العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 14-05-2010, 03:16 PM
الصورة الرمزية mahmoudfs
mahmoudfs mahmoudfs غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود فوزي
التخصص العملى: هندسه مكانيكي
هواياتي: ميكانيكي و الالكترونات

mahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اي مساعده في الاكسارا انا جاهز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misr 73 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا جماعة انا بعت عربيتي وعاوزة اكسارا لكن عاوزة اعرف رينج التمن كام يعني لانه متفاوت جدا بين 33 لل54 وانهي موديل (اي سنة ) احسن 2000 , 2001 , 2002 واية اهم عيوب العربية دى واكشف عايها فين افيدوني افادكم الله وشكرا وياريت بسرعة علشان التلاتة معروضين عليا
اخي الغالي انا بقدر اقولك انه 2002 اكيد افضل بس تكون تجميع فرنسي بالكامل.
افضل انواع الاكسارا مع جميع الاضافات و الكماليات من فئه
exclusive بس اعتقد في مصر لا توجد فقط عربيات مختصره لتخفيض الاسعار .
اما العيوب انا برائي مالها اي عيوب بالعكس مقارنه مع باقي السيارات متفوقه جدا من ناحيه القوه و الصيانه.
اما من ناحيه الكهرباء حساسه يعني ما تقطع اي سلك او جرحه حتى تفحص اي عطل بتستر الكهربائي الضوئي عند كهربائي بيسويلك مشاكل.
الفحص الصحيح فقط على جهاز كمبيوتر بيقولك العطل و علاجه اذا امكن في الكمبيوتر او تبديل اي قطعه.
يعني اذا اسلاك العربيه كلها سليمه لا توجد مشاكل . اما اذا الاسلاك مقطعه و موصوله لا تقربها . . لازم تغير جدلات الاسلاك .

التعديل الأخير تم بواسطة mahmoudfs ; 14-05-2010 الساعة 03:24 PM
قديم 14-05-2010, 03:29 PM
الصورة الرمزية mahmoudfs
mahmoudfs mahmoudfs غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود فوزي
التخصص العملى: هندسه مكانيكي
هواياتي: ميكانيكي و الالكترونات

mahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond repute

xsara exclusive
افضل انواع الاكسارا 2 تجميع فرنسي كامل مع كامل الاضافات شاشه كمبيوتر كبيره كل الاعطال بتديلك.

قديم 14-05-2010, 10:54 PM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

الاخ السائل لقد تم الرد عليك فى رساله خاصه

أبو الفتوح رئيسأ
قديم 15-05-2010, 07:14 PM
abu muhannad abu muhannad غير متواجد حالياً

abu muhannad is on a distinguished road
رد: اي مساعده في الاكسارا انا جاهز

السلام عليكم يا شباب انا عندى اكسارا 2 بس المنطقة بتاعتى مفيهاش صيانه لها(المنصورة) وانا كمان مسافرقريب ان شاء الله وعاوز ابيعها ممكن حد يفيدنى عاوز فيها نهائى 32 الف هى اوتوماتيك والفتيس رائع بس التكييف مش شغال انا ماكشفتش عليه قبل كده عشان معنديش حد بيعرف فى العربيات الفرنساوى
قديم 17-05-2010, 06:37 PM
abu muhannad abu muhannad غير متواجد حالياً

abu muhannad is on a distinguished road
رد: اي مساعده في الاكسارا انا جاهز

لو سمحت يا استاذ ايمن ممكن استفسار
ايه رايك فى واحد فى مدينة نصر اسمه فريد شوقى مقابل الوفاء والامل بيشتغل فى الستروين انا سمعت عنه كتيير
ومين ارخص واحد بيشتغل فى الفرنساوى كهرباء وميكانيكا