العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو ميجان Mégane

رينو ميجان Mégane The Renault Mégane is a small family car produced by the French automaker Renault since 1995. It is offered in 3- and 5-door hatchback, saloon, coupé, convertible and estate bodystyles. The Renault Scénic (launched 1996) is the first modern compact MPV to be built in Europe

قديم 10-02-2009, 05:21 PM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقيقة الميجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

الميجان حلوة و زي الفل عربيتي انا اللي وحشه:D:D:D المشكلة خلاص براحته.....

ما تنفخش فى النار يا حمادة .........ptmnlo123per145

وبعدين أيوة ياعم عربيتك فعلا هى اللى وحشةptmnlo123per145

أبو الفتوح رئيسأ
قديم 10-02-2009, 05:29 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman abdelrazek مشاهدة المشاركة

ما تنفخش فى النار يا حمادة .........ptmnlo123per145

وبعدين أيوة ياعم عربيتك فعلا هى اللى وحشةptmnlo123per145

هههههههههههههههه والله ما بنفخ في النار يا ايمن والله انا كل قصدي الموضوع ميقلبش بمشكلة بس

لو عربيتي هي اللي هتحل الموضوع عربيتي وحشه وحشه وحشه لو عايزني اولع فيها كمان بس ميبقاش في مشاكل هولع فيها بس هولع في ال 280 مش الابيزا:D:D:D:D:D:Dptmnlo 123per122

يا رجالة احنا اخوات و ميصحش يبقي في بيننا مشاكل او مشاحنات خلي الحياة دايما جميلة كده ptmnlo123per122

IBIZA
قديم 11-02-2009, 09:46 AM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

أنا الموضوع بالنسبة لي أنتهى خالص ومش هاتكلم فيه تاني نهائيا
لسببين
الأول
إن شخص زي "أحمد" (Tronky) صعب أنك تلاقي حد في ادبه واخلاقه وطالما كلامي ضايقه وفسره تفسير تاني و حمل الكلام اكثر مما يحتمل يبقى أنتهى الكلام طالما طريقتي ضايقته ولم يستطع ان يتفهمها جيدا .... وأنا بصراحة ماقدرش ازعله أبدا مني
الثاني
العربيه سواء قال عنها "Tronky" قصائد شعر أو قال عنها "Payoo" قصائد البحتري في زم المنتصر بالله فلن يغير حالها وسمعتها في الأسواق المصرية

وبالنسبة لرفع صور الفواتير وماشابه ذلك فسوف احضرها بنفسي المقابلة القادمة لكي يتأكد "tronky" مما أقول عن السايرة من أعطال

ولكن ما يجعلني اتسائل هنا في هذا الموضوع لماذا لم يقول "sh_masry" (شريف المصري) لـ"tronky" وللزملاء ما رأه بنفسه معي من متاعب في هذه السيارة ؟ ولماذا لم يقل راية عنها بعدما قادها بنفسه ولم تعجبه أيضا
أنا عاتب على "شريف "لانه لم يثبت لـ"احمد" وللزملاء بشهادته على ما كان يحدث معي في هذه السيارة

ملحوظة أخيره
مسألة مد يدك بالمساعدة يا "أحمد" كانت تضايقني حقيقة لانك بطريقتك هذه جعلتني أشعر وكانني ضعيف احتاج المساعدة ومن يعرفني يعرف عني انني استطيع أن اتي بحقوق الأخرين وليس حقي أنا فقط فالحمد لله لدي من الحجة والمنطق ما أستطيع أن اخذ به حقي دائما والله المعين
لذلك ومادمنا نتحدث كأخوة وبصراحة ضايقني في حديثك تلك النقطة خاصة وانك ذكرت أنني أستطعت أن أعيد سيارة إلى الوكيل بعد شرائها بشهر وثلاثة ايام (متهايقللي ماحصلتش في مصر دي قبل كده) أي أنك تعرف انني أستطيع أن اخذ حقي جيدا بذكرك لتلك القصة
وحقيقة استشفيت من كلامك أنك تريد البرهان على مشاكل السيارة التي كانت تواجهني (أي أنك كنت تريد أن تتاكد من صدق كلامي) وليس لمد يد العون فقط وعلى أية حال احب أن اطمانك أنني أتعامل مع جهة بطريقة تجعلني اخذ حقوقي كاملة

على فكرة نمرة تليفونك مش موجوده معايا حاليا بسبب تغيري للموبايل

ولو انت زعلت من كلامي أنا بقى إلي هازعل منك بجدptmnlo123per195

التعديل الأخير تم بواسطة Payoo ; 11-02-2009 الساعة 09:50 AM
قديم 11-02-2009, 11:08 AM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute

السلام عليكم

أولاً مش معنى أن حد يعرض المساعدة على شخص ما أن الشخص ده ضعيف......أو ميعرفش ياخد حقه.....لأ ملهاش علاقة خالص.

يعنى مثلاً انا ممكن يكون عندى علاقات فى التوكيل تساعد أن أحنا نوصل لحل نهائي لمشكلة ما.......فى حين أن أنت ممكن تروح عادى وتحاول تحل المشكلة مرة و أتنين وتلاتة و متتحلش غير بعد فترة كبيرة و بعد خناقات و زعيق........يعنى فى الأخر هتوصل للى أنت عاوزه بس بأختلاف الأسلوب أو الطريقة + الفترة اللى هتتحل فيها مشكلتك.
عمر ماكان معنى المساعدة فى العادى أنى بقلل من شأن اللى بساعده أبداً.........و أعتقد أن الهدف من المنتدى هو مساعدة الأعضاء لبعض......بالمعلومة أو الخبرة أو الرأى أو أو أو....................و لا أنا غلطان ؟؟؟ptmnlo123per144

قديم 11-02-2009, 11:38 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

على فكره الميجان خلاص نزل منها موديل جديد
بس يا ترى حتعمل نفس الجدل ده

ولا حيستمر الموضوع عن الميجان الحاليه لحد ما يطلعو جيل اجدد من الجديد !!!! ptmnlo123per184

انا صعبان عليا بايو ان العربيه مضايقاه و مقدر ان الواحد يشتري حاجه و تاني يوم يلاقي سعرها نزل النص
و ترونكي احمد ربنا ان حظك في العربيه طلع كويس ومطلعتش زي عربيه بايو او غيره حتى لو كانو قليلين او حالات فرديه ... لكن نصيبهم كده
كل شيء وارد ...
مش عارف ايه المشكله ان يكون في ناس معاهم عربيه عجباهم و ناس تانيه نفس العربيه مش عجباهم
اكيد كل ما كانت الحاجه متطوره و معقده تقنيا كل ما كانت مشاكلها متطوره و معقده تقنيا
كل واحد ليه وجهه نظره
وكل واحد عجباه دماغه
تفتكرو الموضوع ده كمان 10 سنين حيفرق معاكم (بايو او ترونكي ) ... بالكتير لو افتكرتوه .... حتضحكو عليه ... و تقولو كانت ايام و عدت ptmnlo123per1127

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

الكلمات الدليلية
رينو ميجان