العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 23-02-2010, 04:11 AM
الصورة الرمزية MANO_War
MANO_War MANO_War غير متواجد حالياً

MANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of light
افتراضي رد: انا شاري عربيه بجنيه ولا ب 100 الف جنيه ..شاري عربيه صيني ولا يباني ... هي دي نيسان صني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والله ياجماعة انتو بتقولو كلام عجيب محسسنى انى راكب عربية تانية غير الصنى ده انا بمشى بيها 160 و170 و190 والله وكل يوم والدى لما اخرج يقول استر يارب وعربية ماسكة نفسها جدا وثابتة جدا لحد 200 كيلو ودى اقصى سرعة وصلت لها بالصنى وبحط فيها بضاعة توصل لطن الا ربع ومع 1لك سحبها رغم الحمولة دى بيوصل 150 هيا عيبها الوحيد ان موتورها صوته عالى شوية عن العربيات التانية لانه على جنزير وده لانه الموتور الوحيد 1600 اللى بيطلع 118 حصان ولا يتفوق عليه سوى موتور السيراتو بيطلع 123 حصا ن
كل دة بيحصل و هى بتليين فى أول 5000 كيلو ؟؟؟؟
قديم 23-02-2010, 10:26 AM
homosh homosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: إداري
هواياتي: الصيد

homosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura about
افتراضي رد: انا شاري عربيه بجنيه ولا ب 100 الف جنيه ..شاري عربيه صيني ولا يباني ... هي دي نيسان صني

معلش يا باشا ربنا يستر وكل حاجه تتظبط في الوكاله
ولو مظبطتش هددهم إنك هتقدم شكوي في حماية المستهلك ولو أصرو علي إهمال مشكلتك فكل اللي عليك إنك تكتب إيميل شيك تشرح فيه مشكلتك بالظبط وكمان اللي حصل معاك في الوكاله لفرع النيسان الاساسي في اليابان يومين بالكتير وهتلاقيهم هما اللي بيكلموك وبيقولك اللي انتا عايزو , (ودي عن تجربه) وربنا ييسر الحال يا رب وابقي طمنا يا باشا.ptmnlo123per122

homosh
قديم 23-02-2010, 11:38 AM
مورو مورو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مترجم

مورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to behold

الخط الساخن لجهاز حمايه المستهلك 19588fficeffice" />
العنوان : 96 شارع احمد عرابى – المهندسين
تليفون : 33055795 - 33055809
قديم 23-02-2010, 12:39 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MANO_War مشاهدة المشاركة

كل دة بيحصل و هى بتليين فى أول 5000 كيلو ؟؟؟؟
ههههههههههه لا ياراجل انا كنت محترمها لحد ال5000 لكن قلت فى نفسى يه ده ياواد انت هتقعد كده تحسس عليها كتير اومال انت جايبها ليه لكن هيا عامله 60 الف كيلو فى حوالى سنة لانى كنت اخدت فترة اكتر من 8 شهور بسبب ظروف عندى
ثم العربيات الحديثة ملهاش تليين ده كان زمان دلوقت الموتور بييجى متلين جاهز بس بتممشى بيه حوالى من 500 الى 1000 كيلو بسرعة لاتزيد عن 90 او 100 علشان الدورات الكهربائية والميكانيكية تتظبط مع بعضها والاجهزة بتاعة العربية تبتدى تاخد على الشغل وتتطبع مع بعضها اللى يبسموه ميكانيزم العربية او هنا بيسموه تليين لكن هو مش تليين زى ميكون مثلا واحد نايم فى السرير او لاعب كرة وجسمه مريح مبيقومش يجرى على طول لكن بيعمل حاجة اسمها فك العضلات والتسخين والاحماء كل ده تجهيز للجسم علشان مجهود اليوم او المباراة ولذلك كل التوكيلات فيها حاجة اسمها صيانة الالف كيلو دى علشان يتطمن على العربية بعد ال1000 كيلو اخبار الميكانيزم بتاعها ايه
يارب تكون فهمتنى وعرفت اوصل لك المعلومة

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 23-02-2010 الساعة 12:50 PM
قديم 23-02-2010, 01:06 PM
الصورة الرمزية MANO_War
MANO_War MANO_War غير متواجد حالياً

MANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ههههههههههه لا ياراجل انا كنت محترمها لحد ال5000 لكن قلت فى نفسى يه ده ياواد انت هتقعد كده تحسس عليها كتير اومال انت جايبها ليه لكن هيا عامله 60 الف كيلو فى حوالى سنة لانى كنت اخدت فترة اكتر من 8 شهور بسبب ظروف عندى
ثم العربيات الحديثة ملهاش تليين ده كان زمان دلوقت الموتور بييجى متلين جاهز بس بتممشى بيه حوالى من 500 الى 1000 كيلو بسرعة لاتزيد عن 90 او 100 علشان الدورات الكهربائية والميكانيكية تتظبط مع بعضها والاجهزة بتاعة العربية تبتدى تاخد على الشغل وتتطبع مع بعضها اللى يبسموه ميكانيزم العربية او هنا بيسموه تليين لكن هو مش تليين زى ميكون مثلا واحد نايم فى السرير او لاعب كرة وجسمه مريح مبيقومش يجرى على طول لكن بيعمل حاجة اسمها فك العضلات والتسخين والاحماء كل ده تجهيز للجسم علشان مجهود اليوم او المباراة ولذلك كل التوكيلات فيها حاجة اسمها صيانة الالف كيلو دى علشان يتطمن على العربية بعد ال1000 كيلو اخبار الميكانيزم بتاعها ايه
يارب تكون فهمتنى وعرفت اوصل لك المعلومة

متقلقش يا أستاذ خالد فهمتك بس احنا كنا بنتكلم على موضوع انة بيجرى بالعربية 120 فى أول 5000 كيلو و كنا بنقلة غلط
و ميرسى جدا عالمعلومات المفيدة دى