العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 15-07-2009, 01:09 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
أرشيف هام عن اهم مواضيع الفيرنا

تقييم للفيرنا بعد 24 الف كيلو

دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

عيوب و مميزان الفيرنا ال 1600cc

تغيير بوجيهات و تنظيف البوابه للفيرنا

تجربة جديده فى الفبرنا الهاف اوبشن

تغيير فيلتر البنزين للفيرنا ( فيديو )

لمبه الشنطه اشتغلت فى التابلوه يارجاله

تغيير البوجيهات للفيرنا ( فيديو )
رجلاش فرامل خلفى للفيرنا ( فيديو )

تنظيف حساسات الايدل و الماف بالفيرنا (فيديو )

تجربتى مع بنزين 80

صيانه 30000 فى البيت ولا عزاء للتوكيل

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

التعديل الأخير تم بواسطة AHMEDCAR ; 13-12-2009 الساعة 02:26 PM
قديم 19-07-2009, 11:21 AM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts
افتراضي رد: أرشيف هام عن اهم مواضيع الفيرنا

دايما متميز ومبتكر وافكارك عبقرية
حلوة فكرة الارشيف دى والله يا احمد
تسلم ايديك ياباشا
قديم 19-07-2009, 11:23 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

العفو ياباشا على ايه عموما لو حضرتك برضو لقيت موضوع يستاهل ابعتلى اللينك بتاعه و انا اراجعه و ان شاء الله نضعه بجوار اخوته

®AHMEDCAR

اذكروا الله
قديم 24-07-2009, 01:31 AM
ايمن منصور ((عباسى )) ايمن منصور ((عباسى )) غير متواجد حالياً
عضو ((عباسى))
من انا؟: عباسى
التخصص العملى: عباسى
هواياتي: عباسى

ايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant future

سؤال للاستاذ /احمد في كل موضوع بنتكلم فيه عن مميزات الفيرنا بنشكر اوى في موتور الفيرنا وانه موتور قوي وحديث وسحبه ممتاز !!! بس انا حاسس ان الكلام ده مش مظبوط ليه 1/مقارنه باي عربيه 1600 هو اقل سحب واقل تجميع ماعدا اللسبيرانزا هي دي الوحيده الي بشد قصدها واطلع منها 2/في عربيات اقل في السعه ونفس الحجم بس سحبها اعلي زى المتسوبيشى 1300 وكمان الاتومتيك 3/حتي اللافيو 1500 الي هو موتور الدايو من التسعينات و8صباب وكامه واحده سحبها اعلي فيبقي ازاى ده ميزه ده يبقي عيب انت ايه رايك في الموضوع ده وشكرا
قديم 24-07-2009, 03:41 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR

طيب تقول ايه انى بطلع من لانسر 1600 فى اى وقت و اى مكان

و كرولا 2007 مقطعها على طريق السويس و كذلك فيكترا موديل 2000

هيه بس الفرق بينى وبينك انى بشد و انا مستبيع و انت بتكون خايف على عربيتك و ده طبعا حقك و برضو احب اقول فى الاخر ان كل اللى انا بعله ده بكون بدرايه كبيره بالطريق و ظروفه تسمحلى و لا لأ مش بشد كده و خلاص

اللى انا عاوز اقوله ان الشد ده محتاج حد يون مماس ليه انا كنت يك كده فى الاول لكن ادى الغيار حقه يعنى ار بى ام مايقلش عن خمسه و نصف علشان تحس بالعربيه

فى الاخر عاوز اقول اشد مالوش كبير و الفرق بين السرعه و المشى بتمهل 5 دقايق بس ارجوا محدش اخد كلامى و جربه انا مش عاوز اشيل ذنب حد يارجاله

®AHMEDCAR

اذكروا الله

الكلمات الدليلية
غبور, هيونداى, هيونداى فيرنا