العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 08-05-2014, 01:52 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
صيانة رد: انا معملتش كده مع اى انجيكشن بسبب انى خايف ال ECU تتحرق!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

لاء يا استاز مفيش خوف على الدينامو لكن انا خايف على كونترول المحرك انه يتحرق نتيجة للامبير العالى
لكن طبعا كل العربية هتبقى افضل انا كنت غيرت بطارية البرايد الكربراتير ببطارية تمانين امبير ومحصلش اى ضرر للعربية بالعكس ده مكن الزجاج الكهرباء بقى سريع باللمس وكل نور العربية بقى قوى ونور التابلوه بقى شمس وكل ما هو كهرباء فيها بقى قوى جدا وخصوصا استجابة الموتور لاءن كهربة البوجيهات بقت اشد لكن انا معملتش كده مع اى انجيكشن بسبب انى خايف ال ECU تتحرق لاءنك لاتستطيع الاقرار هل تتحمل زيادة الامبير ام لا لكن ممكن تزود فى حدود خمسة امبير عن بطارية الشركة واعتقد انه لن يضر بل سيفيد الى حد كبير
صديقى المدمر الكبير العبقرى إستكمالاً لردك ممكن تغير البطارية حتى 25 امبير اعلى ولكن الشرط ان تكون بطارية جافه محترمة النوع والصناعة وسوف يجد اى شخص قام بهذة التجربة اداء ولا اروع كما ذكرت ولا خوف حتى هذة الدرجة على ECU صديقى المدمر

قديم 08-05-2014, 08:20 PM
cars admire
Guest

Icon14 رد: انا معملتش كده مع اى انجيكشن بسبب انى خايف ال ECU تتحرق!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل مشاهدة المشاركة

صديقى المدمر الكبير العبقرى إستكمالاً لردك ممكن تغير البطارية حتى 25 امبير اعلى ولكن الشرط ان تكون بطارية جافه محترمة النوع والصناعة وسوف يجد اى شخص قام بهذة التجربة اداء ولا اروع كما ذكرت ولا خوف حتى هذة الدرجة على ECU صديقى المدمر

وسوف يجد اى شخص قام بهذة التجربة اداء ولا اروع
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg imagesCAIQP6SR.jpg‏ (3.1 كيلوبايت, المشاهدات 49)
نوع الملف: jpg imagesCA0BVXG1.jpg‏ (4.7 كيلوبايت, المشاهدات 48)
قديم 09-05-2014, 06:57 PM
announcer announcer غير متواجد حالياً

announcer has a spectacular aura aboutannouncer has a spectacular aura aboutannouncer has a spectacular aura about
افتراضي رد: سايبا تيبا 2014 !!!

محمد فيصل ، cars admire ألف شكر على الاهتمام والنصيحة...
قديم 10-05-2014, 01:30 PM
الصورة الرمزية احمد عصمت محمد
احمد عصمت محمد احمد عصمت محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed abo karma
التخصص العملى: محاسب

احمد عصمت محمد is a jewel in the roughاحمد عصمت محمد is a jewel in the roughاحمد عصمت محمد is a jewel in the rough

لو سمحت يجماعه عاوز اعرف نظام تقسيط السياره وسعرها كام دلوقتي وانا معايا 35000 لو دفعتهم مقدمه تمام كده وفين اقرب معرض بيع انا من الهرم وفيه سؤال اخير لو عايز اغير ليها قطعة غيار لازم اروح التوكيل ولا ممكن الاقي قطع غيارها موجوده في محلات قطع الغيار ياريت الاعضاء يردوا عليا لاني قرفت من المواصلات بقالي اكتر من سنه بايع العربيه وخلاص جبت اخري.. وشكرااا

لا إله إلا الله سيدنا محمد رسول الله
قديم 13-05-2014, 05:33 AM
cars admire
Guest

ahmed_eng2001, أيمن الروبي, محمد فيصل, announcer, nktis
: Wkiss5:

الكلمات الدليلية
سایپا, سايبا تيبا