العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 29-03-2011, 02:07 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نيسان كشكاي

رينو داستر 4*4 تقريبا ب 121 الف جنيه عيبها زي ما قلت الحجز - لو ليك حد في مصر ممكن يحجزهالك ب 10 الاف جنيه و بتستلمها خلال 6 اشهر على ما اظن
عربية بنفس امكانيات و حجم الراف فور و باقل من نصف الثمن - دا غيرب ان الغرز بتاعها و الاداء الميكانيكي مشهود له بالكفاءة
و للعلم انا جربت راف فور في عرز و مسدتش خالص - كانوا كومة رمل جنب البيت و راحت غارزه فيهم - في حين الفيتارا (2 باب ) طلعت زي القردة عليهم
ان شاء الله - فكر نيسان اكس تريل او داستر و ربنا يوفقك
قديم 29-03-2011, 02:53 AM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute

الداستر للعلم ممتازه و السعر من 114 الي 134
انا جربتها فعلا تحفه و ثباتها عالي و عاليه عن الارض وسعرها مممممممممممممممممممممممتا ز

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء
قديم 06-04-2011, 02:54 AM
ahmedhawas ahmedhawas غير متواجد حالياً

ahmedhawas will become famous soon enough

بصراحة أنا ميال جدا للنيسان قشقاي وشايفها أفضل الإختيارات من حيث
السعر 155 ألف
1600 سي سي
توكيل نيسان وكيل محترم
تصنيع انجليزي
وهيبدأ الحجز ان شاء الله بداية من شهر مايو القادم
وانا متوقعلها نجاح رهيب

وتوكيل ميتسوبيشي الجديد هينزل كروس أوفر جديدة تنافسها اسمها أوتلاندر سبورت
بصراحة تحفة -

المهم طالما حضرتك مش في مصر حاليا - فأنا رأيي عدم التسرع في قرار الشراء
وبرشحلك الياباني دايما -عشان قلة الأعطال- والعمر الطويل وقطع الغيار
وبنا يوفقك للأحسن
قديم 12-04-2011, 11:37 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pointer مشاهدة المشاركة

الداستر للعلم ممتازه و السعر من 114 الي 134
انا جربتها فعلا تحفه و ثباتها عالي و عاليه عن الارض وسعرها مممممممممممممممممممممممتا ز
تمااااااام أنا معاك إنها جميلة جدا بس حلني بقى لحد ماتستلم .

[QUOTE=mmffor;384635]رينو داستر 4*4 تقريبا ب 121 الف جنيه عيبها زي ما قلت الحجز - لو ليك حد في مصر ممكن يحجزهالك ب 10 الاف جنيه و بتستلمها خلال 6 اشهر على ما اظن
عربية بنفس امكانيات و حجم الراف فور و باقل من نصف الثمن - دا غيرب ان الغرز بتاعها و الاداء الميكانيكي مشهود له بالكفاءة
أيوة يا جماعة إنتوا بتحسسوني إني ال ست شهور دول عاملين زي الإسبوعين كدة ليه. دول ست شهووووووور وأنا نازل أجازة مثلا كمان تلات أربع شهور وعايز أخلص من موضوع العربية دا مش عايز أأجله للسنة الجاية زيه زي أي حاجة عايز أعملها.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhawas مشاهدة المشاركة

بصراحة أنا ميال جدا للنيسان قشقاي وشايفها أفضل الإختيارات من حيث
السعر 155 ألف
1600 سي سي
توكيل نيسان وكيل محترم
تصنيع انجليزي
وهيبدأ الحجز ان شاء الله بداية من شهر مايو القادم
وانا متوقعلها نجاح رهيب

كلام جميـــــــــــــــــــل قوي إنتا متأكد من السعر دا السعر 155 ألف لأني أصلا إستفساري في الأساس عن القشقاي أو بدائل ليها في حال عدم توافرها.
ياريت حضرتك تقولنا الأخبار دي جايبها منين وإيه مدى تأكد من صحتها لأني كدة أنا ممكن أأجل قرار شراء العربية لحين وجود القشقاي.

وتوكيل ميتسوبيشي الجديد هينزل كروس أوفر جديدة تنافسها اسمها أوتلاندر سبورت
بصراحة تحفة -

إنتا تعرف أي بيانات عنها ياعني سعرها في مصر ماتورها كام حصن موجودة ولا لسة وطيب هتنزل إمتى حجز ولا بضاعة حاجرة؟؟؟؟؟

المهم طالما حضرتك مش في مصر حاليا - فأنا رأيي عدم التسرع في قرار الشراء

أنا معاك في عدم التسرع بس كمان مش معاك في التأجيل دائما بحجة إنتظار ما سيأتي في المستقبل أحيانا بتفقد مصداقيتك قدام نفسك لو قررت التأجيل أكتر من مرة لنفس القرار وأنا بصراحة أجلت مرة ومش عايز أكررها.

وبرشحلك الياباني دايما -عشان قلة الأعطال- والعمر الطويل وقطع الغيار
وبنا يوفقك للأحسن
وأنا فعلا مش عايز أطلع برا الياباني وهتلاقي معظم إختياراتي في النطاق ده.

ألف شكر يا جماعة على كل الي إهتم بمساعدتي او بالموضوع ورد عليا وكمانألف شكر للي لسة عايز يعرض مساعدة أو رأيه والي أكيد هيساعدني.