العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 18-12-2011, 06:36 AM
ملك القلوب سوفت ملك القلوب سوفت غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الجمعيه التعازنيه للبترول فرع ميناء دمياط الجديده

ملك القلوب سوفت has a spectacular aura aboutملك القلوب سوفت has a spectacular aura aboutملك القلوب سوفت has a spectacular aura about
افتراضي مشكله فى دواره العربيه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتى الكرام

المشكله دى ظهرت بعد ما العربيه حرقت منى رداخ البنزين والرداخ الموجود فى الوقت ساعتها نظرا لظروف الطريق والمكان كان رداخ صينى طبعا ركبته وانا مجبر علشان امشى العربيه واروح بيها المهم بعديها لحظت غياب دواره العربيه

بدات العربيه تغيب علشان تدور واوقات تغيب بى 30 ثانيه غلشان تدور المهم الرداخ الصينى من طول وبدا يقطع روحت جبت بتاعها الاصلى وركبته بس مشكله الدواره بقت بغزاله اوقات تدور من لسعه مفتاح واوقات تغيب بس الاغلبيه انها بتغيب

وملاحظه تانيه اوقات وانا قاعد فى العربيه فى السلانسيه بحس بخضه المكنه كانها بتقطع ولاكن RBM ثابت وده الى علق عليه الى كشف كمبيوتر قالى بدل RBM ثابت يبقى انا معنديش مشكله

غيرت بوجيهات كشف كمبيوتر مرتين مفيش اى مشاكل

وبجد مشكله مديقانى

طبعا العربيه نيو اكسنت 2010

تحياتى للجميع
قديم 18-12-2011, 08:28 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله فى دواره العربيه

حضرتك غيرت فلتر البنزين ؟ ايه اللى انت غيرته عامة ؟ هل فيها سلوك بوجيهات و لا كويلات على طول فوق البوجيهات ؟
ايه كان سبب احتراق المضخة ؟
هل و العربية سخنة برضه بتغييب ؟

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 18-12-2011, 09:11 AM
الصورة الرمزية غريبو99
غريبو99 غريبو99 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد محمد غريب
التخصص العملى: حاسب آلى ونظم معلومات
هواياتي: سيارات , رحلات صيد وابحار

غريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond repute

ممكن تغير محطة البنزين اللى بتمون منها
جرب مش هتخسر حاجة
وشكرا
قديم 19-12-2011, 03:33 AM

ملك القلوب سوفت has a spectacular aura aboutملك القلوب سوفت has a spectacular aura aboutملك القلوب سوفت has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

حضرتك غيرت فلتر البنزين ؟ ايه اللى انت غيرته عامة ؟ هل فيها سلوك بوجيهات و لا كويلات على طول فوق البوجيهات ؟
ايه كان سبب احتراق المضخة ؟
هل و العربية سخنة برضه بتغييب ؟

سيدى الفاضل فلتر البنزين بيتغير علشان بيجى جديده مع الرداخ الجديد وبتالى بيركب الجديد

لا هيه مباين فوق كل بوجيه مبينه وطبعا وصلها السلك العادى بتعها يعنى كويلات
السبب تلقائى انا وصلت مشوار وبطلت العربيه بايدى بعدها بى 5 دقايق جيت ادور مدرتش نهائى جبت كهربائى قالى الرداخ وغيره دارت علطول يعنى مش عارف سبب معين انها تتحرق

ايوه تاخير الدواره مش مرتبط بان العربيه سخنه او بارده هيه

الميكانيكى بيقلى مفيش عندك اى مشكله الكهربائى نفس الكلام كمبيوتر كشف الاعطال مش مطلع اى عطل

بجد انا محتار

تحياتى
قديم 19-12-2011, 03:35 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريبو99 مشاهدة المشاركة

ممكن تغير محطة البنزين اللى بتمون منها
جرب مش هتخسر حاجة
وشكرا
سيدى الفاضل انا سفرى كتير شويه يعنى مش مرتبط بمحطه بنزين معينه

وانا بحط ليها بنزين 92 والموضوع ده خلانى جربت عليها بنزين 90 و 80 ونفس الكلام

يعنى اعتقد المشكله مش بنزين

تحياتى