العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 09-02-2012, 02:35 PM
السلندر الحزين السلندر الحزين غير متواجد حالياً

السلندر الحزين is on a distinguished road
افتراضي رد: اللى جرب زيت ليكوى مولى ياريت يقولى اية الاخبار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

ياريت يا جماعة اللى جرب نوع الزيت دة من ليكوى مولى Leichtlauf High Tec 5W40 ياريت يقولى هل الموتور بيفضل هادى لحد الاخرهل بيكمل لحد ال12 الف كيلو وهل سحب الموتر بيفض كويس يعنى شوية معرفة من الناس اللى جربتة وتقييمة لية اية علشان اغيرة لية ولا اية بالضبط

100%
قديم 12-04-2012, 02:18 PM
احمدفؤاد احمدفؤاد غير متواجد حالياً

احمدفؤاد is on a distinguished road

يعني اغير الى ايه دلوقتي
قديم 14-04-2012, 07:58 PM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمدفؤاد مشاهدة المشاركة

يعني اغير الى ايه دلوقتي
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=84392
قديم 22-04-2012, 04:46 PM
hakam hakam غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير وشريك بمكتب محاسب قانوني بوسط القاهرة
التخصص العملى: محاسب قانوني وخبير ضرائب
هواياتي: كرة القدم ( زملكاوي) والقرأة

hakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to all
افتراضي زيوت ليكوي مولي اصبحت مضروبة وعن تجربة

انا اشتريت الجركن الازرق ابو 120 جنية من مركز اسمه اوتو سكان في شارع الكشافة في الدقي ودي تاني مرة اروح هذا المركز للشراء اولا شكل الجركن اصبح رديئ ومش معقول الالمان يعملو عبوه بهذه الردائة وكمان شريط بيان مقياس العبوه معوج وشكلة حقير جدا ولما جربناه هذه المرة الميكانيكي نفسة لاحظ تغير خامة الزيت وكمان كلمة made in germany مبقتش موجودة بنفس الشكل الاول وحل محلها كلمة صنع في المانيا باللغة العربية وكمان الجركن مش متبرشم زي الاول يادوب الغطاء بس متبرشم زي عبوة الحاجة الساقعة البلاستيك
انا عن نفسي معرفش مين السبب في هذا الغش هل الوكيل في مصر ولا مركز اوتو سكان كموزع ... بجد انا زعلاااااااااان جدا على هذا الزيت اللي ملحقش حتى ياخد مركز منافس في مصر بسبب الغش والطمع
قديم 22-04-2012, 08:56 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: زيوت ليكوي مولي اصبحت مضروبة وعن تجربة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hakam مشاهدة المشاركة

انا اشتريت الجركن الازرق ابو 120 جنية من مركز اسمه اوتو سكان في شارع الكشافة في الدقي ودي تاني مرة اروح هذا المركز للشراء اولا شكل الجركن اصبح رديئ ومش معقول الالمان يعملو عبوه بهذه الردائة وكمان شريط بيان مقياس العبوه معوج وشكلة حقير جدا ولما جربناه هذه المرة الميكانيكي نفسة لاحظ تغير خامة الزيت وكمان كلمة made in germany مبقتش موجودة بنفس الشكل الاول وحل محلها كلمة صنع في المانيا باللغة العربية وكمان الجركن مش متبرشم زي الاول يادوب الغطاء بس متبرشم زي عبوة الحاجة الساقعة البلاستيك
انا عن نفسي معرفش مين السبب في هذا الغش هل الوكيل في مصر ولا مركز اوتو سكان كموزع ... بجد انا زعلاااااااااان جدا على هذا الزيت اللي ملحقش حتى ياخد مركز منافس في مصر بسبب الغش والطمع
الغش والطمع
:12F0 99~16:

الكلمات الدليلية
ليكوى مولى, leichtlauf, liqui moly, زيت, زيت محرك, زيت الموتور, زيت فتيس, زيوت السيارات, زيوت زادو, زيوت سيارات, revitalizant, xado