العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 05-05-2011, 01:51 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إضافة ظالمة علي تجديد وثيقة مصر للتأمين

اولا شكرا على المعلومة
ثانيا حسبي الله و نعم الوكيل فى هذه الشركات التي تتعامل معنا على اننا سكان كوكب اخر

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 05-05-2011, 02:32 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

في زميل معانا هنا يعمل في شركة تأمين محترمة - اعتقد الشرق بس مش اكيد - في قسم كامل لشركات التأمين في المنتدى
تصفحه و اتفرج عليه و بعدين اختار اللي يناسبك و حتلاقي الزملاء بيكتبوا في عن خبرات سابقة
دائما يفضل انك تبدأ من حيث وصل الاخرين مش تجرب في نفسك في حين مئات جربوا فعلا قبلك و وفروا لك خلاصة تجاربهم
و محدش بيشكر في مصر للتأمين على فكرة - اسم و سمعة بالكدب
قديم 05-05-2011, 03:22 PM
corsair
Guest

رقابة مين صلي علي النبي يا غالي خليها في سرك
قديم 06-05-2011, 01:19 PM
الصورة الرمزية ashussein
ashussein ashussein غير متواجد حالياً
من انا؟: عاصم حسين
التخصص العملى: إدارة نظم ومعلومات / شبكات الغاز الطبيعي
هواياتي: السيارات,الكمبيوتر, السباحة

ashussein has a spectacular aura aboutashussein has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

رقابة مين صلي علي النبي يا غالي خليها في سرك
لازم متنفقدش الامل
إنشاء الله الحال هايتصلح لما النفوس تتصلح

قديم 06-05-2011, 01:26 PM
الصورة الرمزية ashussein
ashussein ashussein غير متواجد حالياً
من انا؟: عاصم حسين
التخصص العملى: إدارة نظم ومعلومات / شبكات الغاز الطبيعي
هواياتي: السيارات,الكمبيوتر, السباحة

ashussein has a spectacular aura aboutashussein has a spectacular aura about
عاجل إضافة ظالمة في تجديدات مصر للتأمين

السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
بعد كل خير وسلامة لكل اعضاء منتدى ×××× موتورز الحبيب

حبيت اني انشر المعلومات دي لكل من يهتم بتجديد وثيقة التأمين لسيارتة في الشركة العريقة " مصر للتأمين "

ابداء كلامي بالتالي:- بعد مرور اول سنة " والحمد لله بدون حوادث وانا لم اطالب شركة مصر للتأمين بشيء"

وكما هو المكتوب في الموقع الرسمي للشركة علي الانترنت لاحظت التالي

1- انة يتم الحصول علي خصم 20 % لو المأمن لة لم يتقدم بمطالبة للشركة ( وهذا لا صحة له ولم احصل علي الخصم)
2- حاولت مرارا اني اقوم بعملية التجديد بنفسي ( بدون وسيط ) " وهو شخص من خارج الشركة بين الشركة والمأمن لة
لم استطيع علي الرغم اني كنت واقف علي مكتب المسؤل في مقر الشركة وقالي لي ( كلم الراجل ده وهو ها يخلص معاك )
3- حاولت ان اصدق ما هو مكتوب في الموقع الرسمي لمصر للتأمين انه يمكن التعامل رسمي بال Visa وبسؤالي الموظف في موقع الشركة ( رد بسرعة لالالالالالالالالا) .. وبعد كده عرفت انة لازم كاش علشان العموله الغير رسمية تندفع
4- واخيرا عرفت من الوسيط وانا في مقر الشركة ان للاسف اني انا تحت رحمتة ويقدر يعملي اللي هوا عاوزة لدرجة للاسف (( اني اديتة هوا الفلوس في ايدة كاش علشان يديني وصل التجديد من الشركة في "طرقة الشركة وموقعها واني للاسف لم اعامل بإحترام من موظفين الشركة والله الموظف كان ( بيسقى بسكوت في الشاي ) اللي خلوني اتعامل مع الوسيط ))
5- لاحظت عن كلامة ان السيارات الحديثة بنسبة 3.2 وان سيارتي علشان موديل 2008 بنسبة 4.2 % ( ده كلامة) وطبعا مجبر اني اصدقة

واخير ا الكارثة ----
لاحظو معايا شركة مصر للتأمين اضافت اية بعد الثورة
اضافت انها شايلة مسؤليتها عن تغطية مهمة جدا وهي المفروض اسمها "شركة مصر للتامين"
وطبعا بعد ما جددت شوفت اللي في ظهر التجديد طبعا ما انا مجدد في ( طرقة مقر الشركة الرسمي عن طريق الوسيط اللي هما فرضوه علية )
ارسله لكل الناس للاستفادة
(( وعلي استعداد تام لاثبات كلامي واي معلومات اضافية ))

.

انا غير موضح معلومات عني (( خايف يضروني بشيء واله يلغو الوثيقة اصلا )

[.

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 10-06-2011 الساعة 01:41 PM

الكلمات الدليلية
مصر للتأمين