العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 23-05-2012, 11:00 PM
Dr_MaTrix Dr_MaTrix غير متواجد حالياً

Dr_MaTrix is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

الصراحه انا كنب بجهزم لحضرتك لقيتهم كتير جدا وفئات كتير بالهبل فهل ممكن حضرتك تقولى حضرتك عايز هاتشباك ولا سيدان ولا استيشن ولا SUV
دى غلطتى انى محددتش انا عاوز ايه..........يا ريت تكون عائلية مريحة فى السفر موفرة فى البزين وقطع غيارها رخيصة وكمالياتها معقولة مش فقيرة اوى يعنى ..........ومعلش هنتعبك
قديم 24-05-2012, 09:35 PM
waelsalah waelsalah غير متواجد حالياً

التخصص العملى: محاسب حر

waelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

السلام عليكم ورحمة الله
ممكن اعرف ايه افضل سيارة عمليه تصلح لتاكسي
من 70-80 الف ج
(سهلة الصيانة - اعطال قليله - عاليه عن الارض - كويسه مع الغاز - قطع غيار متوفره خارج التوكيل وداخله )
وشكرا جزيلا

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم ردنا الى دينك ردا جميلا
تباركت ربنا وتعاليت
قديم 24-05-2012, 11:49 PM
iWEB iWEB غير متواجد حالياً
التخصص العملى: web designer
هواياتي: design - reading

iWEB is on a distinguished road

موضوع ممتاز وانا فعلا محتار جدا ما بين البروتون جين 2 والتيجو وكمان فى التيجو مش عارف اذا اخترتها اختار ال 1600 ولا 2000 وظروف الاوتوماتيك فيها ايه
ولك كل الشكر على الموضوع الرائع
قديم 25-05-2012, 03:13 AM
kottoz2008 kottoz2008 غير متواجد حالياً

kottoz2008 will become famous soon enough

موضوع فعلا متميز انا محتار بين النيسان صنى 2012 والبروتون برسونا 2012 والأكسنت rb 2012 وياريت ترشحلى واحدة فيهم من حيث القوة والثبات فى السرعات وقطع الغيار والوسع والأرتفاع واسعار الصيانة وجزاك الله خيرا .
قديم 31-05-2012, 01:14 AM
bobbyy bobbyy غير متواجد حالياً

bobbyy is on a distinguished road
عاجل رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

أولا أحب اشكرك جدا على الموضوع الأكثر من رائع و هيفيد ناس كتير محتارة زيى كدة أنا عاجبنى عربيتين هما فورد فوكس سيدان 2012 و ميتسوبيشى لانسر شارك 2012 و اللتنين أعلى فئه و محتار بينهم فعايز اعرف الأفضل بينهم من حيث قوة الموتور و طول عمره و متانة السيارة و مدى راحة صالونها و عوامل الأمان والأهم من كل دة التوكييييييييييييييييل