العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 09-12-2010, 07:31 AM
farid shawky68 farid shawky68 غير متواجد حالياً

farid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the rough
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jaguar_20 مشاهدة المشاركة

استاذ فريد ممكن اعرف مواعيد عمل المركز
وهل بيشتغل ايام الجمع ولا لاء
على فكرة انا معايا عربية رينو كليو مو 2003
وعايز ازور المركز علشان اظبط شوية حاجات
زى عداد الكيلو متر مش شغال
نور الطابلوة بيعلق
عداد عدد لفات الماتور بيعلق اوقات
عايز اركب هيتر حرارة غير اللى عندى علشان اللى عندى بيشغل المروحة متاخر
اعمل مفتاح اسبير للسيارة
عايز اعمل حبة تظبيطات عندك فى المركز
واشوف اية الايام المناسبة ليك

اخوك محمد النقيب
حضرتك شرفتنى قبل ما ارد عليك تحياتى
قديم 09-12-2010, 07:37 AM

farid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the rough
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa.peace مشاهدة المشاركة

استاذ فريد معلش انا عارف ان ده موضوع بره التلت انواع عربيات بس كنت عاوز اخد راى حضرتك فى الاسبرانزا a113 من حيث الكفاءة .... انا اسف للخروج عن الموضوع بس انا نفسى فى كلام انسان خبرة وعلى دراية بالموضوع شكرا لسيادتك
حبيبى انا اسف جدا الاسبرانزاa113 بجد سيارة انا شوفتها ولكن معلوماتى ضئيلة جدا عنها نصيحة استشير حد يكون اشتراها واستعملها ها يفيدك اكثر منى وتحياتى لحضرتك
قديم 10-12-2010, 03:21 PM
thelostlove45 thelostlove45 غير متواجد حالياً

thelostlove45 is on a distinguished road

انا صوت ماكينة البور عالى في العربية "بيجو 307 موديل 2005" وزيت البور لونه اسود وحاسس انه اعلى من نقطة ال Maximum الي في المقاس هل دا ممكن يكون السبب ؟
وعايز اعرف العربية المفروض اغيرلها ايه على 70000 كم ؟ وممكن اعملها في المركز عندك ولا فين ؟
قديم 16-12-2010, 10:23 AM
amro0000 amro0000 غير متواجد حالياً

amro0000 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

المفتاح اتكسر ؟ جديدة دى
انا الى فهمته من الموضوع التانى ان المفتاح سليم بس الكالون مفوت !
ممكن معلومات عن السيارة رينو فيجو موديل82 ياريت اي حد يعرف اي معلومة او خبرة عن العربية دي يقولي ويقولي استمر بيها ولا لا وشكرا
قديم 17-12-2010, 03:12 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thelostlove45 مشاهدة المشاركة

انا صوت ماكينة البور عالى في العربية "بيجو 307 موديل 2005" وزيت البور لونه اسود وحاسس انه اعلى من نقطة ال Maximum الي في المقاس هل دا ممكن يكون السبب ؟
وعايز اعرف العربية المفروض اغيرلها ايه على 70000 كم ؟ وممكن اعملها في المركز عندك ولا فين ؟
استاذى الفاضل صيانة ال 70000 كم تغير الكاتينة والفلاتر والكشف على التيل الخلفى والامامى واما عن ارتفاع مستوى الزيت فى الباور لا يؤدى الى ارتفاع صوت الباور ويفضل الكشف والمعاينة لتحديد السبب بدقة والمركز تحت امرك فى اى حاجة