العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 04-11-2013, 11:13 PM
jojo0a jojo0a غير متواجد حالياً

jojo0a is on a distinguished road
افتراضي عاوزه اشترى عربيه واول مره اسوق وتهوت ودوخت ونفسى حد بيفهم فى العربيات يساعدنى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

زى العنوان بالظبط بقالى شهرين عاوزه اشترى عربيه ودوخت ومش فاهمه اى حاجه
اولا انا سله متعلمه سواقه جديد
معايا 140000 وعاوزه عربيه كويسه مش كل شويه تعطل منى وادوخ بولادى الصغيرين
الاول ناس نصحونى باللانوس وبعدين قالوا لا مش حتناسب مركزى وضعى فى شغلى هاتى used البيجو 308 البانوراما وبعدين الجيتا ودلوقتى قالولى المرسيدس b150 وفى حد نصحنى ب bmw 316i وحد تانى قالى جيب ليبرتى والى قالى سكودا اوكتافيا
والى يقولى جديد احسن انا بجد تعبت ومش عارفه ارسى خالص
ياريت تدولنى يا شباب انتم بتفهموا فى العربيات اكتر مننا انه الاحسن
او ممكن اجيب ايه بالحدود ده بس اهم حاله اخر حاجه 2007 علشان انا مش حاقدر حاجه تعطل منى فى الشارع ومعايا ولادى وكمان عاوزه حاجه تستحمل القاهره والى بيحصل فى الشوارع من خبط وكسر وخربشه
وشكرا
قديم 04-11-2013, 11:35 PM
monami101 monami101 غير متواجد حالياً

monami101 is on a distinguished road
افتراضي رد: عاوزه اشترى عربيه واول مره اسوق وتهوت ودوخت ونفسى حد بيفهم فى العربيات يساعدنى

خليك فى الأمان وهات يابانى .. عندك التويوتا ياريس وعندك اللانسر 1300 و 1600 عربيات ممتازه جداً
قديم 04-11-2013, 11:38 PM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold
افتراضي رد: عاوزه اشترى عربيه واول مره اسوق وتهوت ودوخت ونفسى حد بيفهم فى العربيات يساعدنى

انا ارشح ليكى اى سياؤة زيرو علشان زى ما بتقولى متعطلش منك وانت معاكى الولاد او وانتى لوحدك حتى
السعر اللى معاكى ممكن تدفعى مقدمه وتقطسى الباقى لو انتى عاوزه عربيه بريستيج وممكن تجيبى رينو فلوينس او بيجو 508
لو عاوزه عربيه فى حدود السعر اللى معاكى يبقى هاتى بيجو 301 فيها اتنين ايرباج وفرامل abs
وشكلها شيك
ممكن تروحى معرض اوتو سمير ريان فى مدينه نصر هتلاقى هناك جميع العربيات معروضه واركبى واتفرجى وشوفى العربيه اللى هتستريحى فيها

لا آله إلا الله. محمدُ رسول الله
اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم
قديم 04-11-2013, 11:57 PM
jojo0a jojo0a غير متواجد حالياً

jojo0a is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monami101 مشاهدة المشاركة

خليك فى الأمان وهات يابانى .. عندك التويوتا ياريس وعندك اللانسر 1300 و 1600 عربيات ممتازه جداً
التويوتا شوفتها الصاج بتاعها خفيف جدا وحاسه انها غاليه على الفاضى اصلا مش عارفه انا صح ولا لانى مش بفهم فى العربيات حشوف الانسر والف شكر على اهتمامك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AMMI مشاهدة المشاركة

انا ارشح ليكى اى سياؤة زيرو علشان زى ما بتقولى متعطلش منك وانت معاكى الولاد او وانتى لوحدك حتى
السعر اللى معاكى ممكن تدفعى مقدمه وتقطسى الباقى لو انتى عاوزه عربيه بريستيج وممكن تجيبى رينو فلوينس او بيجو 508
لو عاوزه عربيه فى حدود السعر اللى معاكى يبقى هاتى بيجو 301 فيها اتنين ايرباج وفرامل abs
وشكلها شيك
ممكن تروحى معرض اوتو سمير ريان فى مدينه نصر هتلاقى هناك جميع العربيات معروضه واركبى واتفرجى وشوفى العربيه اللى هتستريحى فيها
اولا الف شكر لمرورك واهتمامك انا عاوزه كاش مش قسط و البيجو كتير قالى انه قطع غياره غالى جدا ومش متوفر فى مصر كتير هو والرينو طيب يعنى الكلام ده صح ولا
قديم 05-11-2013, 12:33 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

لانسر 2014 بومه كلاسيك انسب شىء فى حدود المبلغ المذكور
إعتمادية /قطع غيار معقولة /زيرو /اداء ممتاز
موجودة عند كثير من معارض السيارات