العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 28-08-2012, 02:49 AM
sensitivets sensitivets غير متواجد حالياً

sensitivets has a spectacular aura aboutsensitivets has a spectacular aura about
افتراضي رد: العربية بتترج وانا دايس فرامل

هو فعلا اول لما الاقي الرجة باقفل زرار التكييف اللي فيه الدرجات يعني 1-2-3 باقفله الرجة بتروح فعلا ياتري كده يبقي ايه لاني لما ركبت التكييف في ورشة تكييف في مصفح وقلت للراجل العربية بطلع صوت صفارة في العجل اول لما اجي اشغلها ولما امشي بيها بيروح الصوت بعد شوية وبعدين فجاءة لاقيت موضوع الرجة دي -انا حاسس انه ركب الحاجات غلط صح ولا ايه
قديم 28-08-2012, 03:02 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

انتا ماعندكشي الحمد لله اي مشكلة من نحية الرجة دي غير من التكييف.
انتا كانت عربيتك كويسة عملت شغل في التكييف ظهرت رجة ولما بتطفي التكييف بتختفي الرجة تفتكر انتا كدة بقي السبب ممكن يكون من ايه؟؟؟!؟؟؟!
عموما كدة عندك خطا في عملية التركيب، وعليك بنفس الورشة الي ركبت فيها وياريت ماتخليهوش يحاول يثنيك عن رأيك ويحدف المشكلة في اي حاجة تانية غير التكييف.
هوا المفروض يراجع علي المروحة وقوة شد السير ويعيد تربيط علي كل حاجة وانشاء الله المشكلة ابسط من البساطة.
بالتوفيق.
معلش كنت هنسي ممكن كمان سؤال الكومبريسور جديد ولا مستعمل؟ اصلي ولا تجاري؟

قديم 28-08-2012, 05:51 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

احتمال ريشة مروحة مكسورة فعاملة عدم اتزان فى المروحة لما بتشتغل

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 28-08-2012, 11:42 PM
sensitivets sensitivets غير متواجد حالياً

sensitivets has a spectacular aura aboutsensitivets has a spectacular aura about

انا كلمته في التليفون انهارده وقالي العيب كان فيها قبل التركيب قلته لا واصريت علي موقفي قالي خلاص يبقي محتاجة سير بحوالي 150 درهم -هل صح الكلام كده ولا ايه
قديم 29-08-2012, 12:57 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

سير ايه ؟ تكييف ؟
اشك ان اى سير يسبب الرجة ديى

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا