العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 06-08-2009, 02:46 PM
mtaiea mtaiea غير متواجد حالياً

mtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura about
افتراضي رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mtaiea مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
لو سمحت يا د/تامر مكن اعرف منك سعر دايو لانوس مو 2002 - 2003 وسعر الفيرنا نفس الموديل وايهما احسن من وجهة نظرك
انا كنت سألت حضرتك قبل كده وانت مرضتش على هو انت مش بترد على المشاركين الجدد على العموم انا معايا حوالى 40000 جنيه وعايز اجيب سيارة تكون كويسه ومصرفش عليها كتيير هما كتيير نصحونى بالانوس فياريت حضرتك تقولى او تنصحنى بعربيه تكون كويسه فى نفس الحدود اللى معايا .
انا كمان فكرت انى اجيب عربيه صيني قصط زى الأسبرانز فحضرتك ايه رايك بالظبط فى الاسبرانزا a113 وشكراً
قديم 06-08-2009, 04:11 PM
الصورة الرمزية acc_sameh
acc_sameh acc_sameh غير متواجد حالياً
من انا؟: لحظة صمت وتأمل

acc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to behold
رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كنت عايز اسال حضرتك عن شراء سياره فى حدود 25 اجيب ايه بيقولى دوجان اوشاهين قديم او سويفت موش عارف اختار

ولو المبلغ هيوصل الى 40 اجيب ايه لانوس وايه الفرق بين موديلتها s & se موش فاهم ومعنديش خبره
ولا اجيب نوبيرا كبيره بس موش عارف انها احسن
ولا اجيب الشاهين بس بيقولوا ما فهيش عزل وتسمع صوت الكرونا وانته ماشى وكلام كله غلط فى العربية
ولا اجيب الكريستاله

اهم شىء عربيه كويسه باذن الله
وتكون قيمه بيعها كويسه وسهله وياريت يكون فيها تكيف وباور لو امكن وقطع غيارها رخيصه واقدر اسافر بيها برحتى من بنها الى مرسى مطروح متسخنش وما تقعدش تعطل
افدينى يا أديب المنتدى بجد محتاج رايك
ورشح لى سيارتين فى فئتين السعر واحده فى حدود 25 والتانية فى حدود 40
الحيره الكبيره بين السويفت - الكيا السيدان - الشاهين - الانوس - الكريستاله - الدوجان

التعديل الأخير تم بواسطة acc_sameh ; 06-08-2009 الساعة 04:13 PM
قديم 06-08-2009, 05:36 PM
khaled_elsayed2000 khaled_elsayed2000 غير متواجد حالياً

khaled_elsayed2000 is on a distinguished road

ايه رأيكم فى السكودا الفليشيا 1977
قديم 06-08-2009, 05:43 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mtaiea مشاهدة المشاركة

انا كنت سألت حضرتك قبل كده وانت مرضتش على هو انت مش بترد على المشاركين الجدد على العموم انا معايا حوالى 40000 جنيه وعايز اجيب سيارة تكون كويسه ومصرفش عليها كتيير هما كتيير نصحونى بالانوس فياريت حضرتك تقولى او تنصحنى بعربيه تكون كويسه فى نفس الحدود اللى معايا .
انا كمان فكرت انى اجيب عربيه صيني قصط زى الأسبرانز فحضرتك ايه رايك بالظبط فى الاسبرانزا a113 وشكراً
معقول!!!!!!
سعادتى الحقيقية فى الرد على الاسئلة خاصة للاعضاء الجدد
ولكن نظرا لطبيعة العمل المرهق والانشغال الدائم وأختلاسى للوقت لمتابعة المنتد ى قد تسقط بعض الاسئلة نظرا لكثرتها أحيانا وجلّ من لا يسهو
على أيه حال حقك علىّ
أما عن رأيى الشخصى انا من محبى اللانوس وعن تجربة أربع سنوات هى سيارة عملية جدا ومصاريفها قليلة مقارنة بما فى فئتها وقطعت بها مئات الكيلومترات فى مشوار واحد ولم تعطل كغيرها وآخرها الساحل الشمالى القاهرة ومنها الى بنها ثم لآخر الشرقية فى مشوار يزيد عن 500 كيلو دون توقف فى عز الحر فى الظهيرة
الاسبيرانزا سيارات جيدة ولكن لاتقارن لانوس الا بفئتها 516
أما 113 فئة أخرى ومازال هناك وقت للحكم عليها
أما لانوس وفيرنا فقد استمرت فى السوق سنوات ومعروف مميزاتها وعيوبها

قديم 06-08-2009, 05:48 PM
الصورة الرمزية acc_sameh
acc_sameh acc_sameh غير متواجد حالياً
من انا؟: لحظة صمت وتأمل

acc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to beholdacc_sameh is a splendid one to behold

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كنت عايز اسال حضرتك عن شراء سياره فى حدود 25 اجيب ايه بيقولى دوجان اوشاهين قديم او سويفت موش عارف اختار

ولو المبلغ هيوصل الى 40 اجيب ايه لانوس وايه الفرق بين موديلتها s & se موش فاهم ومعنديش خبره
ولا اجيب نوبيرا كبيره بس موش عارف انها احسن
ولا اجيب الشاهين بس بيقولوا ما فهيش عزل وتسمع صوت الكرونا وانته ماشى وكلام كله غلط فى العربية
ولا اجيب الكريستاله

اهم شىء عربيه كويسه باذن الله
وتكون قيمه بيعها كويسه وسهله وياريت يكون فيها تكيف وباور لو امكن وقطع غيارها رخيصه واقدر اسافر بيها برحتى من بنها الى مرسى مطروح متسخنش وما تقعدش تعطل
افدينى يا أديب المنتدى بجد محتاج رايك
ورشح لى سيارتين فى فئتين السعر واحده فى حدود 25 والتانية فى حدود 40
الحيره الكبيره بين السويفت - الكيا السيدان - الشاهين - الانوس - الكريستاله - الدوجان - النوبيرا - التريوس القديمة

التعديل الأخير تم بواسطة acc_sameh ; 06-08-2009 الساعة 05:51 PM

الكلمات الدليلية
مصر, اسعار المستعمل, اسعار السيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارة مستعملة للبيع, دايهاتسو تريوس