العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 20-11-2010, 12:06 AM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
رأى تجربة شخصية تحولت لنوع من الادمان ادعو الله الا يعافيني منه

تجربة شخصية و تحولت للادمانfficeffice" />
------------------
بسم الله الرحمن الرحيم ممكن يكون الموضوع ده مكانه مش هنا بس للاسف انا كتبته امبارح و مش عارف ليه مش موجود ممكن اكون متاكدتش من اضافته و ارجو من الادارة اذا كان هذا المكان ليس المكان المناسب ان تنقله و ناتي للموضوع و الله العظيم الكلام الاتي هو فعلا تجربة شخصية حقيقية و ليست من وحي الخيال او حكايات الناس كما ان الهدف منها ليس النفاق او الرياء معاذ الله انما احقاقا للحق و احساس حقيقي حاولت ان انقله للاعضاء لا مش هقول الاعضاء هقول الاخوة انا / عمرو محمد سني 35 سنة و دي تجربتي الشخصية التي تحولت فيما بعد لنوع من انواع الادمان التي اسال الله سبحانه و تعالي الا يعافيني منه ابدا طالما استمر الوضع بهذا القدر من الحب و العطاء و التفاني و حب الخير للجميع و اعتذر عن المقدمة الطويلة بعض الشئ و لكن رايت انها ضرورية من وجه نظري و لنذهب لاروي لكم تجربتي و سامحوني ايضا فيما بعد اذا تحولت عن الفصحي للعامية .
بداءت تجريتي يوم 30مارس 2010 بتسجيل نفسي كا عضو بالمنتدي عضو جديد يدخل كل يومين ثلاث يبص على المشاركات و يحاول يستفيد من خبرات الاعضاء و يطلع تاني دون اي مشاركة ثم حاولت اكتب استفسار اسأل فيه الاعضاء عن ارئهم فى الاختيار و المفاضلة بين سيارة او اكثر زي ما عملت فى اكثر من منتدي و لكم كانت دهشتي بالاستجابة السريعة و النصائح المفيدة و المساعدات الفاعلة تصدقوا انا اختارت العربية بناء على نصائح الاستاذ بدر بسيوني و احمد ممدوح و موضوع حازم خضر تجربتي مع الماتريكس مع الاحتفاظ بالالقاب طبعا و اللي ساعدني اني اشتريها الاستاذ سيف الدين مشرف القسم التجاري.
ثم وجدت نفسي فجاة بدون اي مقدمات و على مدار سبعة اشهر هي تاريخ ميلادي فى المنتدي جزء من نسيج هذا الكيان احب اشخاصه بدون سابق معرفة او حتي لقاء لما لمست بينهم من حب صادق و اجتماع على الخير و بدافع افادة بعضهم البعض .
حتي فى عز ما انا راجع من شغلي تعبان و هلكان مصر موتورز اصبح المتنفس الوحيد لي سواء و انا فى القاهرة فى البيت او و انا مسافر و الله العظيم انا لا امدح احد لغرض شخصي و لا سابق معرفة و لكنها الحقيقة عارفين يمكن انا لسه قايل الكلام ده لاستاذنا الكبير استاذ اشرف koashraf فى مداخلة فى موضوع مين زار واحة سيوة و اسمحولي اقوله تاني زمان و انا صغير لما كنت بصحي الصبح كنت اجري على ابويا اصبح عليه هو و الحاجة و دلوقتي بدخل اصبح على بناتي بس زاد عليهم مصر موتورز بدخل الصبح زي ما كون بدور على افراد اسرتي اصبح عليهم و اطمئن عليهم و ابقي زعلان لو ملقيتش حد منهم موجود استاذ اشرف - استاذ نبيل عبد الرحمن- استاذ خالد خليفة - استاذ حازم شاهين - استاذ وائل ابو نورا - استاذ سيف الدين - استاذ احمد فاروق – استاذ احمد ممدوح – استاذ حازم خضر استاذ بدر بسيوني – استاذ علاء صفوت- استاذ كريم علي - استاذ هشام باهي – استاذ احمد بدر 1978 - استاذ bAdR – الاستاذ معتز محمود- الاستاذ طارق البدري- الاستاذ سومو و اسف ازا كان الترتيب جه كده عشوئي حسب الذاكرة مش تقليل من مكانة حد او تفضيل لحد على حد ممكن الذاكرة لا تسعفني الان لكي اتذكر باقي افراد اسرتي الجديدة و التي بسم الله ماشاء الله تجاوزت الـــ80 الف عضو بس بجد ده الاحساس اللي كان جوايا حبيت انقله ليكم ربنا يجمعنا على الخير دائما و ما يفرقنا ابداء و كل عام و انتم دائما بخير و تقدم و ازدهار اخوكم عمرو محمد

