العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 19-11-2011, 02:07 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عملت حادثه بعربيتي بس ربنا ستر

قدر الله وما شاء فعل حمد لله على سلامتك

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 19-11-2011, 02:43 PM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute

انا اعرف العفوا عند المقدرة مش العفو طالما هو اتبلطج و مش هيدفع و انا كده كده هصلح

الحلم
قديم 19-11-2011, 03:51 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

الف شكر ليكو كلكم يا رجاله و ربنا يبعد عنكم العاهات اللي بتسوق ع الطريق انا فعلا يا رجاله كنت عاوز اكمل وارفع عليه قضيه بس اكتشفت اني عشان اخد مليم منه يبقي يبقي ارفع قضيه جنحه اتهمه فيها بانه كان عاوز يقتلني ولما يدان فيها ارفع قضيه تعويض يعني قضيتين مش قضيه وانتوا عارفين ان حبل المحاكم دي طويييييييييل قوووووووووي ممكن سنتين ع الاقل ده غير اننا داخلين علي انتخابات مجلس شعب وبعدين رئاسه الجمهوريه وموال تاني خااالص يعني علي ما اخد منه مليم هاكون صرفت قدمه مرتين انا بصراحه استعوضت ربنا ف الفلوس والحمد لله ان ما حدش اتعور من صحابي اللي كانوا معايا
قديم 19-11-2011, 03:57 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luaai مشاهدة المشاركة

أول حاجة ألف مليون حمد الله على السلامة
وفداك مليون توك توك ماشيين بالعكس بسواقينهم كمان

إللي أنا مغلطك فيه إنك لسه مارفعتش قضية على سواق التوكتوك وتتهمه فيه بالشروع في قتلك بمشيه المخالف لأنظمة وقواعد المرور...
ده أنا لو مكانك كان وهو عامل نفسه ميت عالأرض كنت جبت أجله بحجر ولا حاجة!!!!!!!!وطالما مش واخد منها حاجة أولع في التوكتوك وأسيبه يلبسه هو صاحب التوكتوك أو لو كان بتاعه يبقى أحسن..

بلطجة ببلطجة بأه!!!!

مش عارف في ناس كده مالهاش لازمة ولازم تاخد بالجزمة عشان تخرس وماتتكلمش في اللي ماتفهمش فيه

"من أتلف شيئا فعليه إصلاحه" دي قاعدة شرعية معروفة
أما اللي بيتنازل ويقولك أنا ما باخدش عوض فده بيبقى تنازل عن الحق بشكل أعمى وبيبقى منساق ورا كل اللي بيقولوها زي البغبغانات " أنا ما باخدش عوض" ياسلااااااااااااااام؟؟؟؟؟ ؟؟؟
وولا هو فاهم أي حاجة في البتنجان

طب واحد من اللي بيقولك اتنازل وسيبه ياكل عيش!!!!!
مايعرفش ان الحدود في الاسلام شرعت عشان الواحد لما يغلط يلاقي العقاب الرادع (المساوي لفعلته) وإلا هيتمادى في الغلط طبعا!!!!!
وحضرتك لو ماكنتش عملت اللي عملته (وده طبعا عين العقل اللي عملته واستحالة أسيطر على نفسي ساعتها) كان كل واحد اتضرر من سواق التوكتوك ده أواللي قلده كمان، ذنبه في رقبتك!!!!!!

الحمد لله إنها جت على أد كده والله يعوض عليك
أتمنى ما تتضايقش من كلامي أنا عارف إني حاد شوية
لكن والله لو كل الناس ماسابتش حقها الدنيا هتنصلح حالها إن شاء الله

مفيش ف كلامك حاجه تضايق خالص يا استاز لؤي انت كل كلامك صح فعلا بس انا ممكن تقول عليا هاااادي جدا لدرجه لا تتخيلها اللي حصل حصل وخلاص الضابط ف القسم مكنش مصدق اني عربيتي اتخبطت كنت هادي جداااا كان متوقع اني اتخانق واضرب واشتم بس كده المواضيع هتكبر مش هتتحل وخد بالك البلد بايظه ودول ممكن يطلعوا علي الواحد يضربوه وياخدوا منه العربيه او يخلوا اختي او امي خارجه من البيت ويخطفوها يعني خلاصته البلد بايظه ع الاخر وكفايه اين رديت له الضرر كده احنا مضطرين نطاطي شويه قدام البلطجيه
قديم 19-11-2011, 04:02 PM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold

اولا حمد الله على سلامتك .
ثانيا الاشكال دى من السائقين والاغبياء تستحق اكثر من ذلك
لان تعريض حياة الاخرين للخطر بالقيادة الغبية لاى وسيلة انتقال
لاتهاون معها .تحياتى ادم