العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 19-03-2014, 03:41 PM
omar_saad omar_saad غير متواجد حالياً

omar_saad is a jewel in the roughomar_saad is a jewel in the roughomar_saad is a jewel in the roughomar_saad is a jewel in the rough
افتراضي هام بخصوص اضافة كماليات ل التو 800 موديل 2013

السلام عليكم
يا جماعة الخير
عايز اركب سنتر و انزار و كاسيت في الالتو 800 موديل 2013 -- تكون حاجة كويسة و في حدود المعقول و يكون مكان التركيب مضمون -
التوكيل بيقول اني لو ركبت بره هاخرج بره الضمان -- بس لما سألت لاقيت ان الحاجات دي هاتعمل معاهم كده حوالي 1800 تقريبا او اقل قليلا -- علما بان الكاسيت اللي عندهم مش نوع معروف و ليس بايونير مثلا او سوني او خلافه - السنتر و الانذار لوحدهم هايدخلوا كده في حوالي 800 ج -- مش عارف ليه منهم لله.

- كنت قابلت اخ هناك و لاقيته عامل الحاجات دي بره التوكيل و عادي ماقالوش حاجة -- و طبعا وفر كتيييييير .
ايه اخبار ادريان مثلا .....
-- يرجي المساعدة
قديم 02-05-2014, 06:47 PM
د/ وائل سعد د/ وائل سعد غير متواجد حالياً

د/ وائل سعد is on a distinguished road
افتراضي رد: هام بخصوص اضافة كماليات ل التو 800 موديل 2013

انا ركبت الكماليات برة وريحت دماغي انت شاريها بكام ؟؟؟؟ ومنين اصل انا شاريها من توكيل الكمونى ب 60 الف جنيه وانت ؟؟؟
قديم 02-05-2014, 07:31 PM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of
افتراضي رد: هام بخصوص اضافة كماليات ل التو 800 موديل 2013

توكيل كلاريون اللى فى سانت فاتيما انا مجربة فى الانذار وعندة تشكيلة من الكاسيت وبالتقسيط وكمان اى حاجة لها ضمان وعندة واحد اسمة ايهاب شغلة نضيف جدا
تحياتى