العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 26-10-2009, 09:34 AM
هشام فواز هشام فواز غير متواجد حالياً

هشام فواز is on a distinguished road
افتراضي رد: عيوب و مميزات الفيرنا ال 1600cc

معلش يا باشا استحملنى واهل الخبره افضل للسؤال كنت فى موضوع قبل كده كنت قلت ان الموتور محكوم عليه لغاية 150000 كيلو وانا عاجبانى الفيرنا والموضوع ده قلقنى طمنى ياباشا معلش لان الواحد مش كل يوم حيشترى عربيه
قديم 26-10-2009, 09:39 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

الهيونداي فيرنا............سيارة من قال عليها كويسة ومن قال عليها وحشة لكن الكل اتفق علي انها ذات موتور ممتاز يفحت الاسفلت في السرعات الصغيرة عزم الموتور حلو كتير بس من ناحية التطور والتكنولوجيا مش اد كدة اة فيها زجاج كهرباء ومريات بس شكل التبالوة مش حلو اوي السيارة الي حد ما ضيقة من الداخل الازمة الكبيرة فيها بقي انها خفيفة علي السرعات العالية يعني تجيب 120 العربية هتبقي هطير منك وواطية من الخلف علي الارص بسبب علبة الشكمان يعني لو راكب3 ورا هتكحت في اي مطب بس مجملا انا شايف انهاا تاخد 8 من 10 من حيث السعر والمواصفات والامان مع ان الامان قليل جداا فيها
قديم 26-10-2009, 09:46 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خبر وتصحيح - بخصوص عيب خطير فى الفيرنا

بصراحة انا اول مرة اسمع الموضوع دة بس اكيد العربيات الي نزلت فيها العيب تم تصليحة لان دة سمعة لغبور والافضل انك تروح التوكيل ولو لسة في الضمان اقف علي دماغهم علشان يصلحوا ببلاش لان دة عب تصنيع مش منك واوعي تدفع فلوس لو تحت الضمان
قديم 26-10-2009, 10:59 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

فى مواتير عملت 220 الف كيلو و لسه شغاله

المهم المعامله الكويسه للموتور

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 26-10-2009, 06:57 PM
هشام فواز هشام فواز غير متواجد حالياً

هشام فواز is on a distinguished road

طاب سعادة مشرف القسم الكورى بالنسبه رحت النهارده توكيل هونداى فى سوهاج لقيت فيه نيو هيونداى اكسنت ايه راى حضرتك فيها ولا هى كورى فعلا ولا لأ ومميزاتها ايه لانها عجبتنى وحكاية الطنابير اتلاشوها فيها ولا لأ وحكاية الثبات لأنها حلوه وحاسس تقفيلها جميل افيدنى ةزاسألوا أهل الخبره ان كنتم لا تعلمون .....اخوك الدكتور هشام سوهاج

الكلمات الدليلية
عيوب سيارة, هيونداى, هيونداى اكسنت, هيونداى غبور, هيونداى فيرنا, نيو اكسنت