العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 23-11-2010, 04:44 AM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طريقة فك طابلوة الماروتى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة love7amada مشاهدة المشاركة

يعني فكره السماعه ف الطابلوه فكسانه كده
خلاص هشوف السماعات اللي ف الشماسات بس هيا بتتوصل ازاي ع الكاسيت؟؟
فيه في الحلق بتاع الباب بتاع العربيه اللي بيقفل عليه بابا العربيه داير كاوتش ماسك في جسم السياره مش اللي في الباب لو مشيت معاه هتلاقيه من تحت التبلوه اوله ممكن تشده متخفش هيطلع معاك بسهوله وتدخل سلك التوتر جواه هوا سلك رفيع وطويل هيكفي المشوار لحد الشماسه اعمل الموضوع ده في الناحيه اليمين والناحية الشمال وبكده تبقي مديت سلك التويترات
لكن طريقة توصيله بالكاسيت اللي انت بتسئل عليها هيتوصل مع سلك السمعات الناحية اليمين مع التويتر اليمن والناحية الشمال مع التوتير الشمال
انا الكاسيت عندي اربع سمعات موصل اللي ورا لوحده يمين وشمال واللي قدام لوحدهم مين وشمال بس التموضوع ده حول جدا ساعات ابقي سايق وفيه حاجه عجباني شغاله في الكاسيت عاوز اسمعها اللي راكب ورا بيتطرش لما بعلي الكاسيت فبعمل ايه بخل السمعات اللي ورا واطين خالص وبعلي السمعات اللي قدام عندي
يا رب اكون افدتك
وربنا يوفق الجميع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanay32 مشاهدة المشاركة

سوؤال
هل الشماسات لما بتفتحها ما بتضايقاقش السماعات و انته سايق فى الشمس
ولا انته ما بتنزلهاش خالص و مثبتها
و هل ممكن اشترى واحدة فقط و لا الطقم بيتباع اثنين مع بعض
ازي يا استاز ايمن
التويترات الشماسه ده شكلهم

بالنسبه للتويترات هيا رفيعه رقيقه وعادي بنزل الشماسات عادي مفيش مشاكل لان التوترات بعد ما بتركب بتبقي هيا والشماسه حته واحده
بالنسبه للتنسيق بتاع مشوار التوفيقيه حدد الميعاد اللي يناسبك ولو انا فاضي اقابلكم هناك وان شاء الله تبقي مقابلة خير

التعديل الأخير تم بواسطة حبيب الناس ; 23-11-2010 الساعة 04:48 AM سبب آخر: اضافة صورة توضحيه
قديم 11-07-2012, 11:45 PM
besokate besokate غير متواجد حالياً

besokate will become famous soon enough

يا جماعه بستسمحكوا لو حد عندة الكاسيت ابو بكرتين ده و مش محتاجه انا محتاجه جدا لاني مشغله عندي ف العربيه وباظ مني ومش هقدر اجيب واحد جديد فالوقت الحالي
ت 01286745342
قديم 06-12-2012, 04:47 PM
hany amer hany amer غير متواجد حالياً

hany amer is on a distinguished road

طيب التركيب اية الأخبار