العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 04-05-2013, 04:36 PM
الصورة الرمزية ahmed_elmagree
ahmed_elmagree ahmed_elmagree غير متواجد حالياً
من انا؟: facebooky
التخصص العملى: taleb in: Technical school of advanced technology maintenance next to ahly club in nasr city
هواياتي: mgnon 3rbyat

ahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the rough
افتراضي رد: seat 133 tuning

انا عايز اعرف هو مين مخترع فتيس بدون دبرياج وهل هو معانا بالمنتدى

CARS IS MY DRUGS
قديم 04-05-2013, 05:10 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: مفتاحين التكييف الفريون زات اللون الفضى !!شاهد السوستة حول المساعد والطنبورة ؟؟؟!

[QUOTE=aymangalal;880689]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

طيب معلش ياباشا... سؤال ساذج حبتين..
ايه علاقة العفشة والكبالن بـ التكييف وذراع الاشارات؟؟
انت كده ..هتكبرها فى دماغى ... وافكر فى موضوع التكييف لسيات
تخيل سيات مكيفة...؟؟؟؟
طيب وايه رأى حضرتك عشان الموضوع يكمل من كله... نغير التبلوه بتابلوه احدث زى ماروتى مثلا.. او اوبل كورسا.. او اونو ... عشان تبقى فتحات الهواء متوزعة صح من ناحية .. ومن ناحية تانية نستفيد من باقى الزراير الموجوده فى التابلوه..؟؟ ويا ترى ايه الموتور "اللى يركب ورا" وعلية تكييف يدى كفاءة تبريد معقولة؟؟
فكرت برضه فى موتور الاونو بما انها مكيفة يعنى الموتور فيه مكان للكومبريسور بسيره وكل لوازمه؟؟ هل هايتطلب الموضوع ده" موتور بتكييف" تعديلات عويصة ويأثر على متانة وثبات العربية ودرجة حرارتها...؟؟؟
اتفضل نورنى..
اعتقد تابلوه الدايو الماتيز هيكون جميل عليها !
تابع الموضوع من الاول للاخر هتلاقى كل المواتير اللى ممكن تركب على سيات 133 ! والموتور الدوجان ال1600 سى سى الكامة الواحدة بتاع موديل ال 1992 زو الكامة الوسطية السفلية وليس زو الكامة العلوية !هيكون ممتاز عليها
بكومبريسور تكييفه ! وهتلاقى فى الموضوع هنا نفسه سربنتينة تبريد زيت كمان للموتور فى احدى الصور بجانب تبريد الماء !
لكن السربنتينة فى الخلف والردياتير فى الامام !!
والاسطى حمدى محمد على ممكن يعمل كل التعديلات ديه !
تليفون 01065229805الجيزة
تقوية العفشة والفرامل ده علشان لما يركب عليها موتور ال 132 ال 2000 سى سى لكى يحدث تناسب مع زيادة القوة والاداء !
مفاتيح التكييف ده علشان اللى عايز يركب تكييف مفاتيح الانوار والاشارات كلمسة شياكة رياضية !

:140 109~347::140109~ 347:
قديم 04-05-2013, 05:16 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: seat 133 tuning

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_elmagree مشاهدة المشاركة

انا عايز اعرف هو مين مخترع فتيس بدون دبرياج وهل هو معانا بالمنتدى
الاسطى حمدى محمد على مخترع مانيوال بدون دبرياج ولا ديسك ولا اسطوانة ولا فورش ولا بلية !!
اه معانا فى المنتدى !
اتفضل الرابط

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=107580
: 140109~347:
قديم 04-05-2013, 11:24 PM
cars admire
Guest

عاجل رد: seat 133 tuning

ahmed_elmagree

: 286::140109~3 47:
قديم 05-05-2013, 12:29 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مفتاحين التكييف الفريون زات اللون الفضى !!شاهد السوستة حول المساعد والطنبورة ؟؟؟!

[QUOTE=cars admire;880755]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

اعتقد تابلوه الدايو الماتيز هيكون جميل عليها !
تابع الموضوع من الاول للاخر هتلاقى كل المواتير اللى ممكن تركب على سيات 133 ! والموتور الدوجان ال1600 سى سى الكامة الواحدة بتاع موديل ال 1992 زو الكامة الوسطية السفلية وليس زو الكامة العلوية !هيكون ممتاز عليها
بكومبريسور تكييفه ! وهتلاقى فى الموضوع هنا نفسه سربنتينة تبريد زيت كمان للموتور فى احدى الصور بجانب تبريد الماء !
لكن السربنتينة فى الخلف والردياتير فى الامام !!
والاسطى حمدى محمد على ممكن يعمل كل التعديلات ديه !
تليفون 01065229805الجيزة
تقوية العفشة والفرامل ده علشان لما يركب عليها موتور ال 132 ال 2000 سى سى لكى يحدث تناسب مع زيادة القوة والاداء !
مفاتيح التكييف ده علشان اللى عايز يركب تكييف مفاتيح الانوار والاشارات كلمسة شياكة رياضية !

:140 109~347::140109~ 347:
ربنا مايحرمناش من علمك يا علّامة
انا من كتر مابعيد وازيد فى الموضوع من اوله لآخرة دماغى ساحت وحيرتى زادت .. وطموحاتى فاضت ... ومش عارف ارسى على بر ...ههههههههههههههههه
شوفت بقى يا كبير .....انا ان شاء الله هفضل فى تواصل مستمر مع سيادتك لغاية ما نحقق حاجه عظيمة ان شاء الله بس الرك على الاموال عشان كده الموضوع هيمشى معايا على مراحل وياخد وقت زى ما ياخد المهم نحدد اختياراتنا ونرتب اولوياتنا...
ومازال باب النقاش مفتوح
والف الف الف شكر على الروابط التحفة اللى بعتتهالى... بجد فتحت لى باب جديد فى عالم المعرفة
وربنا يجعله فى ميزان حسناتك..... على فكرة اسألتى مش هتخلص... استحملنا بقى يا علّامة

صلى على رسول الله
---------------------

التعديل الأخير تم بواسطة aymangalal ; 05-05-2013 الساعة 12:44 AM

الكلمات الدليلية
cars admire, كارز ادماير