العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 30-10-2011, 05:31 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز مساعدتكم..لوجان ولا تيجو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amr_5280 مشاهدة المشاركة

شكرا لحضرتك علي الاهتمام وردك علي
بس انا خايف من نقطه قطع الغيار وسعر اعاده البيع ياريت حضرتك تفيدني في النقطتين دول علما اني مش هنوي اغيرالعربيه الا ان شاء الله بعد 5 سنين ياتري ساعتها هخسر اد ايه من تمن العربيه الاصلي مقارنه باللانوس؟؟؟؟
ولك جزيل الشكر

قطع الغيار معدش منها خوف دلوقت كلة متوفر وبرة التوكيل وفي منها من الاول الصيني لغاية التركي وكل يوم العربية في انتشار والناس مقبلة عليها فالحمد لله العربية ماسكة سعر كويس ومابتخسرش وكونك حتتمسك بيها لمدة 5 سنوات علي الاقل يبقي باذن الله مش حيبقي عندك مشكلة يكفي ان اقولك ان موديل 2010 دلوقت بيتباع من 58 الف لغاية 61 الف يعني اللي كان شاري في 2010 الحمد لله مخسرش كتير

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 30-10-2011, 05:38 PM
Amr_5280 Amr_5280 غير متواجد حالياً

Amr_5280 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق السحت مشاهدة المشاركة

اشترى التيجو ،،ومش هتندم انشاء الله
شكرا لاهتمام حضرتك...
والله انا نفسي فيها وعجباني بس ناس كتير بتخوفني منها ياتري ايه راي حضرتك فيها عيوب ومميزات وهل تبقي صفقه خاسره علي المدي الطويل ؟؟؟؟؟
انت عارف الواحد مش بيلاقي الفلوس...
وتقبل تحياتي..
قديم 30-10-2011, 05:39 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

نسيت اقولك ان كان فية واحد صاحبي عامل حادثة بالعربية - ربنا يسلمنا جميعا - وكانت العفشة بالكامل من قدام راحت مساعدين ومقصات وكارتيرة والكلام دا كلة كلفة اقل من 2000 ج

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 30-10-2011, 05:51 PM
Amr_5280 Amr_5280 غير متواجد حالياً

Amr_5280 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

نسيت اقولك ان كان فية واحد صاحبي عامل حادثة بالعربية - ربنا يسلمنا جميعا - وكانت العفشة بالكامل من قدام راحت مساعدين ومقصات وكارتيرة والكلام دا كلة كلفة اقل من 2000 ج
انا فعلا كنت استقريت عليها بس بعض الناس بتقوللي ليه ماتزودش 15000 وتجيب التيجو؟ وانا بصراحه عجباني اوي شكل التيجو فده اللي خلاني اتردد...
بس انا يهمني العمليه والاعتماديه ولو اتساووا الاتنين في ده يبقي التيجو اقرب شويه
تعرف اقرب تشبيه لحيرتي بين الاتنين اني بختار اللوجان بعقلي وبختار التيجو بقلبي هههههههههه
قديم 30-10-2011, 06:42 PM
star over star over غير متواجد حالياً

star over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura about

اللوجان احسن .. بس بص حدد انت عايز ايه لو عايز اسعار رخيصة في قطع الغيار ومتخسرش كتير في بيعها وعربية منتشرة ومفيهاش مشاكل هات لوجان او لانوس او حتى افيو
التيجو عربية جديرة بالاحترام بس قطع غيارها غالية مش زي ما انت فاكر خالص
انما لو انت حاصر المقارنة بين الاتنين دول يبقى اللوجان اكيد عربية اوروبي ومفيهاش عيوب تقفيل ومنتشرة اكتر من التيجو كمان .. بس شكلها غبي
ولو بتفكر في المستعمل ممكن تفكر في النترا او نيو اكسنت او اوبترا
حدد انت عايز ايه