العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 16-10-2012, 07:22 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of
افتراضي رد: Re: مساعده لاخوكم الصغير في شراء مستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

اللانسر البطه عربيه مش بياعه يعني مش بتتباع بسهوله وقطع غيارها قليله شويه
والنوبيرا برده تقيله ف البيع والشرا لكن قطع غيارها منتشره وببلاش

نصيحه خليك ف العربيات المنتشره اللي بتشوفها كتير انت اول مره تركب عربيات و واضح انك متعرفش يعني ايه تقعد تدور يوم كامل علي قطعه غيار وممكن ما تلاقيهاش انا شايفك عمال تزنق نفسك ف حاجات غريبه هتخليك تدفع دم قلبك ف صيانتها المبلغ الللي معاك يركبك موديلات حديثه زي فيرنا ولانوس وبيكانتو ممكن لانسر كريستاله بس حالتها مش قووووي ممكن اسبيرانزا برده قطع غيارها منتشره ومعقوله غير كده بصراحه انا ما انصحكش
حتي النوبيرا صعب تلاقي واحده بالسعر ده وموديل اعلي من 2000 هتلاقي بس موديلات اقدم من 2000
وعلي فكره المبلغ اللي معاك مش هيركبك غير موديلات تسعينات عشان تجيب حاجه نضيفه لان الفيرنا واللانوس النضيف مش هيقلوا عن 45
احسن خيار ليك هي لانسر كريستاله ممكن تزود ع اللي معاك 5 الاف هتبقي اخترت الحل الوسط ف كل حاجه عربيه ركوووبه ومحترمه وموديل مش قديم زي التويوتا بتاعتي ومش حديث قووووي يعني معقوله

العربيه دي كانت من اول العربيات الي انا فكرت فيها الكريستاله
كانت في الاول ب40 او 45 فجأه كده وبعيد عنك لقيتها ب50 و 55 و اصحبها مفكرين انها موديل 2008 و بينزل الف جنيه بالضالين و هو مضايق
و الفيرنا انا قلت اني فكرت فيها بس قليللللللللللللللل قوي انك تلاقي حاجه نظيفه و مش عامله كيلوات كتير
لان كل اصحبها شغالين بيها فحت وردم والمتور محسسهم بالغرور لان جامد جدا عليها فبيشدوا و كده بيها
و حتي لو كل ده عدي و لقيت واحد هادي وابن حلال مش هتقل عن 50

قديم 16-10-2012, 07:26 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of
افتراضي رد: مساعده لاخوكم الصغير في شراء مستعمل

ايه يارجاله مفيش غير 4 الي ردو عليا
هو انا ماليش اخوات كبار تاني يردو عليا
واسمحولي معلش اخواتي الاربعه الي ردو عليا اقترحوا عربيات تانيه هو للدرجاتي البيجو وحش و لا ايه عيوبه؟

قديم 17-10-2012, 06:11 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Re: مساعده لاخوكم الصغير في شراء مستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed2020 مشاهدة المشاركة

العربيه دي كانت من اول العربيات الي انا فكرت فيها الكريستاله
كانت في الاول ب40 او 45 فجأه كده وبعيد عنك لقيتها ب50 و 55 و اصحبها مفكرين انها موديل 2008 و بينزل الف جنيه بالضالين و هو مضايق
و الفيرنا انا قلت اني فكرت فيها بس قليللللللللللللللل قوي انك تلاقي حاجه نظيفه و مش عامله كيلوات كتير
لان كل اصحبها شغالين بيها فحت وردم والمتور محسسهم بالغرور لان جامد جدا عليها فبيشدوا و كده بيها
و حتي لو كل ده عدي و لقيت واحد هادي وابن حلال مش هتقل عن 50
سيبك من الاسعار اللي بتشوفها ع النت وكونتكت كار انزل خد لفه كده ف سوق الجمعه بس ما تروحش لواحد موقف 4 او 5 عربيات جنبه لان دول تجار ادخل ع الناس اللي ماشيه بعربياتها واساله تبيع قالك ماشي اساله عاوز كام لقيت مبلغ معقول اكشف عليها معجبكش كلامه اسال غيره وهتلاقي ان شاء الله