العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 11-12-2010, 10:31 PM
Dr.Khaled Youssef Dr.Khaled Youssef غير متواجد حالياً

Dr.Khaled Youssef has a spectacular aura aboutDr.Khaled Youssef has a spectacular aura about
افتراضي رد: لماذا لاتستجيب نيسان مصر لشكاوى عملائها وتعمل على حلها؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koashraf مشاهدة المشاركة

أهلاًبيك ياد/خالد ....
أولاعايزأقولك انى متابع ماحدث معك فى منذ البدايه وتاثرت بيه جداً وبباقى الاحداث ولكن مشكلتك ليست الوحيده فيبدوا ان مستوى الصيانه والاهتمام بالعملاءقد انخفض نتيجة زيادة المبيعات وكان يجب على الشركه زيادة مراكز الصيانه اوطاقتها الاستيعابيه ورفع كفاءة الفنيين والمهندسين....حتى ولوبعمل دورات فى بلد المنشأ اليابان على الرغم من ان تكنولوجيا السياره ليست معقده لهذا الحد بدلاً من التجريب فى أصحاب السيارات.
بس عايز اسألك سؤال مهم بعد مامر بك من أحداث اذاعاد بك الزمن هل كنت تشترى نفس الماركه؟لانى كنت بالفعل مقدم على شراءها وده سبب مطالعتى لقسم النيسان فى المنتدى.....مع خالص تحياتى....
لأ طبعا
هاجيب اوكتافيا او كورولا
قديم 11-12-2010, 11:29 PM
elkomi15 elkomi15 غير متواجد حالياً

elkomi15 will become famous soon enoughelkomi15 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koashraf مشاهدة المشاركة

أهلاًبيك ياد/خالد ....
أولاعايزأقولك انى متابع ماحدث معك فى منذ البدايه وتاثرت بيه جداً وبباقى الاحداث ولكن مشكلتك ليست الوحيده فيبدوا ان مستوى الصيانه والاهتمام بالعملاءقد انخفض نتيجة زيادة المبيعات وكان يجب على الشركه زيادة مراكز الصيانه اوطاقتها الاستيعابيه ورفع كفاءة الفنيين والمهندسين....حتى ولوبعمل دورات فى بلد المنشأ اليابان على الرغم من ان تكنولوجيا السياره ليست معقده لهذا الحد بدلاً من التجريب فى أصحاب السيارات.
بس عايز اسألك سؤال مهم بعد مامر بك من أحداث اذاعاد بك الزمن هل كنت تشترى نفس الماركه؟لانى كنت بالفعل مقدم على شراءها وده سبب مطالعتى لقسم النيسان فى المنتدى.....مع خالص تحياتى....
السلام عليكم :
انا مش فاهم اية المشكلة بالظبط والموضوع اية بس هاقولك على حاجة مهمة
انا اشتريت نيسان صنى بعد بحث كبير جدا عن سيارة كويسة فى حدود ال 90 الف
والحمد لله العربية انتشرت خصوصا الموديلات الجديدة بشكل رهيب وقطع الغيار اصبحت خارج التوكيل بسعر جيد ومنها اليابانى والتايوانى وباسعار مناسبة
التوكيل: انا اتعامل مع توكيل مودرن ايلى فى الدقى كان عندى مشكلة فى بوابة الماتور اول مااشتريت العربية كانت بتقطع معايا وطلع عيب فى بوابة الماتور وتم تغيرة ومهندس الصيانة اعطانى رقم الهاتف المحمول للمتابعة معى
انما الحقيقة انا بئالى اكثر من 3 شهور لم اذهب الى التوكيل ولاكن تجربتى معهم محترمة جدا وناس محترمة -------------والعربية كمان محترمة
وان شاء الله بعد اسبوعين بأمر الله هاشترى منها الأتوماتيك اللون الأسود
لأن بحثت كتير على عربية فى سعر ال 90 الف اتوماتيك تتحمل وتعيش وتريحنى
لم اجد الا الصينى او الأوبترا او اكسنت ووجهة نظرى النيسان افضل منهم جميعا وعن تجربتى الشخصية

ولو حد عندة عربية بنفس السعر افضل من النيسان واتوماتيك وتتحمل الشغل وتعيش ياريت يقولنا بس عن تجارب مش مجرد سامع من فلان
قديم 29-04-2011, 01:00 AM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

لا ده الجديد بقي والي بجد استفذني لكتره
مهو لما الشي يزيد عن حده بينقلب لضدده
عملت الصيانه بالظبط من شهر
في الشهر ده كل يوم يكلموني مره او مرتين
علشان يقولولي اخبار الصيانه ايه يافندم
وياريت تقيمك للصيانه وتديها تقدير كام
وغير كده اساله بقي طيب المهندس كان لطيف معاك قالك الي هايتعمل في العربيه طيب مكان الريسبشن كويس
الظريف بقي بجد
ان لو قولتلها في حاجه مش عجباك تقولك طيب يعني نديله جيد يعني وخلاص او جيد جدا اقولها لا اديله سئ تقولي طيب نسيبنا من النقطه دي ونشوف نقطه تانيه
ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههه
والله حاجه اخر ........
ومعندهمشي اي استعداد يسمعوا حاجه غلط عندهم
وفي نهايه المكالمه مبسوط يافندم من متابعتنا لحضرتك ولسيارتك
هههههههههههههههه

ربنا يهدي

اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
قديم 29-04-2011, 01:37 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

دا ناقص يمسحولك رجلك!!
احنا مش عاجبنا العجب كده
قديم 29-04-2011, 03:10 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

مفيش توكيل فى مصر محترم كله زى بعضه رافعين شعار النصب للابد

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