العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تأجير السيارات

تأجير السيارات خاص بمعارض تأجير السيارات ومايتبعها من استفسارات وموضوعات

قديم 28-05-2010, 02:57 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تأجبر الفيرنا فى طنطا

علي رأيك
100 جنيه يعني 3000 جنيه في الشهر
دا قسط الفيرنا يعمل 1200 جنيه بالتأمين كمان!!!!
اشتري عربيه قسط و ريح دماغك

حـازم خـضـر

قديم 28-05-2010, 10:23 PM
الصورة الرمزية yaser4050
yaser4050 yaser4050 غير متواجد حالياً

yaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to behold

أشكركم جميعا على إهتمامكم والله اللى مزعلنى انى انضحك عليا و ماينفعش أخد تاكسى بسواق لأنى ساعات بتأخر عند الدكتور ومستنى لشهر 10 عشان أعلى فى المقدم بتاع العربية لأنى فعلا من غيرها موش قادر غير الألفاظ والتصرفات اللى الواحد بيسمعها فى المواصلات. بس عايز أعرف لو حد له تجربة مع ايجار الفرنا يقول لى بيأجرا بكام فى اليوم
قديم 29-05-2010, 01:47 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yaser4050 مشاهدة المشاركة

أشكركم جميعا على إهتمامكم والله اللى مزعلنى انى انضحك عليا و ماينفعش أخد تاكسى بسواق لأنى ساعات بتأخر عند الدكتور ومستنى لشهر 10 عشان أعلى فى المقدم بتاع العربية لأنى فعلا من غيرها موش قادر غير الألفاظ والتصرفات اللى الواحد بيسمعها فى المواصلات. بس عايز أعرف لو حد له تجربة مع ايجار الفرنا يقول لى بيأجرا بكام فى اليوم
معلومات احب اوضحها لك مهمة
فى اى مكان فى القاهرة او الفيوم او اى منطقة او محافظة ايجار السيارة يوم 24 ساعة لا اقل ولا اكثر
لو بتاجر العربية بسائق لازم تديلة فترة راحة على الاقل 8 الى 10 ساعات نوم
لو متفق على ان العربية عداد مقفول يختلف من مكان الى مكان بيكون من 100 كم الى 120 كم فى اليوم
لو متفق على عداد مفتوح من حقق تعمل العداد ال انت عيزة عدا انك تعمل عداد كبير زى انك تروح شرم او ابعد رايح جاى فى نفس اليوم
النزين عليك وتضح ما تريد استخدامة ليس اقل ولا اكثر
نصيحة منى دور على اى حد تانى عندك فى الفيوم مكاتب الايجار كثيرة الى ان ربنا يكرمك بعربية
قديم 29-05-2010, 05:53 PM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute

الأسعار دي للأسف واقع في طنطا والمحلة بس أنا اللي أعرفه المنصورة أرخص بس بص أنا شخصيا مبقتنعش بحكاية الإيجار دي إلا في الحالة اللي فوق القصوي إلا لو كانت بسواق أنا مأجرتش في حياتي كلها إلا مرتين ومش ناوي أغلط الغلطه دي تاني أما غير كده عادي بأجر بسواق وبقعد جنبه مرتاح ولا بمضي علي نفسي ولا يحزنون إنشاله يخبطها في الحيطه هسيبه وأمشي أما معلش أنت بتمضي هلى تمن العربية وبعدين لو حصل حاجة لا قدر الله سيادتك اللي بتدفع الثمن في عربية متستحقش أنا فاكر كان في عضو هنا منزل موضوع بعنوان ( توبه إن أجرت تاني) وكان بيقول اللي قولتهولك ده وزيادة

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @

قديم 30-05-2010, 03:46 PM
الصورة الرمزية اسما
اسما اسما غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرية اعشق وطنى الحبيب
التخصص العملى: تجارة
هواياتي: الرسم وكتابة الشعر التلقائي واعشق كل شىء جميل

اسما is a jewel in the roughاسما is a jewel in the roughاسما is a jewel in the rough
افتراضي رد: نصيحه لكل من يقدم على تأجير سيارته

شكرا ياجماعة على المعلومات القيمة دى لان انا ناوية والنية لله ان انا ااجر سيارتى وخصوصا ان انا هجبها كمان جديدة وأأجرها وماكنش عندى كفاية بخصوص المعلومات دى وخصوصا دى اول مرة وربنا يوفقنا ويسترها معانا ومع الجميع ان شاء الله

الكلمات الدليلية
للايجار, للايجار لانسر اتوماتيك, موديل2009, مطلوب سيارة للايجار, ايجار سيارات مصر, هيونداى فيرنا