العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 08-01-2015, 10:36 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اجمل صور تعديلات سيارات نوبيرا هدية لاعضاء منتدى دايو مصر موتورز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

تسلم الايادي يا بشمهندس بس التعديلات دي كلها برا حيث بلاد التعديلات الشكليه الخارجيه و الداخليه ,,, مع اني كنت سمعت عن قصه تعديل الشبكه بالاكصدام حد بتاع فيبر يصبهم تقريبا و يتعملوا عموله بس عايزه حرفي شاااااااااطر ...

نوبيرا 1 الحمرا اللي في اخر مشاركه اللي عيني هتطلع عليها ...
غير كمان نسيت التعديلات و التظبيطات دي عايزه كاشات حيث الكاشات اليومين دول مختفيه .؟!!!!. و ربنا يلطف بينا و بالبلد
تسلم يا دكتور موضوع الشبكة ده سهل خالص يا تعملها انت يا تجيبها جاهزة وتركبها عند سمكرى كويس بس

انا عاجبانى النوبيرا الحمرا برضو والنوبيرا وان عموما اجمل معرفش ليه مبحبش التو

اه طبعاً معاك فى ان التعديلات ديه عايزة قبل الفلوس كمان الروقان والبال الرايق يخليك تعملها من الصفر انا واحد صاحبى اشترى النوبيرا ديه نصين وورق حادثة وعملها من اول وجديد وقفت عليه بعشرين تلاتين الف وحكاية وتعديلات العفشه والمواتير بقى مقولكش بس هو عندة ورشة سمكرة اصلا فافبيتها يعنى وغالبا لو جه يبيعها هيكسب فيها وده نوع تانى من الناس اللى بتحب التعديلات بتعدل علشان تبيع وتكسب مش بس للمزاج يعنى لكن فى الحالتين لازم يكون عندك هواية وحب التعديل ويا سلام بقى لو تشتغل بايدك كمان بيبقى لها متعة اكبر

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 08-01-2015, 10:37 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة modyegypt مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك يا كبير
تسلم ياباشا نورت الموضوع يا كبير

اخر موضوعاتى

قديم 08-01-2015, 01:33 PM
MIDOO10 MIDOO10 غير متواجد حالياً

MIDOO10 is a name known to allMIDOO10 is a name known to allMIDOO10 is a name known to allMIDOO10 is a name known to allMIDOO10 is a name known to allMIDOO10 is a name known to all

تسلم ياغالى على الصور بس انا كنت عملت حاجات فايبر عند حد بش كويس وطلعت زباله ومن بعدها حرمت كله على اصله احسن

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم
قديم 08-01-2015, 01:58 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MIDOO10 مشاهدة المشاركة

تسلم ياغالى على الصور بس انا كنت عملت حاجات فايبر عند حد بش كويس وطلعت زباله ومن بعدها حرمت كله على اصله احسن
التعديل زى اى شغل فى العربيه لو متعملش صح قلته احسن طبعاً معلش اول طلعة لازم تبقى صعبة بعد كدة بتعرف الصنايعية وانت كمان بتتعلم
انا مرة لعبت فى فرش صالون عربيه وقعت السقف بعد كدة اتعلمت ان الفرش علشان يتكسى جلد لازمله قوائم مش كفاية اللزق وبعد كدة كل الفرش اللى عملته لنفسى او وقفت عليه لاصحابى طلع 100% وهكذا
بلاش التعديل انا مرة كنت بصلح شرخ قزاز البى ام اللى كانت معايا الواد حرقلى فرش قائم القزاز ولولا خدت بالى كان حرقة فعلاً انا لحقته وهى يادوب لسعة

اجمل حاجة بالنسبالى فى موضوع التعديل ده ان كل العربيات اللى ركبتها لعبت فيها بشكل او باخر وعدلتها وكانت مية مية العربيه الوحيدة اللى ركبتها ستوك وفضلت ستوك ومعدلتهاش جابت جوان ومرمية تحت البيت
هى ارزاق برضو

نورت الموضوع يا ميدو وان شاء الله تجرب تعدل عربيتك وتبقى مبسوط بالتعديل

اخر موضوعاتى

قديم 08-01-2015, 10:49 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

تسلم يا دكتور موضوع الشبكة ده سهل خالص يا تعملها انت يا تجيبها جاهزة وتركبها عند سمكرى كويس بس

انا عاجبانى النوبيرا الحمرا برضو والنوبيرا وان عموما اجمل معرفش ليه مبحبش التو

اه طبعاً معاك فى ان التعديلات ديه عايزة قبل الفلوس كمان الروقان والبال الرايق يخليك تعملها من الصفر انا واحد صاحبى اشترى النوبيرا ديه نصين وورق حادثة وعملها من اول وجديد وقفت عليه بعشرين تلاتين الف وحكاية وتعديلات العفشه والمواتير بقى مقولكش بس هو عندة ورشة سمكرة اصلا فافبيتها يعنى وغالبا لو جه يبيعها هيكسب فيها وده نوع تانى من الناس اللى بتحب التعديلات بتعدل علشان تبيع وتكسب مش بس للمزاج يعنى لكن فى الحالتين لازم يكون عندك هواية وحب التعديل ويا سلام بقى لو تشتغل بايدك كمان بيبقى لها متعة اكبر
زوج خاله المدام هو اللي دلني علي ورشه محترمه و صنايعيه ايدهم تتلف في حرير لما كنت باغير طرمبه الباور في دسوق لان عندنا هنا سالت و ملقتش حد بتاع باور ,,, المهم الراجل معاه نوبيرا 1 ستيشن بقالها معاه 12 سنه و مدلعها و هو بيعمل شغله بايده في ورشه صغننه عاملها لنفسه لانه بيشتغل في ماكينات ضم الارز و القمح ,,, تركب العربيه ناعمه بشكل لانه لسه مسقط لها موتور و هو من النوعيه حاجه باظت يشيل و يحط مكانها مش بيصلح و عنده ابواب قديمه و الموتور القديم , الباب غيره عشان خبطه بسيطه و لا سمكر و لا دياوله .
انا زيك باعشق شكل نوبيرا 1 عن 2 و كان نفسي فيها لان فوانيسها تحديدا عجباني جدااا بس النصيب و الحمد لله علي كل شيء ...
ايه رايك صحيح في هوندا 99 .؟.

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*

الكلمات الدليلية
تعديل سيارات, تعديل فوانيس, دايو نوبيرا, صور سيارات