العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 26-11-2011, 04:03 PM
moko_2004 moko_2004 غير متواجد حالياً

moko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud of
افتراضي رد: ايه رايكم فى لانوس اتوماتيك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aass مشاهدة المشاركة

على فكرة سعر الفتيس الاستيراد الاوتوماتيك للنوبيرا سمعت ان حد اشتراة 3000 جنية واعتقد ان فتيس ال لانوس هيكون ارخص من كده
بس خلى بالك ان الفتيس الاوتوماتيك مشاكله هتكون مكلفة فى حلها
على عكس المانيوال مشاكلة اسهل فى التعامل معاها
ده غير انك لو كملت السواقة على اوتوماتيك عمرك ما هتعرف تسوق مانيوال
الموتور بالفتيس ب 3000
الموتور لوحدة 2500
الفتيس لوحدة 1300
و مفيش حاجة مستحيلة فية ميكانيكي بيفهم وفية ميكانيكي حمار و اللي يقولة حاجة سمعتها و حشة اللي وحش سمعتها هوة الميكانيكي الحمار
قديم 21-12-2011, 04:03 PM
الصقر_الجارح الصقر_الجارح غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص حبوب ومُتسامح..أحب الخير لكل الناس..وأحب معرفة الناس
هواياتي: السيارات, الكمبيوتر والإنترنت

الصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to all

بصراحة انا مسمعتش عن مشاكل في الفتيس الاوتوماتيك في اللانوس, بس أغلب اللانوس مانيوال ونادر لما تلاقي اوتوماتيك, عشان كده خليك في المضمون أحسن..

+

عايز أقولك حاجة مهمة:

المفروض تتعلم السواقة على المنيوال لأنو الأساس, ولأي ظرف ممكن يحصل, وبعدين لو كملت السواقة على الأوتوماتيك عمرك ما هتتعلم المانيوال.

قديم 21-12-2011, 05:01 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

بص الأوتو ليه واحد إتنين تلاتة في التعامل هيعيش معاك أحسن من المانيوال وعن تجربة أنا بقالي فترة كبيرة قوي مش معايا غير أوتو ومودلات مختلفة قديم وجديد بس هوا كله ياباني.
المهم كل فولة وليها كيال شوف إنتا عايز تستريح ولا عايز تبقى طالع رحلة نرفزة وهدة حيل.
كفاية غنك تسوق برجل واحدة وإيد واحدة هوا فيه أحلى من كدة.
عموما بلاش الكوري في الأوتو وخاصتا القديم.
عايز حاجة أوتو مستعملة وسعرها حنين خليك في الياباني أيا كان أو أمركاني وماأنصحكشي أو مرسيدس وبي إم بردو عندهم أوتو من زمان ومعمر بصراحة.

قديم 12-06-2013, 06:06 PM
wesby wesby غير متواجد حالياً

wesby will become famous soon enough

بص هوه لازم الى يشتغل فيه يكون حد كويس لكن عشان مشكلو هوه معانا بقالو 3 سنين عمرو ماكلف حاجه غير غيار الزيت لانوس 99 برضو