العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 01-12-2010, 04:43 AM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future
افتراضي رد: انواع الريسينج بايك ( موديلات / صور / اسعار )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

يا ابو هشام هو قصده علي الموتسكل الازرق اللي انا قلتلك قبل كده انه شبه موتسكل احمد حلمي
وعلي حسب معرفتي اسمه فولكارين ريون
ههههههههههه عسل يادكتور نوح
فولكارين ريون ده اسم شريط برشام عندك في الصيدليه او نوع دوا اكيد مش لمرضي الموتوسيكلات
البايك ده اولا مش مع احمد حلمي ده مع شريف منير واحد معرفه باعله حته سودا من كام شهر
اسم البايك هوندا فالكيري رون 1800
واللي يقول عليه موتوسيكل يبقي بيظلمه لانه اقل ما يقال عليه انه دبابه
انا ركبت البايك ده وانبهرت بيه جدا

قديم 01-12-2010, 07:48 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jack Box مشاهدة المشاركة

ههههههههههه عسل يادكتور نوح
فولكارين ريون ده اسم شريط برشام عندك في الصيدليه او نوع دوا اكيد مش لمرضي الموتوسيكلات
البايك ده اولا مش مع احمد حلمي ده مع شريف منير واحد معرفه باعله حته سودا من كام شهر
اسم البايك هوندا فالكيري رون 1800
واللي يقول عليه موتوسيكل يبقي بيظلمه لانه اقل ما يقال عليه انه دبابه
انا ركبت البايك ده وانبهرت بيه جدا

الاول شكرا يا كبير علي الاعلان التاني . جامد جدا فكرني باغنيه الاشباح بتاعه مايكل جاكسون بتاعه قلعه الاشباح .
ثانيا يا عم علي قد معرفتنا . ده كويس ان الاسم قلايب من الاسم الصح. انا كنت معرفش غير الجاوا والام زد والياماها القديمه بتاعتنا . انما دلوقتي بفضل الله والمنتدي بقيت صايع في الموتسكلات . بس العين متقدرش ترفع عن الحاجب يا باشا

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 01-12-2010, 07:50 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

اما بالنسبه لمرضي الموتسكلات بنصحهم في الشتاء البارد وخصوصا عندنا حيث الجو الصحراوي يعني بالليل 4 او 5 درجات وشبوره . ياخدوا كوين 2500 كبسول او اي نوع جنسنج كويس . هتخلي الجسم يصهد مع البرد هتكون مستمتع في السواقه

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 02-12-2010, 05:16 AM
الصورة الرمزية Jack Box

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

الاول شكرا يا كبير علي الاعلان التاني . جامد جدا فكرني باغنيه الاشباح بتاعه مايكل جاكسون بتاعه قلعه الاشباح .
ثانيا يا عم علي قد معرفتنا . ده كويس ان الاسم قلايب من الاسم الصح. انا كنت معرفش غير الجاوا والام زد والياماها القديمه بتاعتنا . انما دلوقتي بفضل الله والمنتدي بقيت صايع في الموتسكلات . بس العين متقدرش ترفع عن الحاجب يا باشا
كلها قريب ان شاء الله واسمع عنك سمع خير انك راكب حاجه جامده باذن الله وده مش كتير علي ربنا وانتا تستاهل

قديم 02-12-2010, 05:44 AM
الصورة الرمزية Jack Box

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahia mito مشاهدة المشاركة

كنت عاوز اسأل عن الهوندا honda cbr 600 rr 2009 Abs سعرها يعمل كده كام افراج ؟؟؟
وهل فيه موديل 2007 منها بــAbs

كمان لو ممكن اسأل سؤال تانى ؟
دلوقتى انا عمرى ما جربت اركب اى بايك , لكن بعشق حاجه اسمها الـrace وخصوصا الهوندا
انا سألت عن ناس بتعلم قالولى ممكن الشهاوى لكن المعلومه دى مش متأكد منها , فلو تعرف اى حد بيعلم ياريت تفيدنى لأنى فعلا دايخ

كمان بالنسبه لواحد مركبش بايك قبل كده انهى احسن يبدأ بيها الــcbr 250 rr ولا cbr 400 rr ؟؟
انا كان نفسى ابدأ بالـ 600 ABS لكن بصراحه خايف منها :D
في 2007 يعمل ابتدا من 41 الف جنيه للغيره معدله والريبسول ابتداء من 48 الف

وعايز تبدا اركب اي حاجه الاول وقيس قدرتك علي التحكم لو حسيت قدرتك عاليه يبقي اركب 600 بدون تردد