العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 02-09-2013, 02:24 AM
yosaf777 yosaf777 غير متواجد حالياً

yosaf777 is on a distinguished road
افتراضي رد: هام جدا جدا اقراء هذا قبل التعاقد مع مودرن كار بمدينة نصر

تكملة لما نشرت سابقا

بتاريخ 12/6/ 2013 تقدمت لشركة مودرن كار النصابين وكان الكلام مع احمد ابراهيم

العنوان / 26 شارع نور الدين بهجت امتداد مكرم عبيد مدينة نصر
فى الاول عملى البحر طحينة وقال لى انى هستلام فى اول ما يتم الموافقة على الورق المقدم لة و سيقوم احد موظفى الشركة بالاتصال بك ...
و بعد اسبوع من التاريخ المذكور اممكم لم يتصل بى احد قمت انا بالاتصال بااحمد ابراهيم و قال لى لسة كمان اسبوع
وبعد الاسبوع التانى اتصلات انا و رد علية المحترم احمد ابراهيم بعد عزاب يعنى لو عايز تكلام سعدتة تعمل حسابك انك اول ما تصحى من النوم تبدا بالاتصال بة و على المغرب كدة يعنى يقوم المحترم بالرد عليك و بكل برود يقولك لسة شوية هنتصل بيك موت يا حمار على رئى المثل
عموما فى هذة المرة الراجل قال لى افرح يا عم الورق اخد موفقة تمام طب هستلام امتى قال لى احنا بنسلام اهو يعنى كمان اسبوع على ما يجى عليك الدور اصل احنا بنسلام اللى دافع 30 الف و بعد كدة 20 الف و انت يا غلبان يا ابو 10 الاف فى اخر الدور لاء و كمان دة فى ناس دفعة اقل من كدة 6 الف جنية انا قولت والله الناس دى محترمة فعلان و بتراعى ظروف الشباب العاطل
المهم بعد 10 ايام من اخر مكلامة قال لى معلاش اصل الدفعة دى خلاصت اصبر للدفعة القادمة طب و امتى الدفعة القادمة قال لى بعد اسبوع او 10 ايام ماشى هصبر وبعد ما صبرى نفذ قولت اة انا عايز الفلوس قالى تمام خد الرقم دة هو المسؤول عن الموضوع دة و سلمنى لواحد اسمة عيد

عيد ثبتنى بكلمتين قالى والله انت ورققك معاية اهو و هتستلام قريب ان شاء الله طب يا عم عيد امتى هستلام قالى فى خلال اسبوع و فى واحد هيكللامك يقولك الميعاد وفعلان بعد اسبوع من العزاب اتصل بى شخص اسمة احمد شحاتة و فضلت انا حاير بين احمد ابراهيم و عيد و احمد شحاتة لاما الواحد شحت و قرف من نفسة و كرة العربيات كلها و فى الاخر هتاخد صابونة يعنى مافى عربية ولا غيرة على فكرة انا كنت مقدم على عربية سزوكى فان
وانا هعرض صورة من ايصال المبلغ و الكرت بتاع الشركة النصابة حسبنا الله و نعم الوكيل
وبعد العزاب دة كلة لاما طلبت الفلوس بكل برود حاضر تعالى اليوم الثلاثاء خد الفلوس و النهاردة الاحد يعنى لسة والله ما اعرف اذا كنت هاخد فلوسى ولا اية .....
عموما معلاش انا طولت عليكم بس قولت احكى قصتى مع الناس المحترمة دى عشان اللى مش عارف الناس دى كويس يعرف
و من الاخر الناس النصابة دى بتاخد الفلوس من الناس و بتشغلها يعنى كل مدة الفلوس ما تذيد عندهم هما المستفدين و تولع انت بجاز ربنا يوقعهم مع ناس مبترحمش عشان يبطلو شغل النصب المتاح دة عادى يعنى انت اللى بترحلوهم لحد عندهم يعنى هو يرمى الطعم وانت السمكة

عموما انا كدة خلاصت الحكاية و اخدت قرار انى هعرف الناس كله عن طريق النت و عن طريق المواقع اللى بتتكلام عن تقسيط

