العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كار كير مصر موتورز

كار كير مصر موتورز مواضيع العناية الشاملة بالسيارات من تنظيف و تشميع و تلميع و غيرها

قديم 28-06-2010, 01:04 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعطير صالون السيارة وبأقل تكلفة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oO MiMo BoY Oo مشاهدة المشاركة

فكرة جميلة وان شاء الله هجربها
عطر الله أيامك بالسعادة
وإن شاء الله تعجبك الفكرة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك يا ابو حميد والله فكرة جميلة

بس انا عملت حاجة تانية

انا جيبت ريحة ببليه دواره زي بتاعت المسك وانتا خارج من الصلاه تلاقي واحد يحطلك علي ايدك شويه

انا بجيبها مركزه ومتركبه زي ما انا عايز

مع الحر الزيادة بيخلي الأزازه تعرق وتطلع الريحة اللي جوه انا جايبها كانت تقريبا ب 10 جنيه قاعده معايا في العربية بقالها 3 شهور ولسه فاضل اكتر من نص الزجاجه بس بتخلي ريحة العربية جميلة
الله يسلمك ويبارك فيك
وده فكرة ممتازة برضه
وكنت بعملها زمان ،،، كنت بجيب فواحه فخار صغيرة
وأحط فيها عطر خام " أسكلبشر بالتحديد "
وكانت ممتازة جداً

قديم 29-06-2010, 01:31 AM
TELEBK TELEBK غير متواجد حالياً
التخصص العملى: دكتور جامعي

TELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to behold

الف شكر ليك علي الموضوع الجميل ده ، وعلي فكرة أنا رحت النهارده شارع الجيش وإشتريت الأسانس بس ملاقيتش التركيز العالي فجيبت التركيز المخفف " 222 " بريحة الفراولة وكانت ريحيتها جميلة ونفاذه جدا وقوية ، ومشيت علي الخطوات المكتوبة باظبط حتي نوع البخاخة جبتها الهلال ، ونظفت العربية وكنستها بالمكنسة ورشيتها وغطيتها وسيبتها ، وربنا يسهل وأشوف بكره النتيجة أيه ، بس إن شاء الله تكون حاجة كويسة ، وتريحني من وجع دماغ الفواحات ، أنا جيبت نص كيلو ب 15 جنية ، والبخاخة ب 3 جنية ، والسرنجة 20 مم ب 2.5 جنيه ، يعني تقريبا 20 جنية التكلفة كلها ، مليت البخاخة لآخرها بنص الكمية يعني ربع كيلو ، ورشيت العربية كلها من الأرض للسقف وجوه فتحات التكييف والفرش والأرض والسقف حتي الأبواب رشيتها والدركسيون وعصاية الفتيس وكانت الريحة شديدة جداً ، وبكرر شكري لحضرتك مره تانية وفي إنتظار المزيد .
د / خالد
قديم 29-06-2010, 02:17 AM

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TELEBK مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك علي الموضوع الجميل ده ، وعلي فكرة أنا رحت النهارده شارع الجيش وإشتريت الأسانس بس ملاقيتش التركيز العالي فجيبت التركيز المخفف " 222 " بريحة الفراولة وكانت ريحيتها جميلة ونفاذه جدا وقوية ، ومشيت علي الخطوات المكتوبة باظبط حتي نوع البخاخة جبتها الهلال ، ونظفت العربية وكنستها بالمكنسة ورشيتها وغطيتها وسيبتها ، وربنا يسهل وأشوف بكره النتيجة أيه ، بس إن شاء الله تكون حاجة كويسة ، وتريحني من وجع دماغ الفواحات ، أنا جيبت نص كيلو ب 15 جنية ، والبخاخة ب 3 جنية ، والسرنجة 20 مم ب 2.5 جنيه ، يعني تقريبا 20 جنية التكلفة كلها ، مليت البخاخة لآخرها بنص الكمية يعني ربع كيلو ، ورشيت العربية كلها من الأرض للسقف وجوه فتحات التكييف والفرش والأرض والسقف حتي الأبواب رشيتها والدركسيون وعصاية الفتيس وكانت الريحة شديدة جداً ، وبكرر شكري لحضرتك مره تانية وفي إنتظار المزيد .
د / خالد
لا شكر على واجب يا دكتور خالد
إن شاء الله تطمنا وتقولنا أيه الأخبار

قديم 29-06-2010, 02:30 AM

بالمناسبة أنا نزلت النهاردة أشترى أسنسات
أكتشفت أن فيه أسنسات مائية برائحة البرفانات
زى كول ووتر وأسكلبشر .... أشتريت ثمن كليو كول ووتر
حشوف الأخبار أيه وأقولكم
على العموم لغاية دلوقتى الأسانس اللى بيستمر لمدة طويلة
المسك والخوخ ويليهم التفاح والياسمين
مع العلم أن أسعار الأسنسات مختلفة ...
يعنى الخوخ والتفاح أغلى أنواع
والمسك والعنبر أرخص والياسمين والفل والورد أرخص أيضاً

وأنا بشترى عرضت على صاحب المحل أن يكون فيه أسعار خاصة
لأعضاء مصر موتورز والراجل رحب
فقلتله أدينى ورقة على مطبوعاتك بالكلام ده
فقالى معندهوش ورق مطبوعات بأسم الشركة
وأدانى كارت المحل وكتب عليه بخط أيده
أسعار خاصة فقط لأعضاء مصر موتورز
أصحاب المحل واحد أسمه حامد والثانى أسمه حسن
واللى حيروح يقولهم أنا عضو فى مصر موتورز

" ومفيش مانع يفاصل برضه "

المحل فى ميدان باب الشعرية
جنب جامع الشعرانى مباشراً

قديم 29-06-2010, 03:42 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

بجد مجهود جميل وموضوع اجمل منك يااستاذ احمد ان شاء الله اجرب واقولك النتيجه