العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 16-03-2011, 03:01 PM
poussi poussi غير متواجد حالياً

poussi has a spectacular aura aboutpoussi has a spectacular aura about
افتراضي رد: تجربتى الأولى للقيادة

فكرتينى بنفسى اول ما سقت انا دلوقتى تانى شهر سواقه بس فى الاول حسيت كل اللى انتى بتشتكى منه ده دلوقتى الحمد الله حاسه ان الموضوع بقى سهل اوى وممتع فى نفس الوقت هى ممارسه مش اكتر
بصى انزلى كل يوم بليل مع حد بيعرف يسوق علشان تحسى بامان شويه وسوقى كتيير وخليه يوجهك للاخطاء اللى بتعمليها ومره فى مره هتلاقيكى اتعودتى
بالنسبه للمطالع ودى اكتر مشكله كانت ومازالت الصراحه بتقابلنى
اسهل حاجه انك لما تقفى تشدى فرامل اليد ولما الطريق يتحرك ادى الاول وشيلى من على الدبرياج لحد ما تحسى برجرجه للعربيه كده بسيطه دوسى سنه بنزين ونزلى فرامل اليد هتلاقيكى مشيتى لقدام من غير ما ترجعى ورا وشويه شويه لما تبقى حركه رجلك سريعه على الدواسه هتلاقيكى بتعمليها بسهوله من غير فرامل اليد ومن غير ما ترجعى ورا
قديم 16-03-2011, 03:53 PM
الصورة الرمزية zeze noor
zeze noor zeze noor غير متواجد حالياً

zeze noor is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة poussi مشاهدة المشاركة

فكرتينى بنفسى اول ما سقت انا دلوقتى تانى شهر سواقه بس فى الاول حسيت كل اللى انتى بتشتكى منه ده دلوقتى الحمد الله حاسه ان الموضوع بقى سهل اوى وممتع فى نفس الوقت هى ممارسه مش اكتر
بصى انزلى كل يوم بليل مع حد بيعرف يسوق علشان تحسى بامان شويه وسوقى كتيير وخليه يوجهك للاخطاء اللى بتعمليها ومره فى مره هتلاقيكى اتعودتى
بالنسبه للمطالع ودى اكتر مشكله كانت ومازالت الصراحه بتقابلنى
اسهل حاجه انك لما تقفى تشدى فرامل اليد ولما الطريق يتحرك ادى الاول وشيلى من على الدبرياج لحد ما تحسى برجرجه للعربيه كده بسيطه دوسى سنه بنزين ونزلى فرامل اليد هتلاقيكى مشيتى لقدام من غير ما ترجعى ورا وشويه شويه لما تبقى حركه رجلك سريعه على الدواسه هتلاقيكى بتعمليها بسهوله من غير فرامل اليد ومن غير ما ترجعى ورا
شكرا يا بوسى على مشاركتك ونورت الموضوع طبعا أنا دلوقت الحمد لله أحسن كتيييييير بس برضه لسه بتعلم
قديم 23-03-2011, 03:16 AM
الصورة الرمزية CARDIO
CARDIO CARDIO غير متواجد حالياً
من انا؟: i am my self
التخصص العملى: using my brain
هواياتي: learning till death

CARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to behold

انا برضه لسه متعلمه جديد
بس فى حاجه انا لما كنت فى مدرسه السواقه طلعت مع كذا واحد وكانوا ساعات علشان كل واحد يحسسك انه بيفهم اكتر من زمايله يتريقا على معلومه قالها زميله ليه فى الحصه الى قبلها
كمان كان فى حاجه انا كنت ساعات لما بسالهم على حاجات بحس انهم على ادهم مش قوى يعنى و مفيش اساس علمى
علشان كده انا فعلا عاوزه استفيد من خبره الناس فى المنتدى
و بالتوفيق ان شاء الله
قديم 30-03-2011, 02:02 AM
ahmed ahmed 909 ahmed ahmed 909 غير متواجد حالياً

ahmed ahmed 909 is on a distinguished road

انا جديد بردك زيكم .....حاولوا تنزلوا فيديوهات من على اليوتيوب ...هى بالانجليزى بس ممتعة ..
بالتوفيق للجميع
قديم 30-03-2011, 02:13 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

شاركونا في موضوع المبتدئين
لاختنا Cardio

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=50341

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون