العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 11-10-2012, 10:27 PM
عامر بالايمان عامر بالايمان غير متواجد حالياً

عامر بالايمان is on a distinguished road
افتراضي عايز اعرف الضريبه بتاعت العربيه الفيات ال 2000cc كام

وياريت تقولوا ليا ب تجديد الرخصه بالضريبه بكل شىء اد ايه للنسه الواحده وما الفرق بنها وبيم انى اجدد الرخصه لمده ثلاث سنوات
قديم 11-10-2012, 10:45 PM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اعرف الضريبه بتاعت العربيه الفيات ال 2000cc كام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عامر بالايمان مشاهدة المشاركة

وياريت تقولوا ليا ب تجديد الرخصه بالضريبه بكل شىء اد ايه للنسه الواحده وما الفرق بنها وبيم انى اجدد الرخصه لمده ثلاث سنوات
انا رديت هناك
بس عادى ارد هنا كماااان

ضريبتها 273 فى السنة
وميزة التجديد كل 3 سنين احسن واوفر فى الوقت يعنى بدل ماتروح تكرة نفسك كل سنة هتكرة نفسك كل 3 سنين يوم واحد بس
وياسلام بقة لو تفحص كمان عشان الفحص اجبارى كل 3 سنين فيبقى علقة واحدة بس كل 3 سنيييين

تحياتى

:joy 23:
قديم 12-10-2012, 01:59 PM
عامر بالايمان عامر بالايمان غير متواجد حالياً

عامر بالايمان is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز اعرف الضريبه بتاعت العربيه الفيات ال 2000cc كام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa3tef مشاهدة المشاركة

انا رديت هناك
بس عادى ارد هنا كماااان

ضريبتها 273 فى السنة
وميزة التجديد كل 3 سنين احسن واوفر فى الوقت يعنى بدل ماتروح تكرة نفسك كل سنة هتكرة نفسك كل 3 سنين يوم واحد بس
وياسلام بقة لو تفحص كمان عشان الفحص اجبارى كل 3 سنين فيبقى علقة واحدة بس كل 3 سنيييين

تحياتى
بجد انا ببقى عاجز عن شكرك انت انسان محترم قوى يا مصطفى بجد ومتشكر انك دائما تجيب عما اريد بس ياريت تكلمنى على الخااص علشان عايز اتناقش معااك فى موضوع يعنى لو عندك اميل ياريت تديه ليا واكون شاكر ليك