العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 30-01-2012, 02:32 AM
miss.nody miss.nody غير متواجد حالياً

miss.nody is on a distinguished road
افتراضي ارجوكم محتاجة مساعدتكم وردودكم بسرعة جدااا

دلوقتى انا عايزة اشترى عربية جديدة ان شاء الله
وكنت عايزة اشترى اسبيرنزا
وبعدين بصراحة رحت شفت الاكسبلوجن ٢ عجبتنى اوىىىىى تحفة بجد وشيك اوى وجيب وانا من زمان كان معايا فيرنا ونفسى اركب عربية جيب
عاجبانى اوى بجد وبزن على بابايا ومش بنيمة عشان يجيبهالى بس هو خايف منها بيقلى انا قلبى واكلنى نجيبها وندفع فلوس فيها ويكون فيها حاجة او عربية مش حلوة او مش متينة لان الفيرنا بتعتى عملت حادثة واتباعتت مدمرة ومجبتش فلوس ولو بابا جابلى العربية دى حتبقى عربية العمر كلة ان شاء الله ومش حغيرها وهى كمان حتبقى عربية عائلية انا وبابا وماما وان شاء الله ابنى لما اولدة يعنى حتبقى عربية بابا يسوقها احيانا وانا كمان حسوقها اكتر لانى مشاويرى اكتر فانتم بامانة الله اية رأيكم
انا من اسكندرية ورحت شفتها عربية انيقة اوى وفخمة جدااااااا وشكلها يدى اكتر من سعرها بكتير وناوية اجيبها حمرا ان شاء الله تنصحونى باية اتوكل على الله واروح احجز ولا اية رايكم بما يرضى الله؟؟؟؟
قديم 30-01-2012, 03:05 AM
welywely welywely غير متواجد حالياً

welywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of light
افتراضي رد: ارجوكم محتاجة مساعدتكم وردودكم بسرعة جدااا

بصي انا معاكي ان شكلها حلو ماشي بس ادخلي هنا في الموقع وابحثي و شوفي اخبارها و اخبار التوكيل بتاعها ايه و خدمتهم ازاي لما الموضوع يبقى بنتكلم عن عربيه يبقا نسأل اللي معاه زيها اكتبي مثلا على جوجل و ابحثي عنها هتلاقي ناس سايبه تجاربها و ارقام هواتفهم لمزيد من الاستفسار انا عملت كده قبل مااشتري عربيتي انا بقا كنت لما بلاقي فرصة اسأل حد راكبها في الشارع كنت بسأله و فكرت اروح لغايت التوكيل اقف بره ا وشوف انطباعات الناس اللي خارجة و يمكن اسألهم محدش بيحب يدفع فلوس في حاجة الا بعد استخاره ربنا و استشاره اهل التجربة و شوفي هتوصلي لايه و ربنا يوفقك للقرار الصحيح
قديم 30-01-2012, 03:21 AM
miss.nody miss.nody غير متواجد حالياً

miss.nody is on a distinguished road
افتراضي رد: ارجوكم محتاجة مساعدتكم وردودكم بسرعة جدااا

ميرسى جدا جدا لردودك عليا انا عملت زى ما انت قلت بالفعل وفى ناس كتير بتقول انها عربية كويسة جدا ومعاهم من سنين وحلوة وناس كتير برضة بتقول مش حلوة لمجرد انها صينى فبيخافوا من كلمة صينى وانت عارف مصر وعقدة الخواجة انا بقا عاجبانى فعليا وهى استعامل حريمى يعنى مش حسافر بيها يعنى الفيرنا اعدت معايا ٨ سنين مسافرتش بيها الا اربع مرات ومش سفر بعيد كمان يعنى جوا البلد مشاويرى الشخصية مع والدتى مع العيلة فاهم قصدى؟؟

فياريت بس اى حد عندة تجربة يبعتلى يفيدنى بليزز ويقلى او يبعتلى رقم تليفونة ووالدى حيكلمة وحيستفسر منة لان دى فلوس وبتتحط وحرام يعنى وانا الفيرنا اما عملت حادثة وراحت منى انا اتقهرت عليها وكنت بموت وبالعافيةةةةةةةةةةةةة بجد عشان والدى حيجيبلى عهربية تنية ربنا يباركلى فيها يارببببببب
قديم 30-01-2012, 05:41 AM
cars admire
Guest

حصرى هاتيها 1600 وبلاش 1300 !!!!!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miss.nody مشاهدة المشاركة

دلوقتى انا عايزة اشترى عربية جديدة ان شاء الله
وكنت عايزة اشترى اسبيرنزا
وبعدين بصراحة رحت شفت الاكسبلوجن ٢ عجبتنى اوىىىىى تحفة بجد وشيك اوى وجيب وانا من زمان كان معايا فيرنا ونفسى اركب عربية جيب
عاجبانى اوى بجد وبزن على بابايا ومش بنيمة عشان يجيبهالى بس هو خايف منها بيقلى انا قلبى واكلنى نجيبها وندفع فلوس فيها ويكون فيها حاجة او عربية مش حلوة او مش متينة لان الفيرنا بتعتى عملت حادثة واتباعتت مدمرة ومجبتش فلوس ولو بابا جابلى العربية دى حتبقى عربية العمر كلة ان شاء الله ومش حغيرها وهى كمان حتبقى عربية عائلية انا وبابا وماما وان شاء الله ابنى لما اولدة يعنى حتبقى عربية بابا يسوقها احيانا وانا كمان حسوقها اكتر لانى مشاويرى اكتر فانتم بامانة الله اية رأيكم
انا من اسكندرية ورحت شفتها عربية انيقة اوى وفخمة جدااااااا وشكلها يدى اكتر من سعرها بكتير وناوية اجيبها حمرا ان شاء الله تنصحونى باية اتوكل على الله واروح احجز ولا اية رايكم بما يرضى الله؟؟؟؟
هاتيها 1600 وبلاش
1300
الرابط
http://www.masrmotors.com/vb/showpos...62&postcount=4

التعديل الأخير تم بواسطة cars admire ; 30-01-2012 الساعة 06:21 AM