العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 11-02-2012, 09:15 PM
basslover basslover غير متواجد حالياً

basslover is on a distinguished road
للاهمية استفسار خاص ب مرور القوات المسلحه

انا رخصه العربيه خلصت يوم 9 و الفحص بتاعها لسه فاضله سنه الرخصه تبع القوات المسلحه فى مدينه نصر و انا ماشى بتوكيل و مش عايز اغيره

انا عايز اعرف ايه الاجراءات و المرور بتاع القوات المسلحه ده فين فى مدينه نصر و هل ينفع اغير لون العربيه او اثبت فاميه على الرخصه وازاى لو ينفع انا معايا مازدا323 و سمعت ان بيبقى معايا شهر سماح هل ده صحيح ولا لا

اسف على الاسئله الكتيره و ياريت الافاده
قديم 12-02-2012, 01:06 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار خاص ب مرور القوات المسلحه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basslover مشاهدة المشاركة

انا رخصه العربيه خلصت يوم 9 و الفحص بتاعها لسه فاضله سنه الرخصه تبع القوات المسلحه فى مدينه نصر و انا ماشى بتوكيل و مش عايز اغيره

انا عايز اعرف ايه الاجراءات و المرور بتاع القوات المسلحه ده فين فى مدينه نصر و هل ينفع اغير لون العربيه او اثبت فاميه على الرخصه وازاى لو ينفع انا معايا مازدا323 و سمعت ان بيبقى معايا شهر سماح هل ده صحيح ولا لا

متابع و بإهتمام لأنى نفس الموضوع سالف الذكر
تقبلوا مرورى
قديم 13-02-2012, 03:09 AM
basslover basslover غير متواجد حالياً

basslover is on a distinguished road

ارجو سرعه الرد لانى منتظره
قديم 13-02-2012, 03:28 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

لا يجوز نقل الملكيه باسمك و يجب تغيير الي محل اقامتك
و لا يجوز اثبات زجاج ملون او ما الي ذلك

حـازم خـضـر

قديم 13-02-2012, 08:01 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basslover مشاهدة المشاركة

لما تيجي تجدد لازم هتنقل للمرور اللي انتا تابع ليه لو والدك او اخوك في القوات المسلحة ممكن تسجل العربية بأسمه وهتفضل العربية ماشيه برخصة وحدة مرور قوات مسلحة

مرور القوات المسلحة ورا وزارة الدفاع من كوبري القبة

وتغير لون العربية دلوقتي صعب جدا انك تعمله لكن لو الجو هدي مش هيبقي في مشاكل وموضوع الفاميه انا سمعت انك لو جبت شهاده تسبت ان عندك حساسية من ضوء الشمس وقدمتها بيتصرحلك بتركيب الفاميه وروح واسئل وربنا معاك

وفعلا في شهر سماح بعد انتهاء الرخصة بس هتضر انك تطلع شهادة بيانات علشان تنقل العربية لان الرخصة انتهت