko10 is on a distinguished road
افتراضي رد: رابطة مالكي الكيا سيفيا فيد واستفد ( صداقة - نقل خبرات )

انا لسه شارى كيا سيفيا 2000من شهر وعندى مشكله ان الدركسيون تقيل رحت لميكانيكى جنبى قلى فى مشكله فى علبت الدركسيون وهيه بتسرب زيت ومحتاجه تتفك ممكن تقولولى على ميكانيكى كويس يعرف يصلحها وكام التكلفه معاشى دى اول عربيه ليه وانا لسه متعلم سواقه
قديم 13-03-2014, 02:18 PM
SystemK SystemK غير متواجد حالياً

SystemK is on a distinguished road

انا معايا سيفيا 99 اوتوماتيك و مازال بيظهر لمبة على التابلوه o/d off ولا اعرف العيب بعد , وهذا العيب يسبب مشاكل كثير بالفتيس , و بعد الرجوع للفني المختص قال لي انة بسبب حساسات الفتيس و بالاخص ساعة السرعة !! هل هذا الكلام منطقى ؟؟
قديم 17-03-2014, 12:00 PM
محمدامير محمدامير غير متواجد حالياً

محمدامير is on a distinguished road

انا معايا كيا سيفيا 99 اوتماتك الفتيس من كام يوم بقى بيفوت على الD ومشبينقل اكتر من التانى على سرعه 40 وطبعا انا مش عايز اصلح عشان موضوع التصليح للفتيس بيبقى عباره عن مسكنات اشترى الفتيس منين واعرف ازاى ان الفتيس اللى انا هشتريه نظيف ده اول حاجه
فى صوت تكتكه وهى العربيه بارده والميكانيكى قالى كستبانات طبعا طقم الكستبنات ب900 جنيه من الجندى اشترى وش جديد احسن ولا اعمل ايه ؟؟؟؟
قديم 29-03-2014, 10:14 AM
roubyman roubyman غير متواجد حالياً

roubyman is on a distinguished road

السلام عليكم يا شباب كنت بسال لو فى حد يعرف واحد بتاع فتيسات عندى مشكلة الفتيس فى اوقات يجيب الخامس واوقات لا وفى ناس بتقولى دة حساس فتيس وناس تقولى الفتيس باظ لو حد يقدر يفدنى ويدينى رقم واحد بتاع فتيسات بيفهم كويس لو سمحتم
قديم 25-05-2014, 10:06 AM
nabarawy nabarawy غير متواجد حالياً

nabarawy is on a distinguished road

السلام عليكم...ياجماعا انا من كتر كلامكم عن العربية دى حبيتها وقررت ان شاء الله اشتريها...ياريت اللى يعرف حد عاوز يبيعها ويكون حالتها كويسة يكلمنى 01008826684 عشان انا دايخ وماليش فى حكاية الشراء دى... مانيوال او اوتوماتيك لو الاتوماتيك بتاعها حلو عشان انا بسمع ان الاتوماتيك بتاع بعض العربيات فيه مشاكل...ارجوالمساعده للى يعرف يساعدنى فى شراء عربية....كمان انا ماليش فى النت اوى وبتابع منتدياكم بالعافيه....ياريت تكلمونى على التليفون اول مره بس معلش هكلفكم وانا بعد كده هكلمكم

الكلمات الدليلية
اسبكترا, سيفيا