العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 08-04-2012, 03:34 AM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold
جديد أصعب موقف تعرضت له وأنا سايق .... ربنا ستر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... انا هقولكم على اصعب موقف حصللي وانا سايق والحمد لله ربنا سترها

الدنيا كانت بتشتي جامد وانا خارج من شارع جانبي ومهدي كده وبسرع واحدة واحدة علشان طبعا الاسفلت كان زي ما يكون صابون .... جه واحد بعربية نقل كبيرة ربنا يسامحه .. في الاتجاه المقابل مغرقلي الزجاج الامامي كله بالمية والطين ومشفتش اي حاجة وكل ده وانا ماشي ....

على ما المساحات قامت بمهتها الحيوية ونظفت الزجاج بتاع العربية اتافجأت ان فيه راجل كبير سايق عجلة وماشي في نص الشارع كأنه ماشي على الكورنيش

طبعا قلبي نط برة العربية وقولت الراجل ده هيموت هيموت .... المهم فديته وجبت العربية شمال على الاخر وفقدت التحكم تماما عليها وفضلت تتزحلق كده رحت جايب الدلكسيون على اخره ناحية اليمين قامت متزحلقة الناحية التانية بس في الاتجاه بتاعي أحسن من الاتجاه المقابل برضة

وبعد دقيقة تقريبا رجعت اتحكم في العربية تاني الحمد لله وروحي ردتلي تاني ... والمضحك في الموضوع اني بصيت على الراجل اللي سايق عجلة ده لقيته ولا كأنه شايفني ولا كأنه غلطان ولا أي حاجة ...... انا انحرجت اكلمه بصراحة لاني لقيته في سن والدي ورحت ماشي :fun_ 36_1_47[1]:
أهم حاجة قبل ما تخرج من باب البيت تقول .. بسم الله توكلت على الله ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ... فالله خير حافظاً وهو أرحم الراحمين
قديم 08-04-2012, 03:56 AM
welywely welywely غير متواجد حالياً

welywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of light
افتراضي رد: أصعب موقف تعرضت له وأنا سايق .... ربنا ستر

حمدالله على السلامه قدر و لطف
معلش الناس الكبيرة دي بركو و كمان دمااااااااااااااااااااااا اااااااغ
قديم 08-04-2012, 04:56 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

الحمد لله ربنا ستر
قديم 08-04-2012, 08:39 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

حمد لله على سلامتك وسلامة الراجل ابو عجلة والحمد لله ان ربنا الهمك تمشى على مهلك من البدايه وانصحك عموماً لما يحصل موقف زى كده تهدى العربيه بشكل تدريجى قد الامكان لان حتى لو لا قدر الله حصل اصطدام من الخلف بسبب انك بتهدى سرعتك هيبقى اقل ضررا من انك تلبس فى حد بوشك وانت مش شايف خالص .. لكن الحمد لله ربنا سلم ويارب دايما سالمين جميعاً من شر الطريق

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 08-04-2012, 04:57 PM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold

الحمد الله ... اللهم اعطينا خيرها واكفينا شرها يارب العالمين