العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 15-11-2010, 12:22 PM
maxvan maxvan غير متواجد حالياً

maxvan is on a distinguished road
افتراضي مشكلة كبيرة فى المرور ومش لاقيلها حل ارجوووووووووو المساعدة من الخبرة

السلام عليكم
انا هخش فى الموضوع على طول
من اسبوعين اتسحبت رخصة العربية بتاعتى زينون على يد مقدم شايف شغلة اوى

المهم اتسحبت وخلاص

بعد 4 او 5 ايام الرخصة طلعت على الجيزة لان العربية مرور جيزة
المهم طلعت على مرور فيصل اسئل على الرخص فقالى هناك مجتش المهم طلعت على مرور بين السريات سئالت هناك قالى اة جت فى مرور فيصل بس لازم تدفع هنا وتروح مرور فيصل تديلة الرقم الصادر عشان يعرف يجبها

المهم دفعت فى مرور بين السريات 105 ودية تكلفة مخالفة الزينون
وبعدين خت الوصل الى دفعت بية الى مكتوب علية رقم الصادر وطلعت عىلى مرور فيصل اديت لامين الشرطة فى الشباك الوصل قالى اة موجودة بس لازم تروح تدفع 55 جنية فى الخزنة بتوع اية معرفش

المهم روحت دفعت وادانا وصل تانى بال 55 جنية ورجعت لامين الشرطة شوفت الرخص قدامى فرحت ونسيت الفلوس الى دفعت لايت المفجئة امين الشرطة بيقولى يالله روح هات ورق فحص عشان تخش تفحص !!!!!!!!!!!
هنا بقة المصيبة
دلوقتى انا من شهرين كنت سقطت موتور جديد فى العربية وكنت هبعت ورق المتور على المرور خلال اليومين دول عشان انا ناوى انقل مليكة على يوم 6/12 الشهر الجاى يعنى المهم دلوقتى فحص يعنى هيرفع بصمة ورقم المتور والكلام دة
وانا دلوقتى معيش غير ورقة واحد وهى صورة من الافراج النهائى للمتور

المصيبة الاكبر عشان اقدر ابعت ورق المتور لازم يكون معايا صورة من رخصة العربية وطبعا الرخصة مسحوبة

اعملللللللللللللللللللللل لللللللللل اية بجد انا بقالى 3 اسابيع مسحول مش عارف اعمل اية
قديم 15-11-2010, 12:35 PM

افتراضي رد: مشكلة كبيرة فى المرور ومش لاقيلها حل ارجوووووووووو المساعدة من الخبرة

اة للمعولماتكم الموضوع دة مش هيمشى ولا بالوسطة ولا بالفلوس
لازم الاحل يكون قانونى

فى انتظاركم
قديم 15-11-2010, 05:57 PM

افتراضي رد: مشكلة كبيرة فى المرور ومش لاقيلها حل ارجوووووووووو المساعدة من الخبرة

اتمنى المساعدة
قديم 15-11-2010, 06:52 PM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light

الموضوع دا مش هيمشي الأ بالوسطة و الفلوس معا .. صدقني مش هيمشي غير كدا و ربنا ييسرلك الأحوال .. معلش كل مشكلة و ليها حل

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 15-11-2010, 07:15 PM

الوسطة رائد شرطة ومنفعش الباشا الى هناك ماشى خطوة خطوة زى ماقال الكتاب ومفيش تقدير للى راحلة
وبالنسبة للفلوس عرضت 500 جنية ومنفعتش

اتمنى حل قانونى