العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 10-08-2012, 10:07 AM
الصورة الرمزية ishams
ishams ishams غير متواجد حالياً

ishams is on a distinguished road
عاجل استفسار تاعبنى نفسيا

السلام عليكم يا احلى اسكندرانيه فى الدنيا
اخوكم لسه جديد لانج فى السواقة و عندى مشكلة معقدانى نفسيا و بدون هزار كل ما امشى عالبحر الاقى الناس فى العربيات اللى حواليه بتبصلى و تدين فى كلاكسات فى العادى مع انى بمشى 60 و فى المنحنيات بلاقى العربيه بتحدف منى و ترمى على اللى جنبى .. انصحونى بالله عليكم انا خلاص زهقت و قربت ابيع العربية

لا اله الا الله وحده لا شريك له . له الملك و له الحمد و هو على كل شئ قدير
قديم 10-08-2012, 10:25 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار تاعبنى نفسيا

بص ياباشا اللي بيصلك سيبك منه اما عن الكلاكسات لو بضايقك اقفل الازاز وشغل الراديو هترتاح جدا وانا بعملها دايما الحركة دي علشان تطنيش الكلاكسات اما بخصوص حكاية ان العربية بتحدف على اللي جنبك فالحكاية بالتعود يعني لازم تحفظ العربية كويس وتحفظ الدركسيون واهم حاجة حاول تخلي اعصابك هادية علشان تسوق براحة وبهدوء واي استفسار انا تحت امرك
قديم 10-08-2012, 10:38 AM
الصورة الرمزية ishams
ishams ishams غير متواجد حالياً

ishams is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

بص ياباشا اللي بيصلك سيبك منه اما عن الكلاكسات لو بضايقك اقفل الازاز وشغل الراديو هترتاح جدا وانا بعملها دايما الحركة دي علشان تطنيش الكلاكسات اما بخصوص حكاية ان العربية بتحدف على اللي جنبك فالحكاية بالتعود يعني لازم تحفظ العربية كويس وتحفظ الدركسيون واهم حاجة حاول تخلي اعصابك هادية علشان تسوق براحة وبهدوء واي استفسار انا تحت امرك
الامر لله من قبل و من بعد الف شكر تسلملى يا باشا
بس انا لما اتعلمت قالولى التزم بالحاره اللى انت ماشى فيها بس محدش بيعمل كده و بالذات السرعات بتبقا عالية بجنون على طريق الكورنيش فى اسكندرية

لا اله الا الله وحده لا شريك له . له الملك و له الحمد و هو على كل شئ قدير
قديم 10-08-2012, 11:00 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

اقفل الازاز وشغل التكييف والكاسيت
وملكش دعوه بالكلاكسات والنور خليك فى طريقك
وامسك حارتك وخليك فيها ولو عاوز تنقل اديها اشاره وانقل وهكذا
ثانيا العربيه فى الملفات
حاول تقلل السرعه وانت داخل على الملف وبعدين مع التعود هتلاقيك بتاخد الملف بسرعه وكله شغال تمام

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 10-08-2012, 11:03 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ishams مشاهدة المشاركة

الامر لله من قبل و من بعد الف شكر تسلملى يا باشا
بس انا لما اتعلمت قالولى التزم بالحاره اللى انت ماشى فيها بس محدش بيعمل كده و بالذات السرعات بتبقا عالية بجنون على طريق الكورنيش فى اسكندرية
صح التزم بالحارة اللي انتا فيها ولو عايز تنقل لحارة تانية ادي اشارة وثانيا خد المنحنيات بسرعة بسيطة مش عالية يعني اخرك 60 كم وسيب الناس تجري براحتها على الكورنيش في التاني السلامة وفي العجلة الندامة