العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 06-11-2010, 10:35 AM
moumenza moumenza غير متواجد حالياً

moumenza is on a distinguished road
للاهمية هل فى تصليح لطلمبة الباور سبرانزا 516

السلام عليكم معايا عربية اسبرانزا 516 مو2006 وطبعا خارج الضمان من حوالى شهرين طلمبة الباور كانت بتجيب زيت باستمرار وكل شوية ازود لها زيت علشان تشتغل كويس واخيرا اشتريت طلمبة جديدة ولكن للاسف باظت بعد حوالى شهر ونصف والمحل اللى اشترتها منه قال انه مالوش دعوة وللعلم كشفت على المواسير والوصلات وكانت سليمة ومفيهاش اى ثنيات وتأكدت عن طريق الميكانيكى ان العيب من الطلمبة مش من العربية .. حاليا انا معايا الاتنين الجديدة والقديمة فهل ممكن حد يصلح منهم حتى واحدة وشكرا للجميع مقدما
<!-- / message -->
قديم 06-11-2010, 10:21 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل فى تصليح لطلمبة الباور سبرانزا 516

ياباش اطلع على احمد مهران فى الملك الصالح من غير كلام وهتلاقى كل اللى يريحك ويعجبك و يخلى عربيتك بحالة الزيرو وهو متخصص فى اللأسبرانزا عموما وخصوصا ال516 لعبتة ودة مش كلام دة تجربة فعلية انا عربيتى موديل 2010 وكان فى مشاكل بسيطة واستاذ احمد فاروق وصفهولى وروحتلوا وكان اكثر من ممتاز وهو حلهالى فروحلة حتلاقى كل اللى انت عايزة وهتمشى مبسوط جدا من عندة واى استفسار انا تحت امرك .
قديم 07-11-2010, 08:55 AM
moumenza moumenza غير متواجد حالياً

moumenza is on a distinguished road

الف شكر على ردك وان شاء الله انفذ نصيحتك بس هل ياترى هو بيصلح طلمبة الباور ولا حايقول لى زى اى ميكانيكى غير الطلمبة وطبعا زى ما حضرتك عرفت ان انا جبت واحدة جديدة يادوب اشتغلت شهر ونصف ودفعت حوالى الف جنيه بتركيبها الله اعلم بقى قطع غيار مضروبة واللى اشريتها منه فى الحرفيين قال لى ان قطع الغيار مالهاش ضمان
قديم 07-11-2010, 02:44 PM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moumenza مشاهدة المشاركة

واحدة جديدة يادوب اشتغلت شهر ونصف ودفعت حوالى الف جنيه بتركيبها
الله اعلم بقى قطع غيار مضروبة واللى اشريتها منه فى الحرفيين قال لى ان قطع الغيار مالهاش ضمان
لما تشترى قطعة غيار مهمة زى ده
تشتريها من حد مضمون ،،، أو تقدر ترجعله
وتأخد منه فاتورة كمان
علشان تقدر تأخد حقك
لو فيها مشاكل
وأنا الحرفيين مش بستريح ليهم
شوف يا باشا
أضمن واحد ممكن تشترى منه قطع غيار
للأسبرانزا وأنت مطمن أنها قطعة أصلية
هو عزيز سليمان فى التوفيقية
مع العلم أنه أغلى واحد فى التوفيقية

عموماً
روح لأحمد مهران واللى حيقولك عليه
إن شاء الله هو الصح

قديم 07-11-2010, 04:13 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

أعتقد إن الطلمبة ما بتتصلحش
لو باظت بتتغير على طول

للأسف