العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 26-08-2009, 07:18 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كنت هلبس مخالفة مشي عكس الاتجاه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salahabdelnabi مشاهدة المشاركة

ياباشا كله نصب فى نصب
انا من حوالى 3 سنين كنت معزوم على الفطار فى رمضان عند واحد صاحبى فى الشيخ زايد
قلت اخد الدائرى وانزل المنصورية ومنها على ميدان الرماية ثم طريق اسكندرية الصحراوى فالشيخ زايد
المهم عديت نزلة المنصورية على الدائرى - اليافطة ماكنتش موجوة وبعديها بحوالى 100 متر لاقيت بلوكامين بسأله قاللى وشوف الحلاوة ارجع بضهرك ال 100 متر دول هاتلاقى نزلة المنصورية - ياعم مافيش نزلة تانية - لا مفيش وبعدين الطريق فاضى وانا هاشاورلك - ربنا يكرمك - ورجعت بضهرى لحد النزلة الاقى امين شرطة تانى واقف بيقولى الرخص ماشى بضهرك على طريق سريع
ياعم يهديك يرضيك دا زميلك اللى قالى
قالى ولا اعرفه الرخص يا أما تخلينا نفطر فطورة حلوة
طب اعمل ايه رشوة قبل المغرب ويضيع اليوم والا ياخد الرخص
قلتله خد الرخص وجبتها بالكوسة من غير ولا مليم
يبقى انهى ارحم الكوسة والا الرشوة والا النصبة
وهى دى مصر ويجعله عامر
ميه ميه يا ابو صلاح
علشان انت ما رضتش تخسر صيامك ربنا برضه ما رضاش انك تحسر فلوسك

حـازم خـضـر

قديم 27-08-2009, 01:54 AM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts

والله ياحازم احيانا تحس انهم بيطبخوها مع بعض عشان يلمو الغلة بتاعة اليوم واتعشت على كده
مش مهم بقى صح غلط المهم الدفتر يتملى مخالفات والحصيلة تبقى تمام
ولعلمك انا كنت زعلان انى جبت الرخصة بالواسطة والكوسة
بس عشان كنت حاسس انى اتضحك عليا - او اتنصب عليا بالبلدى - مافكرتش ان برضه الكوسة حرام
بس نعمل ايه اذا كان ده حال البلد الا من رحم ربى

عجبي علي العجب العجيب العجاب
لما الحقيقة تطل بعد احتجاب
و تروح و تحلا وفجأة تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد و جاب

عجبى !!( صلاح جاهين )
قديم 27-08-2009, 03:03 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salahabdelnabi مشاهدة المشاركة

والله ياحازم احيانا تحس انهم بيطبخوها مع بعض عشان يلمو الغلة بتاعة اليوم واتعشت على كده
مش مهم بقى صح غلط المهم الدفتر يتملى مخالفات والحصيلة تبقى تمام
ولعلمك انا كنت زعلان انى جبت الرخصة بالواسطة والكوسة
بس عشان كنت حاسس انى اتضحك عليا - او اتنصب عليا بالبلدى - مافكرتش ان برضه الكوسة حرام
بس نعمل ايه اذا كان ده حال البلد الا من رحم ربى
طيب حسألك سؤال فلسفي شويه يا ابو يوسف
الرخصه اتسحبت منك كيديا بدون وجه حق ... يبقى ليك الحق ترجعها بالكوسه و لا ترجعها بالطريق الشرعي و تدفع دم قلبك في حاجه ملكش ذنب فيها ؟؟

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 27-08-2009, 06:27 AM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

طيب حسألك سؤال فلسفي شويه يا ابو يوسف
الرخصه اتسحبت منك كيديا بدون وجه حق ... يبقى ليك الحق ترجعها بالكوسه و لا ترجعها بالطريق الشرعي و تدفع دم قلبك في حاجه ملكش ذنب فيها ؟؟
هو بصراحة مش سؤال فلسفى وبس دا كمان سؤال محير فى اجابته

انا لما سألت كنت تايه و نفذت كلام صدر من رجل قانون بالرغم من ان كلامه مخالف للقانون
وبالتالى انا غلطان انى مشيت للخلف على طريق سريع و استحق مخالفة وسحب رخص حتى وان كان الطريق ورايا فاضى تماما والمسافة كلها 100 م

بس كده ابقى انا اتدبست فى الغلط وتم تضليلى عن الصح عشان اعمل الغلط وادفع المخالفة

وبالتالى تبقى الرخصة اتسحبت كيديا بحق
ورجعتها بالكوسة عشان ماليش ذنب فى اساس المخالفة
فهمت حاجة ؟؟؟؟؟؟؟
وسؤالك فكرنى بسؤال واحد محامى سأل جهاز كمبيوتر من جيل الذكاء الاصطناعى
قاله " انا محامى ......... وكل المحامين كدابين .......... يبقى انا صادق والا كداب "
الكمبيوتر ولّع ptmnlo123per1106

عجبي علي العجب العجيب العجاب
لما الحقيقة تطل بعد احتجاب
و تروح و تحلا وفجأة تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد و جاب

عجبى !!( صلاح جاهين )