العربيات او اى حاجة بخصوص العربيات عشان تبقى عبرة لمن يعتبر ويعنى احس انى اخدت حقى منهم و ياريت من الاخوة اللى عارضين مشاكلهم مثلى يحكى بتفصيل ما تم معهم وينشر الموضوع بتاعو على جميع الموقع و ربنا يستر على فلوسى اللى لسة ماخدتهاش و للحديث بقية

التعديل الأخير تم بواسطة yosaf777 ; 02-09-2013 الساعة 02:49 AM
قديم 02-09-2013, 06:00 AM
yosaf777 yosaf777 غير متواجد حالياً

yosaf777 is on a distinguished road
للاهمية ارجو الدخول لمن تعرض لعملية نصب من مدرن كار مدينة نصر

تكملة لما نشرت سابقا

بتاريخ 12/6/ 2013 تقدمت لشركة مودرن كار النصابين وكان الكلام مع احمد ابراهيم

العنوان / 26 شارع نور الدين بهجت امتداد مكرم عبيد مدينة نصر
فى الاول عملى البحر طحينة وقال لى انى هستلام فى اول ما يتم الموافقة على الورق المقدم لة و سيقوم احد موظفى الشكرة بالاتصال بك ...
و بعد اسبوع من التاريخ المذكور اممكم لم يتصل بى احد قمت انا بالاتصال بااحمد ابراهيم و قال لى لسة كمان اسبوع
وبعد الاسبوع التانى اتصلات انا و رد علية المحترم احمد ابراهيم بعد عزاب يعنى لو عايز تكلام سعدتة تعمل حسابك انك اول ما تصحى من النوم تبدا بالاتصال بة و على المغرب كدة يعنى يقوم المحترم بالرد عليك و بكل برود يقولك لسة شوية هنتصل بيك موت يا حمار على رئى المثل
عموما فى هذة المرة الراجل قال لى افرح يا عم الورق اخد موفقة تمام طب هستلام امتى قال لى احنا بنسلام اهو يعنى كمان اسبوع على ما يجى عليك الدور اصل احنا بنسلام اللى دافع 30 الف و بعد كدة 20 الف و انت يا غلبان يا ابو 10 الاف فى اخر الدور لاء و كمان دة فى ناس دفعة اقل من كدة 6 الف جنية انا قولت والله الناس دى محترمة فعلان و بتراعى ظروف الشباب العاطل
المهم بعد 10 ايام من اخر مكلامة قال لى معلاش اصل الدفعة دى خلاصت اصبر للدفعة القادمة طب و امتى الدفعة القادمة قال لى بعد اسبوع او 10 ايام ماشى هصبر وبعد ما صبرى نفذ قولت اة انا عايز الفلوس قالى تمام خد الرقم دة هو المسؤول عن الموضوع دة و سلمنى لواحد اسمة عيد

عيد ثبتنى بكلمتين قالى والله انت ورققك معاية اهو و هتستلام قريب ان شاء الله طب يا عم عيد امتى هستلام قالى فى خلال اسبوع و فى واحد هيكللامك يقولك الميعاد وفعلان بعد اسبوع من العزاب اتصل بى شخص اسمة احمد شحاتة و فضلت انا حاير بين احمد ابراهيم و عيد و احمد شحاتة لاما الواحد شحت و قرف من نفسة و كرة العربيات كلها و فى الاخر هتاخد صابونة يعنى مافى عربية ولا غيرة على فكرة انا كنت مقدم على عربية سزوكى فان
وانا هعرض صورة من ايصال المبلغ و الكرت بتاع الشركة النصابة حسبنا الله و نعم الوكيل
وبعد العزاب دة كلة لاما طلبت الفلوس بكل برود حاضر تعالى اليوم الثلاثاء خد الفلوس و النهاردة الاحد يعنى لسة والله ما اعرف اذا كنت هاخد فلوسى ولا اية .....
عموما معلاش انا طولت عليكم بس قولت احكى قصتى مع الناس المحترمة دى عشان اللى مش عارف الناس دى كويس يعرف
و من الاخر الناس النصابة دى بتاخد الفلوس من الناس و بتشغلها يعنى كل مدة الفلوس ما تذيد عندهم هما المستفدين و تولع انت بجاز ربنا يوقعهم مع ناس مبترحمش عشان يبطلو شغل النصب المتاح دة عادى يعنى انت اللى بترحلوهم لحد عندهم يعنى هو يرمى الطعم وانت السمكة