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 20-11-2010, 12:17 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربة شخصية تحولت لنوع من الادمان ادعو الله الا يعافيني منه

الله يااستاذ عمرو وانت لخصت كل الكلام اللى جواك واللى جوايا واللى جوة كل عضو من اعضاء المنتدى الرائع دة فشكرا ليك بجد على شعورك واحساسك دة وكل سنة وحضرتك طيب

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 20-11-2010, 12:23 AM

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

الله يااستاذ عمرو وانت لخصت كل الكلام اللى جواك واللى جوايا واللى جوة كل عضو من اعضاء المنتدى الرائع دة فشكرا ليك بجد على شعورك واحساسك دة وكل سنة وحضرتك طيب
الف شكر ليك يا باسم و الله الي حسيته قلته بجد ناس محترمة و منتدي رائع و كل سنة و انت بالف خير و صحة و سعادة

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 20-11-2010, 12:35 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

اولا انا بشكرك جدا يا استاذ عمرو على كلامك الحلو ده و كمان انا كان ليه الشرف انك ذكرت اسمى مع المجموعه الرائعه دى و كلهم اخواتى الكبار و حضرتك طبعن منهم لكن والله فعلن عندك حق كل ما افتح الكمبيوتر افتح اول حاجه مصر موتورز و ساعات كتير اعد كتير على مصر موتورز بيتى الثانى لدرجه انى بنسا نفسى و اخويا الصغير يوعد يقولى كفايه باء انا عاوز العب شويه لكن ولا كانه بيتكلم خالص و هو ده جمال مصر موتورز وعلى فكره هتحس بل الكلام ده اكتر لم تحضر المقابلات و تحس بروح الاخوه و الصداقه و على فكره لو شوفت صور المقابلات هتلاقى انى انا و معتز و عماد اصغر ناس موجوده لكن والله عمرى ما حسيت بل الفرق ده و دى اكتر حاجه محببانى فى مصر موتورز
و الى الامام ان شاء الله يا مصر موتورز

كريم على
قديم 20-11-2010, 12:51 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

اولا انا بشكرك جدا يا استاذ عمرو على كلامك الحلو ده و كمان انا كان ليه الشرف انك ذكرت اسمى مع المجموعه الرائعه دى و كلهم اخواتى الكبار و حضرتك طبعن منهم لكن والله فعلن عندك حق كل ما افتح الكمبيوتر افتح اول حاجه مصر موتورز و ساعات كتير اعد كتير على مصر موتورز بيتى الثانى لدرجه انى بنسا نفسى و اخويا الصغير يوعد يقولى كفايه باء انا عاوز العب شويه لكن ولا كانه بيتكلم خالص و هو ده جمال مصر موتورز وعلى فكره هتحس بل الكلام ده اكتر لم تحضر المقابلات و تحس بروح الاخوه و الصداقه و على فكره لو شوفت صور المقابلات هتلاقى انى انا و معتز و عماد اصغر ناس موجوده لكن والله عمرى ما حسيت بل الفرق ده و دى اكتر حاجه محببانى فى مصر موتورز

و الى الامام ان شاء الله يا مصر موتورز
حبيبي يا كيمو و الله الحمد لله انت مشكلتك مع اخوك الصغير انا مشكلتي بقت مع الحكومة ( المدام يعني ) و انت عارف الحكومة ربنا يكرمك لما تتجوز هتعرف بس مع ذلك فعلا مصر موتورز اصبح بيتي الثاني