العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 21-09-2012, 09:43 PM
الصورة الرمزية كفليت الاسفلت
كفليت الاسفلت كفليت الاسفلت غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق الأسكندريه
هواياتي: قيادة السيارات

كفليت الاسفلت has a spectacular aura aboutكفليت الاسفلت has a spectacular aura about
مميز رد: تغيير زيت فتيس اللانوس المانيوال بالصور

قديم 30-09-2012, 10:49 AM
hosam991 hosam991 غير متواجد حالياً

hosam991 is on a distinguished road
افتراضي رد: تغيير زيت فتيس اللانوس المانيوال بالصور

عصام باشا صباح الفل
عايز اشترى لانوس مستعملة
عايز نصيحتك فى الموديل الافضل ونصائح الشراء علشان محدش يضحك عليا
قديم 28-10-2012, 08:05 AM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

السلام عليكم
اولا احييك على المجهود الرائع والشرح الوافي وجزاك الله خيرا
ثانيا انا عندي استفسار هل الكلام دة ينطبق على النوبيرا 2 ولا الانوس بس لان انا بحس بصوت نحرة خفيفة كدا في الفيتيس لما بكون حاطط ايدي على العصاية كدا وصوتها بيكون واضح لما بيكون التكييف شغال مش عارف هل دي طبيعي ولا اية وقلت للراجل وانا بغيير الزيت بصلى كدا على زيت الفيتيس فك الطبة وشوية زيت كدا وقعوا من مكان الطبه وقالى تمام كدة مظبوط قلتلة طب اية مشكلة النحرة دي وكمان سعات الغيار بيبق مش عاوز يجي الا لما ادوس دبرياج واسيب قالى ممكن يكون الوير عاوز يتغير ولا حاجة فانت اية رايك يا عصام باشا
جزاك الله خيرا
اللهم اشفي زوجته وكل مرضى المسلمين يا رب
اللهم بارك لك

انا كلامى على الفتيس المانيوال للسيارتين

النحره دى غير زيت الفتيس وهو بارد تلاجه

النوبيرا الدبرياش بتاعها باكم مش وير الميكانيكى ده حمار

خلي ميكانيكى كويس يبصلك على الأسطوانه والدسك

السلام عليكم :احييك يا استاذ عصام علي الشرح الكامل المبسط اللهم اشفي زوجته وكل مرضى المسلمين يا رب العالمين . انا اقتنعت جدا" بتغيير زيت الفتيس ودورت علي موبيل الليتر الواحد ملقتهوش رحت اشتريت شل العلبه لونها احمر ورحت للميكانيكي مشيت من عنده بعد التغيير بنضافه حسيت اني راكب عربيه ياباني مش كوري الكلام ده لمدة ثلاث ايام فقط بعد كده حسيت اني راكب عربيه كوري اي كلام زعلت جدا" ومش عارف اعمل ايه انا عربيتي 2008 عامله 31000ك فقط ومش متهانه اعمل ايه وشكرا"
الف شكر على دعائك لى

ارجو ان توضح مشكلتك بالظبط حتى استطيع ان اساعدك بالحل

يعنى ايه رجعت عربيه كورى اى كلام

تقرير هايل و مجهود رائع

للهم اشفي زوجته وكل مرضى المسلمين

ألف شكر يا معلم شرح جامد
اللهم بارك لكم وفيكم

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا
قديم 28-10-2012, 08:10 AM
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

ربنا يسدد عنك دينك و يشفى زوجتك و كل الناس يا رب بس هو زيت الفتيس او الدرابوكس بيكون حوالى 3 كيلوا يا ابو فارس ازاى 1800 ملى بس
اللهم تقبل منك

انا هنا بتكلم على الفتيس المانيوال والكميه اللى محددها الكاتلوج الخاص بالسياره وممكن حضرتك تراجعه

امال ايه حكايه زيت الفتيس اللى ب 27 جنيه و 33 جنيه و بعدين علبه التروس بتحتاج حوالى 3 كيلوا يا ريت تفهمنا الصح
الزيت بنجيبه من اى بنزينه موبيل العبوه لونها ابيض ووزنها كيلو صورتها فى اول الموضوع

انا بتكلم على الفتيس المانيوال

متميز كالعادة
واللهم سدد دينك وديننا واشفى زوجتك وجميع مرضانا ومرضى المسلمين

ربنا يبارك فيك , و شكراً على الموضوع الهايل

شفى الله زوجتك و سدد الله عنك دينك
اللهم آمــــــــــيـــــــــــن

اللهم تقبل دعائهم واعطهم مثل ما دعوا لى به واكثر

آمين يارب العالمين

ابو فارس
01006898520
قديم 28-10-2012, 08:13 AM

عصام باشا صباح الفل
عايز اشترى لانوس مستعملة
عايز نصيحتك فى الموديل الافضل ونصائح الشراء علشان محدش يضحك عليا
صباح الخير

طبعاٌ كل ماكان الموديل اعلى والحاله افضل كان احسن

بس حضرتك مقولتليش معاك فلوس كام علشان انصحك من خلالها

بالنسبه لنصائح الشراء ( هات عربيه شركه بره وجوه و تكون ماشيه كيلوات تحت المية الف )

ابو فارس
01006898520