عموما انا كدة خلاصت الحكاية و اخدت قرار انى هعرف الناس كله عن طريق النت و عن طريق المواقع اللى بتتكلام عن تقسيط

العربيات او اى حاجة بخصوص العربيات عشان تبقى عبرة لمن يعتبر ويعنى احس انى اخدت حقى منهم و ياريت من الاخوة اللى عارضين مشاكلهم مثلى يحكى بتفصيل ما تم معهم وينشر الموضوع بتاعو على جميع الموقع و ربنا يستر على فلوسى اللى لسة ماخدتهاش و للحديث بقية

http://www.4shared.com/download/y7a0Vxwc/02092013154_1.jpg?tsid=20 130901-235200-e8af1198
قديم 02-09-2013, 09:18 AM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الدخول لمن تعرض لعملية نصب من مدرن كار مدينة نصر

ربنا معاك وتاخد فلوسك ان شاء الله

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 02-09-2013, 09:27 AM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هام جدا جدا اقراء هذا قبل التعاقد مع مودرن كار بمدينة نصر

الله ينور علي نقل التجربة

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 20-09-2013, 12:05 AM
اشرف عثمان اشرف عثمان غير متواجد حالياً

اشرف عثمان is on a distinguished road
عاجل رد: هام جدا جدا اقراء هذا قبل التعاقد مع مودرن كار بمدينة نصر

كل الكلام اللى اتقال عن المعرض دة صح 100% هاحكى تجربتى روحت لهم برجلى لغاية عندهم بعد لما شفت الاعلان اللى واخد صفحة كاملة فى الجرنان واتعاقدت ودفعت عشرة الاف جنية واتصلوا وقالوا الاستعلام على السكن خلص وتعالوا ادفعوا باقى المقدم وروحنا دفعنا كمان عشرة الاف جنية ولما لقيتهم بس ادونى ايصال بالمبلغ ومافيش عقد وكمان مش عارفين تمن العربية لانها غليت فى التوكيل من 3 اسابيع وهما لسة بيكلموك بالسعر القديم وحتى ماسالوناش على العربية اللى هايجيبوها لنا لونها اية و مانيوال ولا اتوماتيك ولا اى حاجة خالص و قالوا انتظروا على ماتيجى موافقة البنك المركزى المهم مش هاطول هادخل على المفيد بصراحة الفار لعب فى عبى وروحت سالت على الشركة دى وعرفت انها شركة فرش سيارات مش تجارة سيارات زى لما كاتبين فى الايصال وكمان بحثت على النت وشفت الكلام اللى انتوا كتبتوة ( جزاكم الله كل خير) ساعتها بس عرفت انى اتنصب على وروحت بعدها اتحرى عن الشركة دى فى المنطقة ولقيت واحد خارج من عندهم وكان بيزعق ويتخانق معاهم استنيت لما خرج من عندهم وكلمتة وقال لى انة دفع اربعين الف جنية من شهر ولسة مااستلمش وكل شوية كانوا بيقولولوا تعال بعد اسبوع المهم انة اخد فلوسة بعد لما اتخانق . راحت اختى اتصلت بيهم علشان تسال على العربية وعلى موعد التسليم وعرفت نفسها بالاسم ورد عليها الموظف ملفك قدامى وتعالى بعد 5 ايام فذهلت من الرد وقالت لة ملفى قدامك ؟ طيب باسم مين قال لها الاسم بتاعها اللى عرفت نفسها بية ............كدة اتاكدنا انهم نصابين لان اختى مالهاش ملف ولا عربية و على طول روحت لهم واتخانقت وطلبت فلوسى واخدتها وكان بقالى معاهم 8 ايام ولما كنت عندهم قابلت واحد برضوا بيسال على العربية اللى حاجزها ولسة مااستلمش يعنى بالعربى عك فى عك ونصب فى نصب وياريت اللى بيفكر يشترى منهم يراجع نفسة ويبعد عنهم تماما ويقراء الكلام دة قبل مايروح لهم برجلية .... الحقيقة انا كنت عايز ابلغ جهاز حماية المستهلك او اعمل محضر بس انما اخدت فلوسى خلاص وماصورتش الايصال علشان اقدمة وماكانش قدامى الا انى اكتب على النت علشان ابقى عملت حاجة ترضى ضميرى وتوعى الناس والله المستعان