العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 05-07-2010, 04:14 PM
shakshak1 shakshak1 غير متواجد حالياً

shakshak1 is on a distinguished road
افتراضي رد: أيهما تفضل مستورد ام وكيل

الأخوة الأعزاء
لقد مريت بهذه التجربة عند شراء الكارينز وللمعلومية إن السيارات الخليجى بها إضافات أكثر من الوكيل ولكن المشكلة إنك بمنتهى السهوله يمكن الضحك عليك.
السيارة الخليجى ليست بالضرورى أرخص من الوكيل (بغض النظر عن الإضافات) فأنا إشتريت من الوكيل وريحت دماغى من نصب المعارض فى الخليجى (يتوهك فى الأوبشنز وفى الآخر لا تستطيع مقارنه سعر عربيتين فى معرضين).
بالتوفيق للجميع
قديم 04-08-2010, 12:37 PM
ramygobara ramygobara غير متواجد حالياً

ramygobara is on a distinguished road

والله يا جماعة انا معروض عليا خليجي والمعض بيقنع فيا ان اخدها وبيقولي اشتري ليها ضمان سنة ضد عيوب الصناعة ومحتار ياريت الافادة هيا كويسة ولا التوكيل
قديم 07-08-2010, 06:10 PM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

اولا الخليجى انضف من الموجود عندنا اولا الاوبشز طبعا اعلى ثانيا وده الاهم ان كل العربيات الخليجى درجة اولى وخامات وتقفيل انضف كتير سبب دخولها مصر ان احيانا الوكيل مابيكلمش بيع الكمية المطلوبة منه فى العقد فبيصرفها فى دول تانية انا شايف ان لو الموديل اساسا مافيهوش عيوب يبقى خليجى مش هتهتاج تغير حاجات كتير قبل 5 سنين وساعتهاهتلاقى ناس كتير شغلها نضيف غير التوكيل لو مرضيش يصينها
قديم 21-04-2011, 04:09 AM
sha3bola sha3bola غير متواجد حالياً

sha3bola is on a distinguished road

انا عايز اشترى الكوبيه الهاى لاين فى التوكيل 142000 و الخليجى 135000 ف انا اجيب خليخى سعر ارخص كماليات اكتر و اشترى ضمان ام اجيب توكيل انا راى انا الخليجى احلى
قديم 21-04-2011, 12:10 PM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

انا واحد من الناس لما جيت اشترى اللانسر اشتريت الوكيل اولا نها مش موبايل بـ 500 او 600 ج لو حصلها حاجه هرميها واجيب غيرها
وارد بنسبة 1 فى الالف ان الموتور يكون فيه حاجه وانا اعتقدت من وجهه نظرى ان التفاهم مع الوكيل ف عيوب الصناعه هيبقى ائمن من المستورد